English

مدیرکل اقتصادی استانداری فارس؛

فروشندگان مرغ ملزم به رعایت قیمت مصوب کشوری هستند

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: قیمت مصوب کشوری مرغ به شکل روزانه در سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات (سامانه ۱۲۴) اعلام می‌شود و همه اصناف و فروشندگان مرغ ملزم به رعایت قیمت مصوب هستند.

فروشندگان مرغ ملزم به رعایت قیمت مصوب کشوری هستند

به گزارش خبرگزاری موج فارس، مرتضی شریفی مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با بیان اینکه در جلسات هماهنگی متولیان نظارت بر بازار تاکید گردید همه دستگاه‌های مرتبط با موضوع بازار ضمن تشدید نظارت ها بدون اغماض با متخلفان برخورد نمایند، گفت: نظارت بر بازار استان توسط مجموعه های اداره کل صنعت، معدن و تجارت، اداره کل جهاد کشاورزی، بسیج اصناف و بازاریان، اتاق اصناف و اداره کل تعزیرات حکومتی صورت می‌گیرد.

 شریفی در خصوص قیمت مرغ گفت: قیمت مرغ کشوری است و در وب سایت ۱۲۴ روزانه اعلام می‌شود و همه اصناف و فروشندگان مرغ ملزم به رعایت قیمت مصوب می باشند. 

وی تأکید کرد: تعدادی از اخلالگران بازار مرغ به مراجع قضایی معرفی شده اند و برای سه کشتارگاه پرونده تشکیل شده است.

مدیر کل اقتصادی استانداری فارس خاطر نشان کرد: از اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ تعداد ۱۴۰۶۱۱ مورد بازرسی از بازار استان صورت گرفته که منجر به تشکیل ۵۵۴۸ پرونده تخلف شده که به جریمه ای در حدود ۸۸۰۰ میلیارد ریال محکوم شده اند. بیشترین تخلف مربوط به عدم درج قیمت، گرانفروشی، عدم صدور فاکتور می باشد.

شریفی با بیان اینکه بازرسی و نظارت بدون کمک مردم شریف استان مقدور نیست، اعلام کرد: سامانه ۱۲۴ اداره کل صنعت معدن تجارت، سامانه ۱۳۵ اداره کل تعزیرات حکومتی استان، شماره تماس ۰۷۱۳۲۱۷۲۰۲۰ بازرسی بازار اداره کل جهاد کشاورزی استان، شماره تماس ۰۷۱۲۳۴۰۰۰۰ بازرسی اتاق اصناف استان راههای ارتباطی ذیل جهت دریافت گزارشات مردمی از وضعیت بازار است.


مدیر کل اقتصادی استانداری فارس در خصوص وضعیت نانوایی ها نیز گفت:  مرکز رصد و پایش گندم و آرد و نان ایجاد شده است و مردم می توانند تخلفات حوزه نان شامل کیفیت پایین نان، گرانفروشی، کم فروشی، تعطیلی بدون دلیل و کاهش ساعت پخت رااز طریق شماره تماس ۰۷۱۳۶۲۸۶۵۴۴ یا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۴۵۹۲ اعلام تا در اسرع وقت رسیدگی گردد.

شریفی به اقدامات تنظیم بازار نیز اشاره کرد و گفت: ۹۰۰ تن شکر و ۱۰۰۰ تن برنج هندی و تایلندی از ابتدای تیرماه جاری در حال توزیع می باشد ضمن اینکه بیش از ۹۰۰۰ تن شکر نیز توسط کارخانجات قند و شکر استان در این مدت‌ توزیع گردیده است.

شریفی افزود: با توجه به پیش بینی توزیع سهمیه برنج، شکر، مرغ وگوشت در محرم و صفر، در این ایام نیز کمبودی شاهد نخواهیم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه