English

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس خبر داد:

تشکیل بیش از یک هزار پرونده تعزیراتی در فارس

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس گفت: طی سه ماه اول امسال، با توجه به افزایش نظارت‌ها، ۱۱۳۳ پرونده تعزیراتی در این استان تشکیل شده است.

تشکیل بیش از یک هزار پرونده تعزیراتی در فارس

به گزارش خبرگزاری موج فارس، غلامرضا سالاری مدیرکل تعزیرات فارس، در این خصوص اظهار داشت: طی سه ماهه اول امسال ۷۱۱ اکیپ نظارتی متشکل از روسای شعب تعزیرات و بازرسان دستگاه‌های متولی، تشکیل و بالغ بر ۱۲۶۶ بازرسی از صنوف و مشاغل مختلف انجام شده است.

سالاری هدف این بازرسی‌ها را پایش و نظارت بر روند تولید و عرضه کالاهای اساسی و برخورد با گرانفروشی احتمالی ذکر و خاطرنشان کرد: بازرسی‌ها از واحدهای صنفی، تولیدی، خدماتی، گردشگری و انبارها انجام شده است.
 
مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس اضافه کرد: طی این بازرسی‌ها ۱۱۳۳ پرونده تخلف تشکیل و ۲۱۱ واحد صنفی نیز به دلیل گرانفروشی و تکرار تخلف به پلمب و نصب پارچه، محکوم شدند.
 
سالاری تعداد پرونده‌های رسیدگی شده در شعب تعزیرات حکومتی فارس طی سه ماهه اول امسال را ۱۱ هزار و ۸۲۷  فقره اعلام و بیان کرد: متخلفین این پرونده‌ها به پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند و علاوه بر این، احکامی همچون استرداد حق شاکی، تعطیلی واحد متخلف، ضبط کالا، درج در پرونده نیز اعمال شده است.
 
وی با اشاره به صلاحیت‌های سازمان تعزیرات حکومتی در سه حوزه کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و همچنین بهداشت، دارو و درمان، از رسیدگی به ۷۹۳۴ پرونده مرتبط با حوزه کالا و خدمات طی این مدت در فارس خبر داد.
 
سالاری گفت: طی این مدت ۵۴۸ پرونده تخلفات بهداشت، دارو و درمان و ۲۶۶۴ پرونده قاچاق کالا و ارز در شعب تعزیرات حکومتی استان فارس رسیدگی و متخلفین اعمال قانون شده‌اند.
 
مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس سامانه‌های ۱۳۵ و tazirat۱۳۵.ir را به عنوان راه‌های ارتباطی این سازمان با شهروندان ذکر و اضافه کرد: هرچند بازرسی از فعالیت‌های اصناف و مراکز تولید و عرضه کالا با همکاری دستگاه‌های متولی، به‌صورت مستمر در حال انجام است، اما نظارت مردمی به عنوان مهمترین مولفه نظارتی، تاثیر بسزایی در کاهش تخلفات داشته است.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه