English

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

ضرورت تعامل تمام صنایع داخلی با فولاد مبارکه/ با دیپلماسی اقتصادی باید توسعه صادرات مورد توجه جدی قرار گیرد

معصومه پاشایی بهرام، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در آیین پنجمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران گفت: باید برای ارتقای کیفیت محصولات تولیدی، فولاد سازان تلاش کنند تا نیازهای صنایع مختلف کشور تامین و مشکلات آنها به حداقل برسد، چون واردات برخی از محصولات فولادی ممنوع شده است و در این زمینه تعامل و همکاری فولاد مبارکه با تمام صنایع داخلی کشور بسیار ضروری است.

ضرورت تعامل تمام صنایع داخلی با فولاد مبارکه/ با دیپلماسی اقتصادی باید توسعه صادرات مورد توجه جدی قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان،معصومه پاشایی بهرام، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با حضور در غرفه فولاد مبارکه در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران افزود: مجلس شورای اسلامی یک پشتیبان مهم برای رونق کسب و کار در زنجیره صنایع مختلف است تا از هرگونه خام‌فروشی جلوگیری و با صادرات محصولات داخلی، ارزش افزوده بیشتری را نصیب کشور کند.

وی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات صادر کنندگان و تولیدکنندگان همواره وضعیت آنها را رصد می‌کند تا تولیدکنندگان دغدغه ارزی نداشته باشند؛ در غیر این صورت ما وارد یک سیکل خودتحریمی خواهیم شد و این می‌تواند به تولید داخلی نیز ضربه بزند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تامین ماشین آلات و قطعات اگر به موقع انجام نشود؛ روزانه میلیاردها تومان به تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور خسارت وارد خواهد کرد.

وی گفت: نظر ما این است که با تشکیل وزارت بازرگانی این وزارتخانه فقط به بازرگانی داخلی ورود کند و نباید اجازه دهیم که با واردات بی رویه تولید داخلی لطمه ببیند.

پاشایی بهرام در عین حال یادآور شد: به زودی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی لایحه تشکیل این وزارتخانه را بررسی می‌کند و نظر خود را به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد کرد.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: واقعا ظرفیت‌های صادراتی ایران بسیار بالاست و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود و با دیپلماسی اقتصادی برای توسعه صادرات محصولات داخلی تلاش‌های همه جانبه انجام شود.

پاشایی بهرام بیان کرد: ما باید برای ارائه توانمندی‌های صادراتی ایران همانند اکسپو سایر کشورهای جهان به تبلیغات توجه جدی داشته باشیم و امیدواریم با تبلیغات شاهد حضور جهانیان در اکسپوهای بعدی توانمندی‌های صادراتی ایران باشیم و انتظار داریم سفرهای اخیر ریاست جمهوری اسلامی ایران به برخی از کشورهای جهان، بازارهای صادراتی محصولات ایرانی را توسعه دهد.

وی در خصوص فعالیت‌های شرکت فولاد مبارکه اصفهان نیز گفت: فولاد مبارکه یکی از بزرگترین هلدینگ‌ها و صنایع مهم کشور است و ۷۰۰ تا ۸۰۰ صنعت داخلی به فولاد مبارکه وابسته هستند و باید دولت و مجلس برای حل مشکلات این شرکت و سایر صنایع کشور ورود کند تا با تولید محصولات کیفی صنایع بتوانند نیازهای شرکت‌های کوچک را به خوبی و به موقع تامین کند.

وی گفت: گاها برخی از صنایع داخلی از کیفیت تولید محصولات فولادی گله دارند؛ لذا باید برای ارتقای کیفیت محصولات تولیدی، فولاد سازان تلاش کنند تا نیازهای صنایع مختلف کشور تامین و مشکلات آنها به حداقل برسد؛ چون واردات برخی از محصولات فولادی ممنوع شده است و در این زمینه تعامل و همکاری فولاد مبارکه با تمام صنایع داخلی کشور بسیار ضروری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه