English

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی در نشست صمیمانه با کارگران :

شروع عملیات اکتشافی و بهره برداری از سه معدن جدید/ تزریق سرمایه اساس بهره مندی از معادن منطقه است

مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی، کارگران را بازوان توانمند رشد و توسعه کشور دانست و گفت: اصلی ترین اولویت ما منابع انسانی شرکت است و سعی کرده ایم با ایجاد ظرفیت های بانکی و تامین مالی از وارد شدن خلل به حقوق و مزایای آنها جلوگیری کنیم.

شروع عملیات اکتشافی و بهره برداری از سه معدن جدید/ تزریق سرمایه اساس بهره مندی از معادن منطقه است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی، مجتبی حمیدیان ، صبح روز گذشته به همراه معاونان خود در نشستی صمیمانه با کارگران شرکت دیدار و گفتگو کرد. در ابتدای این نشست علی قاسمی رییس شورای کارگری ضمن تشکر از مدیرعامل شرکت برای پرداخت به موقع حقوق و مزایا به بیان برخی مسائل و دغدغه های کارگری از جمله وضعیت شرکت در سرمایه گذاری ها، ارائه وام ها و پاداش ها اشاره کرد و خواستار تبیین این مسائل شد. در ادامه هر یک از کارگران، سوالات و دغدغه های خود را با مدیرعامل در میان گذاشتند و توضیحات لازم را شنیدند.

حمیدیان در این نشست با تقدیر از تلاش کارگران به عنوان نیروهای ارزشمند حوزه های صنعتی و معدنی گفت: کارگران بازوی توانمند توسعه و رشد کشور هستند و بدون زحمات آن ها امکان دستیابی به رشد، توسعه، پیشرفت و جهش تولید وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در بنگاه اقتصادی باید بین حجم کار، نیروی کار و ظرفیت های موجود توازن برقرار باشد گفت: ما معتقدیم که اگر در چارچوب منطقی حرکت کنیم بسیاری از مشکلات حل می شود. امروز با وجود تمامی محدودیت ها در تلاش هستیم که جامعه کارگری دچار آسیب نشود و از این مرحله بحرانی سربلند بیرون بیاییم.

 

مبلغ سختی کار دو برابر شده است

حمیدیان با اشاره به دو برابر شدن مبلغ سختی کار کارگران افزود: مواردی هم وجود دارد که مشاور در حال بررسی است .در خصوص بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور هم جلسه ای با اعضای شورای کارگری برگزار می شود که امیدواریم تمامی این موارد به نتیجه خوبی برسد.

وی اضافه کرد: برای حقوق و دستمزد کارگران هم مشاور گرفتیم که در حال بازنگری است و امیدواریم این مسائل هم به زودی حل و فصل شود.

 

پرداختی پیمانکاران باید با هماهنگی شرکت باشد

حمیدیان در پاسخ به پرسشی مبنی بر یکسان سازی مزایا و رفاهیات توضیح داد: بخش هایی از فعالیت های شرکت توسط پیمانکاران انجام می شود اما نباید اختلاف زیادی در پرداخت مزایا وجود داشته باشد بنابراین قرار بر این شده که هر گونه پرداختی پیمانکاران با هماهنگی مجموعه شرکت سنگ آهن باشد.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی اظهار کرد: تجربه شرکت های موفق داخلی و خارجی نشان می دهد که اگر کارفرما می خواهد موفق شود باید کار نظارت بر مجموعه را به عهده بگیرد و برون سپاری داشته باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نه با تعدادی پیمانکار مواجه هستیم که تضمین کننده کیفیت باشند و نه یک سیستم یکپارچه و منسجم هستیم که بتواند مسیر را به خوبی ادامه دهیم و همین مسئله مشکلاتی را برای شرکت بوجود آورده است.

حمیدیان خاطرنشان کرد: هم اکنون بدنه شرکت بسیار سنگین است و باید بخش ها از آن منفک شوند تا کار نظارت به خوبی انجام شود. خوشبختانه نگاه در بخش استخراج، گندله و بخش های توسعه ای نگاه برون سپاری است.

 

معدن D ۱۹ نیازمند سرمایه ۴ هزارمیلیارد تومانی

وی در بخش دیگری از صحبت هایش با تاکید بر سرمایه گذاری در سود حاصله گفت: متاسفانه در سالهای گذشته وجود معادن ارزشمند در منطقه به جای اینکه به نقطه قوت تبدیل شود به نقطه ضعف تبدیل شده و از این رو باید توجه بیشتری به این مسئله داشت.

حمیدیان تصریح کرد: در سال های اخیر هم شرکت سنگ آهن در مقایسه با شرکت های فولادی دیگر دچار یک عقب ماندگی شده که باید به سرعت از فرصت های باقی مانده استفاده کرد و به ظرفیت ها قوت بخشید.

وی با بیان اینکه بهره برداری از معادن جدید تملک شده نیازمند تزریق سرمایه است گفت: هم اکنون معدن D ۱۹ تملک شده و نیازمند سرمایه ۴ هزار میلیارد تومانی است. دو معدن جدید دیگر هم که چند ماه پیش تملک شد در مرحله بهره برداری است اما نباید این نکته را فراموش کنیم که تزریق سرمایه اساس بهره مندی از این معادن است.

 

شروع عملیات معدنکاری سه معدن جدید

 مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی با اشاره به مذاکرات شرکت با سازمان ها و نهادهای مختلف اظهار داشت: هم اکنون علاوه بر معادن موجود، کار اکتشافی و بهره برداری از  سه معدن را در مناطق آغاز کرده ایم.

وی در خصوص معدن ناریگان هم توضیح داد: تفاهمنامه آنومالی ۸ یا معدن ناریگان را هم که توسط شرکت های دیگر تحویل گرفته شده بود امضا کردیم و عملیات اکتشافی توسط معاونت معدنی و نیروهای توانمند شرکت شروع شده است.

حمیدیان اضافه کرد: اگرچه عملیاتی شدن معدن ناریگان پشتوانه خوبی برای شرکت سنگ آهن است اما به طور قطع مسائل را حل نمی کند و باید حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان به این معدن تزریق شود.

وی در توضیح راه اندازی کارخانه آهن اسفنجی و کنستانتره هم گفت: با توجه به این که به سبب کمبود منابع اخذ مجوز برای کارخانه ها بسیار دشوار شده است اما ما توانستیم در ابتدای سال مجوز راه اندازی دو کارخانه آهن اسفنجی و کارخانه کنستانتره را دریافت کنیم . هم اکنون تمامی مراحل ساخت کارخانه آهن اسفنجی طی شده و تنها منتظر مجوز محیط زیست و سوخت هستیم که با رایزنی های مربوطه در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی در خصوص خط تامین مالی هم اظهار کرد: از سال گذشته انتشار ۳ هزار میلیارد تومان اوراق سلف را کلید زدیم که مجوز آن گرفته شده و هم اکنون در حال گذاشتن تضامین آن هستیم . در صورت محقق شدن این امر تامین مالی احداث کارخانه جدید انجام می شود.

وی به مذاکره با صندوق توسعه ملی برای مشارکت در سرمایه گذاری هم اشاره کرد و گفت: با چند شرکت فولادی هم برای توسعه، تفاهم نامه ای امضا شده که در حال ثبت شرکت جهت سرمایه گذاری آن ها هستیم.

حمیدیان اضافه کرد: مسیرهای خاص دیگر را هم از جمله سرمایه گذاری از دو بانک ایرانی خارج از کشور را هم در دستور کار داریم که احتمال عملیاتی شدن آن وجود دارد.

 

آهنگ تامین سرمایه در کشور کند شده است

وی با تاکید بر اینکه آهنگ تامین سرمایه در کشور به دلیل مشکلات موجود کند شده است افزود: تمام قد در تلاش هستیم تا ظرفیت های مالی جدید را وارد شرکت کنیم و خوشبختانه با ظرفیت های مالی و بانکی ایجاد شده در این مدت مشکلی در پرداختی ها نداشته ایم.

حمیدیان در توضیح سهام ترجیهی هم که سوال کارگران بود بیان کرد: سهام ترجیهی مربوط به دوران خصوصی سازی است . کمیته ای در این رابطه تشکیل شده است و اعضای شورای کارگری در حال بررسی آن هستند و باید از سازمان خصوصی سازی پیگیری کنند. در مورد سهام ۴ درصدی هم هر کاری لازم است باید انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه