English

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خبر داد:

رشد منفی صادرات در مازندران

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: رشد صادرات در استان مازندران منفی است و صادر کنندگان مازندرانی برای افزایش حضورشان در بازار رقابت خارجی باید زمینه تامین ارز خودشان را فراهم کنند.

رشد منفی صادرات در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ، حسینقلی قوانلو در نشست بررسی موانع و مشکلات فعالان اقتصادی مازندران اظهار داشت:  در پنج ماه امسال منفی ۴۰ درصد رشد صادرات داشتیم که این وضعیت رشد منفی صادرات مازندران نگران کننده است.

وی ادامه داد : استان‌های دیگر کشور بدون ارتباط زیرساختی با کشور‌های خارجی حجم بالاتری از صادرات نسبت به استان مازندران دارند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه سهم مازندران در صادرات سالانه یک و نیم میلیون دلار است افزود: از آغاز امسال تاکنون ۸۳ میلیون دلار صادرات انجام شده است که این میزان باید فقط در یک ماه انجام می‌شد.

قوانلو به تحقق ۳۰ درصدی ظرفیت‌های مازندران در بحث صادرات اشاره کرد و گفت: سه و چهار دهم درصد تولید ناخالص داخلی کشور در مازندران است.

ویافزود: سهم صنعت مازندران دو هشت دهم درصد از صنعت کشور و کشاورزی هفت درصد که با احتساب مجموع این دو بخش نزدیک به دو میلیارد دلار باید صادرات داشته باشیم که این امر هنوز تحقق نیافته است.

رئیس سازمان صمت مازندران بیان داشت:یکی از مهمترین محور‌های برنامه این سازمان توسعه صادرات به کشور‌های همسایه است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه