English

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه خبر داد:

عرضه محصولات فولاد مبارکه در بازار داخلی ۴۲ درصد افزایش یافت

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه گفت: عرضه محصولات این شرکت در بازار داخلی رشد 42 درصدی نسبت به سال گذشته پیدا کرد.

عرضه محصولات فولاد مبارکه در بازار داخلی 42 درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، اکبری اظهار کرد: از این میزان، سهم محصولات گرم و اسید شویی 68 درصد، محصولات سرد 17 درصد، محصولات نیمه نهایی اعم از تختال و بار 10 درصد و محصولات پوشش‌دار 5 درصد بوده است.

وی گفت: بدنبال فعال شدن پروژه‌های انتقال آب در سال 95، رونق نسبی در بخش خودرو و سیاستگذاری صورت گرفته و برای تأمین ورق با ضخامت زیر سه میلیمتر مورد نیاز بخش لوله و پروفیل ساختمانی، تقاضای بازار داخلی با رشد نسبی همراه بود.

اکبری گفت: با توجه به اینکه رسالت فولاد مبارکه، تأمین حداکثری نیاز صنایع پایین‌ دستی کشور است، میزان تحویل کالا در بازار داخل با رشد 42 درصدی نسبت به سال گذشته به چهارمیلیون و 718 هزار تن رسید که این امر، از محل افزایش 22 درصدی تولید و عرضه محصولات و کاهش 13 درصدی حجم صادرات نسبت به سال قبل از آن محقق شد.

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه از تخصیص 28 درصدی محصولات فولاد مبارکه به تولیدکنندگان لوله و پروفیل ساختمانی خبر داد و افزود: سهم خودروسازان 15 درصد، صنایع فولادی و فلزی 14 درصد، لوله‌های انتقال سیالات 10 درصد و تجهیزات سنگین 8 درصد بود که این شرکت ها بعنوان بزرگترین مشتریان فولاد مبارکه محسوب می شوند.

وی با تأکید بر اهمیت حضور در بازار صادراتی گفت: در بخش صادرات نیز تداوم حضور مؤثر در این بازار با هدف تأمین نیازهای ارزی طرح های توسعه مورد توجه قرار گرفت و علاوه بر ایجاد و حفظ توازن با بازار داخلی، ورود به بازارهای جدید صادراتی، هدفگذاری و عملیاتی و بیش از یک میلیون و 553 هزار تن معادل حدود 25 درصد محصولات به این بازار عرضه شد.

اکبری، توجه به تولید محصولات ویژه با ارزش افزوده بالا را یکی دیگر از راهبردهای فولاد مبارکه عنوان کرد و افزود: توسعه سبد محصولات با تمرکز بر فروش محصولات ویژه (ارزش افزوده بالا) در سال گذشته بعنوان یکی از اهداف راهبردی این شرکت بود.

وی افزود: در این راستا، حجم فروش این محصولات نظیر انواع ورق API مورد نیاز صنایع نفت و گاز، ورق کیفی ساختمانی، ورق IF و میکرو آلیاژی مورد نیاز صنعت خودرو و ... به یک میلیون و 420 هزار تن رسید که این میزان معادل27 درصد از کل فروش محصولات سفارشی بود.

اکبری گفت: دستاوردهای چشمگیر سال گذشته در تداوم ربع قرن فعالیت فولاد مبارکه و نقش مؤثر آن در توسعه صنعتی کشور، حجم عرضه انواع محصولات از ابتدای بهره برداری تا پایان سال 95 را به بیش از 91٫3 میلیون تن رساند که در مجموع حدود 81 درصد آن در داخل و در جهت توسعه صنایع پایین دستی، مستقیما در اختیار تولیدکنندگان خُرد و کلان کشور قرار گرفت و 19 درصد بقیه در بازار بین المللی عرضه شد.

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه تصریح کرد: برای سال 96 نیز متناسب با رشد ظرفیت تولید، برنامه ریزی لازم برای فروش هفت میلیون و 20 هزار تن از محصولات فولاد مبارکه بعمل آمد و برای شرکت های تابعه و زیرمجموعه نیز فروش 1.4 میلیون تن تختال و 570 هزار تن محصولات پوشش دار در دستور کار قرار دارد.

فولاد مبارکه بزرگترین مجتمع صنعتی کشور و بزرگترین تولیدکننده فولاد تخت در خاورمیانه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه