English

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

ایمنی خودروها بیشتر می شود/خودرو ٥ ستاره در کشور نداریم

محسن صالحی در نشست خبری با بیان اینکه رشد تولیدات در بخش صنعت امسال ٦.٨ درصد بوده است گفت:تولیدات داخلی در بخش صنعت ٧.٣ درصد رشد داشتیم و در سه ماه گذشته این رقم به ٨.٩ درصد بوده است.

ایمنی خودروها بیشتر می شود/خودرو ٥ ستاره در کشور نداریم

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری موج محسن صالحی در نشست خبری با بیان اینکه رشد تولیدات در بخش صنعت امسال ٦.٨ درصد بوده است گفت:تولیدات داخلی در بخش صنعت ٧.٣ درصد رشد داشتیم و در سه ماه گذشته این رقم به ٨.٩ درصد بوده است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن وتجارت با اشاره به اینکه امسال  ٢٩ درصد کل تسهیلات بانکى در بخش صنعت و معدن بوده افزود: کل تسهیلات بانکى ١٧٠تا ١٧٥ هزارمیلیارد تومان با ظرفیت مطلوب داشته ایم که کل ارزش مطلق ١٢٤ هزار میلیارد بوده ونسبت به سال گذشته ٤٢ تا ٤٣ درصد رشد کرده است.

وی به استاندارهای خودرو های داخلی اشاره کرد و تاکید کرد:خودرو تولید داخلی در ٣ بخش (کیفیت،آلاینده،مصرف سوخت)باید استاندارد های کافی را داشته باشد و در حال حاضر ٥٥ نوع استاندار در تولید خودرو لحاظ می شود اما طى توافقات در نظر گرفته تا انتهاى سال ٩٧ این استاندارها به ٨١ نوع می رسد و باید تمام خودرو از قطعات تا بدنه طى یک بازه زمانى استاندارد شود و اگر این استاندارد ها رعایت نشود از چرخه تولید خارج می شوند

صالحی اظهار کرد کرد:در کشورمان از لحاظ نوع کیفیت خودرو ٥ ستاره نداریم و ٩درصد خودرو ٤ ستاره ٣مدل،٣١درصد خودرو ٣ ستاره ١٠ مدل، ١٦ درصد خودرو ٢ ستاره ٥ مدل داریم.

صالحی همچنین توضیح داد:از میان واحدهای تولیدی ثبت نام شده در طرح رونق ١٢هزار و ٤٠٠طرح نیمه تمام و ٤١هزار و ٥٠٠واحد تولیدی فعال بوده اند و از میان واحدهای تولیدی که موفق به دریافت تسهیلات شده اند ٣هزار و ١٥٠ طرح نیمه تمام و ٢٠هزار و ٣٠٠واحد تولیدی بوده اند که در نهایت مجموع تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی تا ١٨اسفند ماه امسال رقم ١٦هزار و ٨ میلیارد تومان بوده است.

به گفته این مسؤول میزان برق مصرفی 7درصد افزایش یافته که نسبت به تولیدات نسبت خطی ١٣هزار و ٤٠٠جواز تاسیس صادر شده، حدود نیم تا یک درصد نسبت به مدت مشابه رشده کرده است.

معاون وزیر صنعت علت کاهش صادرات خودرو را  اینگونه بیان کرد: در سال‌های گذشته عمده بازار صادراتی خودرو ایران، عراق و سوریه بودند که شاهد کاهش چشمگیر صادرات به این کشورها بودیم البته بازارهای جدید صادراتی در کشورهای تونس، سودان هم به کسب کرده ایم و پیش بینی می کنیم  در سال آینده خودرو   افزایش  صادرات داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی