English

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام:

باید گلایه‌ها را در جای خود و در بستری امن حل کنیم

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز داشت: بخشی از مشکلات به دلیل فشارهای بیگانگان است اما بخش دیگری به خودمان برمی‌گردد و باید گلایه‌ها را در سر جای خود و در بستری امن حل کنیم.

باید گلایه‌ها را در جای خود و در بستری امن حل کنیم
به گزارش خبرگزاری موج

، آیت الله صادق آملی لاریجانی در ساری با تاکید بر اینکه مردم پای صندوق‌های رأی حضور یابند و به هر کسی که دوست دارند رأی دهند، گفت: حضور در پای صندوق‌های رأی ۱۰۰ در اقتدار و امنیت کشور تأثیرگذار است.

وی مساله امنیت ملی را جدی بیان کرد و گفت: نظام اسلامی برای استقرار خود هزینه می‌دهد و باید برای اقتدار آن کمک کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید گلایه‌های مردم را بپذیریم، گفت: بخشی از مشکلات به دلیل فشارهای بیگانگان است اما بخش دیگری به خودمان برمی‌گردد و باید گلایه‌ها را در سر جای خود و در بستری امن حل کنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: گلایه‌ها را در بستر امنیت ملی و اقتدار نظام می‌توانیم حل کنیم و مشارکت گسترده در انتخابات حرکت کنیم زیرا حضور مردم در اقتدار نظام تأثیر شگرفی دارد.

آیت الله آملی لاریجانی عنوان کرد: همه ما دلباخته به نظام جمهوری اسلامی هستیم و کمک کنیم تا نظام کار خود را به صورت مقتدرانه پیش برد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه به مردم مازندران عشق می‌ورزم، به نقش مهم رسانه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: اگر رسانه در چهارچوب خود عمل کند با شفاف سازی می‌تواند در جلوگیری از فساد نقش نظارتی خود را ایفا کند.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به نقش برجسته رسانه در جلوگیری از فساد ادامه داد: اختاپوس رسانه‌های غربی بر فکر جوامع مسلط هستند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مساله اخلاق را در رسانه مهم برشمرد و گفت: رسانه یک قدرت بوده که می‌تواند در خدمت شفافیت و یا اظهار واقعیت باشد.

وی ترغیب برای برانگیختن ارزش‌ها را از دیگر کارکردهای رسانه برشمرد و گفت: نباید حوزه رسانه به جهات غیر واقعی آلوده شود و باید اخلاق رسانه را جدی بگیریم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه فضای مجازی بی حساب و کتاب است، به کارکردهای مجمع اشاره کرد و با بیان اینکه از نظر قانونی دارای محدودیت‌های خاصی در مجمع هستیم، تصریح کرد: اهمیت مقام معظم رهبری نیز همواره بر اهمیت مجلس تشخیص مصلحت نظام تاکید کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه چند سال اخیر تحولی در مجمع تشخیص مصلحت صورت گرفته است، گفت: کمیته‌ها و کمیسیون‌های مختلفی در مجمع وجود دارد و در مقام تشخیص کارهای تحقیقی دقیقی صورت می‌گیرد.

آیت الله آملی لاریجانی در عین حال به دایره محدود مجمع تشخیص مصلحت اشاره کرد و گفت: این گونه نیست که در همه زمینه‌ها این مجمع فعالیت کند اما تدوین سیاست‌های کلی در مجمع صورت می‌گیرد و از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اظهار اینکه اراده نظام و کشور بر این است که جنگل‌ها حفظ شود، افزود: گردشگری نباید به معنای تخریب جنگل و تغییر کاربری اراضی کشاورزی باشد اما این مسائل اجرایی نمی‌شود.

وی از تشکیل هیأت عالی نظارت از سوی مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: این هیأت‌های نظارت به نهاد فوق العاده قوی برای نظارت تبدیل شد و بررسی می‌کند مصوبات مجلس از حیث اینکه آیا با سیاست‌های کلی نظام منافات دارد یا خیر و این هیأت مصوبات قوه قضائیه را نیز بررسی می‌کند.

آیت الله لاریجانی تصویب منطقه آزاد را از جمله گام‌های مهم برای تحول اقتصادی در استان اعلام کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه