English

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام:

مصرف گرایی اثر جریان مدرنیته است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز داشت که فردگرایی از جمله مسائل مطرح شده در مدرنیته است و اعتقاد دارد انسان نه تنها مسیر زندگی را انتخاب بلکه ارزش‌ها را خود انتخاب می‌کند و مصرف گرایی اثر جریان مدرنیته است.

مصرف گرایی اثر جریان مدرنیته است
به گزارش خبرگزاری موج

، آیت الله صادق آملی لاریجانی پیش ازظهر جمعه در جمع دانشگاهیان قائمشهر با اشاره به پدیدآمدن جریان فکری مدرنیته و تجدد افزود: این جریان در تمامی لایه‌های زندگی ما رسوخ پیدا کرده است و بررسی ماهیت و آثار مدرنیته امری مهم است.

وی با اظهار اینکه علمای و فیلسوفان درباره مدرنیته بحث‌های مفسلی دارند، گفت: فردگرایی از جمله مسائل مطرح شده در مدرنیته است و اعتقاد دارد انسان نه تنها مسیر زندگی را انتخاب بلکه ارزش‌ها را خود انتخاب می‌کند.

وی گفت: یکی دیگر از مؤلفه‌های مهم مدرنیته عقلانیت ابزاری است و مصرف گرایی اثر جریان مدرنیته است.

آیت الله لاریجانی با عنوان اینکه مدرنیته راجب به غایت نهایی بحث نمی‌کند، افزود: فردگرایی و عقل گرایی ناشی از مدرنیته از نظر سیاسی نیز نتیجه واگرایی داشته است وچون هرکس زندگی خود را دنبال می‌کند، کاری به سرنوشت سیاسی خود ندارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اظهار اینکه در قالب مدرنیته فرد به سرنوشت عمومی و سیاسی توجه ندارد، از آن به عنوان استبداد نرم یاد کرد و گفت: طبق نظر فیلسوفان غربی سه اشکال در مدرنیته وجود دارد و معنای زندگی در مدرنیته کمرنگ می‌شود.

وی با بیان اینکه کمرنگ زندگی‌ها از اشکالات مدرنیته است، گفت: به محاق رفتن ارزش‌ها نیز از دیگر پیامدها و دستاوردها است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به سیاست‌های این مجمع اشاره کرد و گفت: رشد هشت درصدی اقتصادی باید توأم با عدالت شود و نباید منجر به فشار به افراد شود.

وی با عنوان اینکه ۳۰۰ میلیون فقره اسلحه دست مردم آمریکا و غرب است، گفت: قدرت مالی و اقتصادی از جمله پیامدهای مدرنیته و عقل ابزاری است.

آیت الله لاریجانی با اظهار اینکه در جامعه ما ارزش‌های اخلاقی و انسانی دارای اصالت هستند، آن را ناشی از فرهنگ ناب اسلامی برشمرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه