English

رئیس سازمان هیأت:

امسال هیأت‌ها راویان پیشرفت‌های انقلاب اسلامی دهه فجر باشند

رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی گفت: هیأت‌های مذهبی در ایام دهه فجر راوی پیشرفت‌های انقلاب اسلامی می‌شوند و برگزاری اردوهای پیشرفت هیأتی‌ها در استان‌ها هم در دستور کار است.

امسال هیأت‌ها راویان پیشرفت‌های انقلاب اسلامی دهه فجر باشند
به گزارش خبرگزاری موج

 ، نشست خبری تشریح برنامه‌های کمیته هیأت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی ستاد بزرگداشت دهه فجر صبح امروز یکشنبه هشتم بهمن‌ماه با حضور حجت‌الاسلام مجید باباخانی رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی به عنوان مسئول این کمیته برگزار شد.

 

تلاش‌های هیأت‌ها علت محدثه انقلاب اسلامی بود

حجت‌الاسلام باباخانی در این مراسم اظهار داشت: باتوجه به تقارن دهه فجر با اتفاقات بین‌المللی و نزدیکی به انتخابات، حساسیت بیشتری ایجاد کرده است. هیأت‌های مذهبی و تشکل‌های مردمی با رهبری امام خمینی(ره) علت محدثه انقلاب اسلامی بودند. حضور مردم تأثیرگذارترین رویداد بود. اگر بخواهیم دهه فجر با ماهیت اصلی خود حفظ شود، حضور مردم باید پررنگ‌تر شود.

وی افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی امسال کمیته هیأت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی را تشکیل داد تا به مرور رویکرد مردمی جشن‌ها حفظ و بیشتر شود.

 

بیشتر بخوانید:

نشست خبری برنامه‌های مذهبی و تشکل‌های دینی ستاد بزرگداشت دهه فجر

 

انقلاب اسلامی یک رویداد فرهنگی بود

باباخانی با اشاره به اینکه دستگاهها و نهادها هم از جنس مردم است اما بناست حضور مردم در جشن‌های انقلاب اسلامی بیشتر شود گفت: انقلاب اسلامی یک رویداد فرهنگی بود و براساس سنت‌های الهی تحقق پیدا کرد. کسی تصور نمی‌کرد انقلاب ما بدون کار مسلحانه جدی در برابر ژاندارم منطقه پیروز شود. ما باید براساس سنت‌های الهی انقلاب را پیش ببریم. براساس آیات قرآن اگر مردم کار را براساس سنت الهی پیش ببرند، خدا یاری خواهد کرد. خدای موسی و ابراهیم، خدای امروز هم هست. رویکرد محتوایی ما امسال توجه به این رویکرد در انقلاب اسلامی است.

رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی تصریح کرد:  هیأت‌ها و مجموعه‌های مردمی براساس خط محتوایی انقلاب فرهنگی، تولید محتوا دارند و محتواهایی نیز ما تولید می‌کنیم. برگزاری جلسات توجیهی برای ستایشگران، نوحه‌سرایان و مبلغان هیأت‌ها تا در ایام اعیاد رجب و شعبان درخصوص انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی و اقدام داشته باشند.

 

نوحه قوی‌ترین سلاحی که در انقلاب اسلامی به کار گرفته شد

وی ادامه داد: تولید نغمه و محتوا برای ستایشگران در دستور کار  است. هیأت‌های مذهبی در ایام دهه فجر امسال همچون گذشته جشن‌ها و برنامه‌هایی خواهند داشت.

باباخانی گفت: قوی‌ترین سلاحی که در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به کار رفت، نوحه است. مرکز نوحه ما سرمایه‌گذاری جدی برای نوحه داشته است تا بتوانند کیفیت نوحه‌ها را افزایش دهند. برای دهه فجر هم تولید محتوا نوحه داریم و در شبکه اجتماعی بیرق ویژه فعالان هیأتی و شبکه‌های اجتماعی سازمان هیأت هم بارگذاری خواهد شد.

 

هیأت‌ها در دهه فجر راوی پیشرفت می‌شوند

رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی تفزود: هیأت‌های مذهبی در ایام دهه فجر راوی پیشرفت‌های انقلاب اسلامی خواهند شد. برگزاری اردوهای پیشرفت هیأتی‌ها در استان‌ها در دستور کار است. معرفی چهره‌های انقلابی و دستاوردها در این زمینه از سوی هیأت‌ها دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: باتوجه به تقارن دهه فجر و شهدای کرمان، برنامه مشترکی برای بزرگداشت این شهدا با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران خواهیم داشت. این مجالس بناست در گلزارهای شهدا کشور برگزار شود.

 

۴۰ هزار هیأت مستمر در سراسر کشور داریم

باباخانی در پایان با بیان اینکه ۹۳ هزار هیأت ثبت شده در کشور داریم که نیمی از آنها مناسبتی است گفت: حدود ۴۰ هزار هیأت کشور به صورت مستمر جلسه دارند. هر میزان ظرفیت ایجاد کنیم و حضور دستگاهها کمرنگ‌تر شود، حضور هیأت‌ها و تشکل‌های مردمی بیشتر می‌شود.‌ تقارن ایام مبعث با دهه فجر ان شاءالله موگب می‌شود که بیش از پنجاه درصد هیات‌های مستمر کشور در ایام دهه فجر پای مار بیایند و مراسم داشته باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه