English

سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلو، مراسم جایزه صلح نوبل را محکوم کرد

سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلو با محکوم کردن اعطای جایزه نوبل صلح در بیانیه‌ای این مراسم را نمایش سیاسی مغرضانه و استفاده ابزاری از صلح خواند‌.

 سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلو، مراسم جایزه صلح نوبل را محکوم کرد
به گزارش خبرگزاری موج

، در بیانیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلو آمده است: متأسفانه روز یکشنبه ۱۰ دسامبر (۱۹ آذر)، نمایش سیاسی مغرضانه (جانبدارانه) کمیته صلح نوبل علیه ایران در اسلو برگزار شد. این نمایش نشان‌دهنده استفاده ابزاری از مفاهیم ارزشمندی همچون صلح و حقوق بشر برای اهداف سیاسی و اعمال فشار بر کشورهای دیگر است.

در ادامه این بیانیه آمده است:  اقدامات این کمیته در گذشته در اعطای جایزه صلح به جنایتکارانی چون مناخیم بگین، اسحاق رابین و شیمون پرز که مسئول کشتار چندین هزار فلسطینی مظلوم و بی‌گناه بودند، ماهیت سیاسی این کمیته را ثابت می‌کند. دور از انتظار نیست که روزی شاهد اهدای جایزه صلح نوبل به جنایتکار دیگری مانند نتانیاهو باشیم.

سفارت ایران در اسلو خاطرنشان کرد: این مراسم در حالی برگزار شده که جهان شاهد کشتار بیش از ۱۷ هزار  فلسطینی در غزه توسط رژیم اسرائیل (صهیونیستی) با سکوت مرگبار به.اصطلاح مدافعان حقوق بشر یا برخورد منفعلانه آنها با جنایات فجیع رژیم صهیونیستی یا به رسمیت شناختن حق به اصطلاح دفاع از رژیم کودک‌کش توسط آنهاست.

این بیانیه با اشاره به اینکه این وضعیت به صراحت نشانگر ریاکاری و استاندارد دوگانه آنها درباره حقوق بشر و صلح است، می‌افزاید:  در این میان دعوت از سرکرده گروهک تروریستی حزب کومله به این مراسم نشان از نیت شوم بانیان و حامیان برگزاری این مراسم است. دعوت از سرکرده گروهی تروریستی که دستانش به خون هزاران انسان آغشته است با هیچ منطقی قابل‌توجیه نیست.

سفارت ایران در اسلو اذعان می‌دارد: این امر نشان‌دهنده تضاد جدی اقدامات و تصمیمات کمیته صلح نوبل با اهداف ادعایی صلح است. سفارت جمهوری اسلامی ایران تصمیم اقدام سیاسی کمیته صلح نوبل علیه ایران را محکوم نموده و تاسف عمیق خود را از انحراف این کمیته از اهداف اعلامی خود و سوء استفاده از مفاهیم حقوق بشر و صلح به عنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف سیاسی اعلام می‌کند.

در پایان این بیانیه آمده است: جهان به اندازه کافی چالش دارد و به جای تشدید این شرایط بحرانی جهان که ناشی از اقدامات غیرمنطقی است باید نیت‌های صادقانه و رویکردهای منصفانه برای صلح و ثبات را اتخاذ کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه