English

معاون وزیر خارجه در دیدار با وزیر ترکمنستان

سیاست همسایگی دولت سیزدهم، بر تداوم حمایت دو کشور از یکدیگر است

معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه کشورمان در دیدار با وزیر امور خارجه ترکمنستان گفت: سیاست همسایگی دولت سیزدهم، بر تداوم حمایت دو کشور از یکدیگر در مجامع و سازمان‌های بین المللی مختلف است.

سیاست همسایگی دولت سیزدهم، بر تداوم حمایت دو کشور از یکدیگر  است
به گزارش خبرگزاری موج

 ، رضا نجفی که برای شرکت در  نشست عالی‌رتبه گروه دوستان بی‌طرفی برای صلح، امنیت و توسعه پایدار به عشق‌آباد سفر کرده است، شامگاه یکشنبه با رشید مردوف وزیر امور خارجه ترکمنستان در محل وزارت امور خارجه آن کشور دیدار و گفتگو کرد.

رشید مردوف در این دیدار با اشاره به اینکه تماس‌ها و دیدارهای منظم مقامات دو کشور نشان دهنده رشد روابط فیمابین و حسن همجواری است، بر تداوم رایزنی‌های دو کشور در مجامع و سازمانهای  بین‌المللی  تأکید کرد.

وزیر خارجه ترکمنستان با اشاره به تاریخ، فرهنگ و دین یکسان دو کشور، بر ضرورت تقویت و افزایش مناسبات فرهنگی میان ایران و ترکمنستان تأکید کرد.

رضا نجفی نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت دیدارها و رایزنی‌های مداوم مقامات دو کشور و همچنین جایگاه ترکمنستان برای کشورمان تصریح کرد: سیاست همسایگی دولت سیزدهم، بر تداوم حمایت دو کشور از یکدیگر در مجامع و سازمان‌های بین المللی مختلف است.

معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه با اشاره به سیاست دوگانه واستفاده ابزاری کشورهای غربی از مقوله حقوق بشر در سازمانهای بین المللی،  خواستار همکاری های دو کشور برای مقابله با این سیاست دوگانه شد.

وی با اشاره به کشتار زنان و کودکان غزه و لزوم حمایت از آنها، از ارسال کمک‌های بشردوستانه ترکمنستان برای مردم غزه قدردانی کرد و آن را نشانه حمایت عملی ترکمنستان از کسانی که تحت ظلم هستند، برشمرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه