English

سخنگوی وزارت خارجه چین:

از یک وجب از اراضی خود در دریای جنوبی چین دست نخواهیم کشید

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: چین بارها ماهیت موضوع دریای چین جنوبی و موضع اصولی پکن را روشن کرده است. چین نه یک وجب از سرزمینی که مال خود نیست را تصاحب خواهد کرد و نه از قلمروی که به ما تعلق دارد، دست خواهد کشید.

از یک وجب از اراضی خود در دریای جنوبی چین دست نخواهیم کشید
به گزارش خبرگزاری موج

 « مائو نینگ » سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز دوشنبه اعلام کرد که پکن به سرزمین هیچ کشوری چشم طمع ندوخته؛ اما حتی از یک وجب از اراضی خود در دریای جنوبی چین دست نخواهد کشید.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در این ارتباط ادامه داد: چین بارها ماهیت موضوع دریای چین جنوبی و موضع اصولی پکن را روشن کرده است. چین نه یک وجب از سرزمینی که مال خود نیست را تصاحب خواهد کرد و نه از قلمروی که به ما تعلق دارد، دست خواهد کشید.

«مائو نینگ» در ادامه اضافه کرد: چین متعهد به حل و فصل اختلافات مربوطه از طریق مذاکره و مشورت با کشورهای مربوطه است و در عزم خود برای حفاظت از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی تزلزل نخواهد داشت. آمریکا باید دست از بهانه‌ گیری و دخالت در مناقشات بین چین و کشورهای مرتبط بر سر حقوق و منافع ارضی و دریایی بردارد.

وی در ادامه اضافه کرد: درگیری میان فلسطین و (رژیم) اسرائیل همچنان توجه جهان را به خود جلب کرده است. چین در کنار برابری و عدالت ایستاده است. ما در تماس نزدیک با طرف های مربوطه بوده ایم و متعهد به کاهش تنش و حفاظت از غیرنظامیان بوده ایم. ما امیدواریم که ایالات متحده موضعی عینی و عادلانه داشته باشد و نقش سازنده ای در توقف درگیری ایفا کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه