English

خبرگزاری موج گزارش می‌دهد؛

البرز استان سبز در گازرسانی/ دانشکده علوم پزشکی خیرساز با هزینه ۱۲۰۰ میلیاردتومانی

گازرسانی در همه بخش‌ها و مناطق استان البرز کامل و به گفته استاندار البرز این استان، استانی سبز شده و از سوی دیگر خیری با هزینه ای ۱۲۰۰ میلیارد تومان دانشکده علوم پزشکی در کرج ساخت و تجهیزات آن را تکمیل کرد که این پروژه ها به زودی با حضور رئیس جمهور رسما بهره برداری می شود.

 البرز استان سبز در گازرسانی/ دانشکده علوم پزشکی خیرساز با هزینه ۱۲۰۰ میلیاردتومانی
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج

، تور رسانه ای روز یکشنبه خبرنگاران به استان البرز، از آزادراه‌های همت و شهید سلیمانی مسیر خود را به روستای پورکان در کرج و همچنین دانشکده علوم پزشکی و بیمارستان درحال ساخت سیدالشهدا (ع) برد تا خبرنگاران در جریان چگونگی این پروژه ها قرار گرفته و از نزدیک با طرح‌هایی که قرار است ظرف هفته آینده  رسما توسط رئیس جمهور مورد بهره برداری قرار بگیرد، بازدید داشته باشند.  

 

گازرسانی به روستاهای صعب العبور استان البرز در دولت مردمی سیزدهم

بر اساس این گزارش ، طی چند دهه اخیر نیمی از روستاهای استان البرز گازرسانی شده اما ظرف مدت یک سال ۱۲۰ روستای فاقد گاز استان از موهبت گاز برخوردار شدند.

کامران ایمانی فولادی مدیر کل شرکت گاز استان البرز در جمع خبرنگاران گفت: با پیگیری‌های جدی هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای گازرسانی به روستاهای استان البرز اختصاص یافته است. اقدام ویژه و بزرگی که در راستای گازرسانی به روستاهای صعب العبور استان البرز شکل گرفت با مجموع اقدامات چهل سال گذشته، برابری می‌کند، که نشان از کار جهادی برای کسب رضایتمندی مردم در دولت مردمی سیزدهم دارد.

وی ادامه داد: شهرستان کوهستانی و سردسیر  طالقان با جمعیت شناور حدود یکصد هزارنفری و داشتن یک شهر و بیش از ۷۵ روستا از جمله مناطقی بود که ساکنان  سال ها برخورداری از شبکه گاز طبیعی را در دولت های گذشته مطالبه کردند اما این مطالبه درست در دولت سیزدهم که وضعیت اعتباری کشور مناسب نبود، محق شد.

ایمانی فولادی بیان کرد: روستای حاشیه جاده کرج – کندوان با جمعیتی حدود ۶۰ هزار نفر تا پیش از دولت سیزدهم از نعمت گاز بی بهره بودند ، از این موهبت برخوردار شدند. شبکه انتقال گاز طالقان را از دل کوه ها و صخره های بزرگ عبور داده شد و به منطقه صعب العبور کرج – کندوان رسید.

مجتبی عبدالهی استاندار البرز هم در حضور خبرنگاران اعلام کرد: گازرسانی به ۱۲۰ روستا با پوشش تعداد ۸۸۱۳ خانوار و یک شهر آسارا ۴۵۲ خانوار یعنی  ۴۲ درصد روستاهای باقیمانده استان با اعتبار ۱۳ هزار میلیارد ریال در ظرف ۱۸ ماه انجام شده است.

وی افزود: دور نخست سفر رییس جمهور که بحث اتمام تمام نقاط استان به گاز رسانی بود، قبل از دور دوم سفر استانی انجام شد و در اینجا البرز را رسما استان سبز اعلام می کنیم.

 

بیشتر بخوانید:

پل‌هایی که تهران را به کرج و کرج را به شمال و قزوین وصل می‌کنند

 

 دانشکده علوم پزشکی خیرساز در کرج

 پروژه ساختمان جدید دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی البرز در زمینی با زیربنای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع در ۵ طبقه و سه بلوک، از سال ۱۳۹۹ ساخت آن آغاز شده است.
این پروژه شامل ۱۷ کلا ۴۰ تا ۱۵۰ نفره، سالن آزمون الکترونیک، آمفی تئاتر با ظرفیت ۳۰۰ نفر، سالن جلسات با ظرفیت ۱۰۰ نفر، ۹ آزمایشگاه تخصصی، لانه حیوانات، مرکز مهارت های بالینی، کتابخانه اکترونیکی و اتاق اساتید است.

استاندار البرز درباره این پروژه گفت: با احتساب ارزش روز، ۶۷۵ میلیارد تومان برای ین پروژه اعتبار صرف شده است که بزرگترین پروژه خیرساز کشور در این حوزه و جزو برترین دانشکده های کشور محسوب می شود.

براساس گزارش خبرنگار موج این دانشکده علوم پزشکی توسط فرد خیری ساخته و مجهز شده است که پس از وقوع تصادف نوه اش نذر می کند در صورت زنده ماندن عزیزش دانشکده ای بسازد که برای ساخت و تجهیز این دانشکده ۱۲۰۰ میلیارد تومان هزینه می کند‌.

 

 از رکود خارج شدن بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی سیدالشهدا (ع) کرج

خبرنگاران در ادامه بازدید به بیمارستانی درحال ساخت رفتند؛ استاندار که بابت جلسه ای با معاون اول رییس جمهور با خبرنگاران خداحافظی کرده بود، هدایت برنامه را به معاون خود سپرد.
احمد افضلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تزریق اعتبار از محل سفر رییس جمهور به استان البرز ، ساخت بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی سیدالشهدا (ع) کرج از رکود خارج شد.

به گفته وی، این پروژه در زمینی به مساحت ۳۵ هزار و ۶۳۳ متر مربع از ۲ بخش ساختمان اصلی و الحاقی و محوطه تشکیل شده استکه مساحت زیربنای اصلی آن ۱۷ هزار و ۹۲۴ متر مربع و در هشت طبقه شامل زیر زمین، همکف و ۶ طبقه است.

افضلی گفت: اکنون بیمارستان مدنی در شهر کرج با انبوهی از بیماران مواجه است و گنجایش ندارد بنابراین بیمارستان سید الشهدا جایگزین این بیمارستان خواهد شد.

البرز سه هزار و ۶۴ تخت بیمارستانی دارد که نسبت به میانگین کشوری خیلی کمتر است که باید به شاخص ۱.۷درصد افزایش یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه