English

رئیس دیوان محاسبات در دیدار با سفیر عراق:

ایران برای انتقال تجارب دیوان محاسبات در حوزه حسابرسی دولتی به عراق آماده است

رئیس‌ دیوان محاسبات ایران که ریاست سازمان «اکوسای» را بر عهده دارد، در دیدار سفیر عراق بر آمادگی برای افزایش همکاری‌ دیوان محاسبات دو کشور تأکید کرد.

ایران برای انتقال تجارب دیوان محاسبات در حوزه حسابرسی دولتی به عراق آماده است

به گزارش خبرگزاری موج، سید احمدرضا دستغیب در دیدار نصیر عبدالمحسن عبدالله سفیر عراق در تهران که در آستانه اربعین حسینی برگزار شد، روابط دو کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق در زمینه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را خوب توصیف کرد و با تقدیر از مهمان‌نوازی و همکاری خوب مردم و دولت عراق در میزبانی از زائران ایرانی و غیرایرانی عتبات عالیات، برگزاری مراسم شکوهمند اربعین را فرصتی مغتنم برای تعمیق و توسعه روابط میان دو کشور برشمرد.

وی با اشاره به ساختار و قدمت دیوان محاسبات در ایران گفت: دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک نهاد نظارتی قوی و مستقل در حوزه مالیه عمومی، دارای صلاحیت‌ها و اختیارات گسترده‌ای در حوزه پیگیری و تسهیل همکاری‌های دوجانبه و همچنین برخورد با ترک فعل‌ها در دستگاه‌های اجرائی کشور است.

رئیس‌ دیوان محاسبات کشور، میزان مبادلات تجاری و اقتصادی فی‌مابین دو کشور دوست و همسایه ایران و عراق را با توجه به اشتراکات موجود کافی ندانست و با تأکید بر اهمیت استفاده از تمام ظرفیت‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی موجود، خواستار گسترش هرچه‌بیشتر روابط و مناسبات تهران - بغداد شد.

دستغیب در این زمینه با اشاره به تأکیدات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر تنش‌زدایی و توسعه هرچه‌بیشتر همکاری‌ها با کشورهای همسایه، یادآور شد: دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان بخش نظارتی قوه مقننه، به ایفای نقش تسهیل‌گری خود در توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری با کشورهای دوست و همسایه ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به زمینه‌های همکاری مشترک با دیوان محاسبات عراق در حوزه حسابرسی دولتی در موضوعات زیست‌محیطی، مبارزه با تروریسم و گردشگری مذهبی خاطرنشان کرد: همکاری دو کشور طی سال‌های اخیر در مقابله با تروریسم و ایثار و فداکاری شهیدانی همچون سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نمونه‌ای مثال‌زدنی و به‌یادماندنی است.

رئیس‌ دیوان محاسبات کشور با اشاره به‌ ضرورت اجرائی شدن یادداشت تفاهم همکاری مشترک بین دو دیوان، بر آمادگی دیوان محاسبات کشورمان به‌عنوان رئیس سازمان «اکوسای» جهت انتقال تجربیات و افزایش همکاری‌ها با رئیس‌ جدید دیوان محاسبات جمهوری عراق تأکید کرد.

«نصیرعبدالمحسن عبدالله» سفیر عراق در تهران نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در دیوان محاسبات کشور و تسلیت و ابراز همدردی درباره از دست رفتن جان تعدادی از زائران ایرانی در حادثه جاده‌ای اخیر در عراق، رابطه دو کشور دوست و همسایه ایران و عراق بعد از سقوط دیکتاتور سابق عراق طی ۲۰ سال گذشته، همواره خوب و رو به رشد بوده است.

وی افزود: اشتراکات فراوان سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، تاریخی و مذهبی بین دو کشور اقتضا می‌کند که مناسبات فی‌مابین در تمام زمینه‌های ممکن، هرچه‌بیشتر گسترش یابد.

سفیر عراق در ادامه با اشاره به فعالیت‌ها و جلسات کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور و نیز برگزاری کنفرانس مقابله با گردوغبار با حضور وزرای محیط‌ زیست بیش از ۴۵ کشور طی هفته آینده به میزبانی جمهوری اسلامی ایران، آن را نشانه‌ای از روند رو به رشد همکاری‌های تهران - بغداد دانست و بر ایفای نقش مؤثر دیوان محاسبات دو کشور ایران و عراق در کمک به توسعه این مناسبات تأکید کرد.

نصیر عبدالمحسن عبدالله، تحصیل تعداد زیادی از دانشجویان عراقی در دانشگاه‌های ایران را با توجه به قرابت‌های فرهنگی بین مردم دو کشور، باعث مباهات مردم عراق و مایه رشد و گسترش تعاملات علمی و دانشگاهی بین دو کشور دانست و خواهان ایجاد تسهیلات کنسولی بیشتر برای آنها از جانب جمهوری اسلامی ایران شد.

در پایان این دیدار، رئیس‌ کل دیوان محاسبات کشور و سفیر جمهوری عراق در تهران، تسریع در تکمیل پروژه راه‌آهن شلمچه - بصره را امری ضروری برای توسعه گردشگری مذهبی و مناسبات تجاری میان دو کشور دانستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه