English

سیاست داخلی در هفته ای که سپری شد؛

هفته دولت و گزارش عملکرد دستگاه های اجرایی

هفته گذشته آغاز هفته دولت با سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر بود که به همین مناسبت مقامات و مسئولان دستگاه‌های اجرایی گزارش عملکرد از عملکرد دو ساله دستگاه متبوع ارائه کردند.

هفته دولت و گزارش عملکرد دستگاه های اجرایی

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، هفته ای که سپری شد در باب سیاست موضوعات مختلفی رقم خورد که از جمله آنها می توان به برخی مصوبات مجلس، پیام تبریک به مناسبت قهرمانی کشتی، قدردانی از فداکاری فرزاد بادپا، و گزارش عملکرد مسئولان در هفته دولت اشاره کرد.

 

نشان فداکاری به خادم حرم شاهچراغ

هفته گذشته فرزاد بادپا توسط نهادها و ارگان های مختلف از جمله ارتش، سپاه، مجلس و دولت مورد قدردانی قرار گرفت و نشان شهامت به وی اهدا شد. این جوان که در روز حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز با دست خالی با مقابله با تروریست مسلح پرداخت و او را خلع سلاح کرد، با شهامتش نشان داد که ایرانیان همواره عاشق خاک و ناموس خود هستند و هر جا که لازم باشد حتی با گذشت از جانشان اینگونه ایثار می کنند‌

 

مجلس و طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت

مهمترین مواردی که هفته قبل در مجلس شورای اسلامی بررسی شد یکی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، یکی هم اتمام بررسی لایحه عفاف و حجاب در کمیسیون حقوقی قضایی و سومی طرح سربازان در صحن علنی مجلس بود.

در کنار اینها، رئیس مجلس شورای اسلامی با رئیس مجلس الجزایر در تهران دیدار و گفتگو داشت.

در جلسه روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی طرح اصلاح ماده ۳۵ قانون خدمت وظیفه عمومی هم که به کمیسیون ارجاع شده است، مورد بررسی اولیه قرار گرفت و بررسی این ماده اصلاحی ادامه خواهد داشت.

همچنین حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی۲۹ مرداد مجلس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره روند بررسی لایحه عفاف و حجاب اظهار کرد: رسیدگی به لایحه عفاف و حجاب در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به پایان رسیده و منتظر قرار گرفتن این لایحه در دستور کار صحن هستیم.

وی با تأکید بر اینکه همه مواد را تصویب کردیم افزود: در حین بررسی این مصوبه هیچ مشکلی نداشتیم.

نمایندگان مجلس شور دوم گزارش کمیسیون جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای قانون اصل چهل و چهارم قانون اساسی را در دستور کار صحن علنی مجلس قرار داده و با ذکر شدن اسامی دستگاه های مشمول قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را مشخص و امکان دور زدن قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار را سلب کردند.

 

بیشتر بخوانید:

انتخابات دوازدهم مجلس که بخش نخست دفتر آن بسته شد

گرانی قیمت نان، آزادی ۹ملوان چابهاری از سریلانکا و پیش ثبت نام انتخابات

منتفی شدن برگزاری انتخابات تناسبی/ محکوم کردن هتک حرمت قرآن کریم و رونمایی از موشک کروز ابومهدی

 

پیام رهبری به کنگره شهدای اردبیل

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره ملی شهدای استان اردبیل، وحدت و ترویج مذهب اهل‌بیت را دو کار بزرگ اردبیلی‌ها برای ایران برشمردند و تاکید کردند: شناسنامه اردبیل سابقه علمی و جهادی آن است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این بیانات با اشاره به نقشی که مجاهدت شهدا در گشودن گره‌ها و برطرف کردن موانع به‌ویژه در هشت سال دفاع مقدس داشت، تاکید کردند: راه مقابله با جنگ شناختی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی جبهه دشمنان انقلاب اسلامی، استمرار راه شهدا و عمل به درس آنان یعنی مجاهدت، ایستادگی و مقاومت است.

 

حاشیه های حیاط دولت و گزارش عملکرد کابینه دولت سیزدهم

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در حاشیه نشست روز چهارشنبه هیات دولت، گفت: برای اولین بار پس از سالها بانک‌های دولتی به غیر از یک بانک از زیان‌دهی خارج شدند.

داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه هم، گفت:‌ تاکنون ۷۲ هزار میلیارد تومان خرید تضمینی گندم از کشاورزان انجام شده و به زودی ۵۰ هزار میلیارد تومان دیگر به آنان پرداخت می شود. 

سید صولت مرتضوی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تصریح کرد:‌از روزهای آینده تعداد دهک‌های مشمول افزایش یارانه از ۳ به ۵ دهک ابتدایی اجرایی می‌شود.

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه برگزاری جلسه هیات دولت در مورد عدالت آموزشی، گفت:‌ تاثیر معدل در کنکور کاملا در راستای عدالت آموزشی است.

وی افزود: منافع ملی را بر منافع عده‌ای خاص ترجیح می‌دهیم. حتی یک مورد لو رفتن سوالات را نداشتیم.

علیرضا زاکانی شهردار تهران با اشاره به کار بسیار بزرگی که وزرای نفت و صمت در دستور کار قرار دادند، اظهار کرد: طی آن، ۴۰۰ هزار موتور برقی و ۵۰ هزار تاکسی برقی و یک‌هزار اتوبوس برقی را تا به امروز برای تهران هدف‌گذاری کردند.

جواد اوجی وزیر نفت اما درباره بنزین صحبت کرد و  گفت:‌ در خصوص بنزین و تامین آن برای کشور، افزود: هیچ‌گونه بحث افزایش قیمت سوخت نداریم و سوخت جایگاه های بنزین تامین است. همه پالایشگاه‌های ما با ظرفیت کامل فعال هستند و ۱۵۰ میلیون لیتر بیشتر از ۴ ماهه سال گذشته ذخایر بنزین داریم.

اوجی اعلام کرد که در تمام جایگاه های سوخت عملیات سوخت‌رسانی طبق روال عادی در جریان است و فضایی که رسانه های معاند به آن دامن زده بودند، خنثی شد

در همین هفته رئیس‌جمهور در حکمی سید حمید سجادی وزیر سابق ورزش و جوانان را به عنوان عضو شورای عالی ورزش منصوب کرد.

 

در صنعت دفاعی  کشور چه گذشت؟

دریادار امیر رستگاری مدیرعامل صنایع الکترونیک ایران به مناسبت هفته صنعت دفاعی با اشاره به دستاوردهای این سازمان، گفت:‌ طراحی و ساخت آن ماهواره طلوع ۳ توسط گروه فضایی صاایران به اتمام رسیده است تا پایان سال به مدار لئو در فضا پرتاب خواهد شد.

وی افزود: دوربین تصویربرداری نصب شده بر روی این ماهواره می‌تواند در فاصله ۱۰ متر رنگی و ۵ متر سیاه سفید تصویربرداری کند.

مدیرعامل صنایع الکترونیک ایران بیان کرد: ماهواره طلوع ۳ می‌تواند در هر شبانه‌روز حدود ۱۱ دور به دور کره زمین گردش کند و از قسمت‌های مختلف تصاویر مورد نیاز را به سازمان فضایی کشور و بخش‌های مختلف که به این تصاویر نیاز دارند، ارسال کند.

 وابستگان نظامی ۳۷ کشور جهان صبح روز چهارشنبه، اول شهریورماه با حضور در نمایشگاه دستاوردهای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از آخرین دستاوردهای صنایع دفاعی کشور در حوزه‌های مختلف بازدید کرده و از نزدیک در جریان توانمندی‌های دفاعی کشورمان قرار گرفتند.

در همین نمایشگاه، بمب‌های هوشمند «آرمان ۱» و «آرمان ۲» در نمایشگاه تجهیزات دفاعی ۱۴۰۲ توسط رییس جمهور رونمایی شد.

بمب هوشمند آرمان ۱ با وزن ۳۵ کیلومتر می‌تواند به برد عملیاتی ۲۰ کیلومتر برسد.

«آرمان ۲» با وزن ۴۰ کیلوگرم به برد عملیاتی ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. این بمب هوشمند نیز که از پیشران الکتریکی استفاده می‌کند قادر است در انواع پهپادهای عملیاتی در نیروهای مسلح به کارگیری شود.

سیستم هدایت «آرمان ۲» از طریق GPS/INS است.

همچنین در این نمایشگاه موشک پرسه‌زن سینا طراحی و تولید شده در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نمایشگاه صنعت دفاعی ۱۴۰۲ رونمایی شد.

برد این موشک انتحاری ۵ کیلومتر و مداومت پروازی آن ۸ دقیقه است.

این موشک می‌تواند علیه اهدافی مانند تجمع نفرات و خودرو عمل کند.

 

قهرمانی کشتی جوانان و نوجوانان پیام تبریک رهبری و رئیس جمهور

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هفته گذشته در پیامی، از تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی جوانان و نوجوانان جمهوری اسلامی ایران به مناسبت قهرمانی در جهان تقدیر کردند.

سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تبریک قهرمانی تیم کشتی فرنگی جوانان کشورمان در رقابت‌های جهانی اردن تصریح کرد: با پیروزی این تیم افتخارآفرین، که رکورد تاریخی برای کشتی فرنگی و آزاد کشورمان در رقابت‌های جهانی به ثبت رسید، خاطره‌ای ماندگار برای ملت ورزش دوست و قهرمان پرور ایران خلق شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه