English

سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد؛

تضمین های لازم برای تبادل زندانیان و آزادسازی پول‌های بلوکه شده از آمریکا دریافت شد

سخنگوی وزارت خارجه گفت: تضمین های لازم برای تبادل زندانیان و آزادسازی پول‌های بلوکه شده از آمریکا دریافت شده و این روند در چارچوب خودش پیش می رود.

تضمین های لازم برای تبادل زندانیان و آزادسازی پول‌های بلوکه شده از آمریکا دریافت شد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، ناصر کنعانی روز دوشنبه در نشست خبری هفتگی خود با محکوم کردن حادثه تروریستی در شیراز گفت: با تلاش نیروهای امنیتی و محافظان امنیت مردم، تروریست کوردل در لحظات اولیه دستگیر شده است.

وی ادامه داد: تروریست‌ها در صدد هستند که انتقام ضربات سنگینی که ایران و نیروهای شجاع امنیتی کشور به شجره خبیثه و پلید تروریسم طی سال‌های گذشته وارد کرده‌ را از مردم و شهروندان ایرانی بگیرند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور سپس درباره توافق اخیر ایران و آمریکا برای تبادل زندانیان بین دو کشور  و آزاد سازی پول‌های بلوکه شده ایران گفت:  جمهوری اسلامی ایران تضمین های لازم را برای اجرای مفاد تفاهم ایجاد شده، توسط آمریکایی‌ها دریافت کرده است و این روند در چارچوب خودش پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران در استیفای حقوق ملت ایران جدی است و ذره‌ای از حقوق ملت ایران کوتاه نخواهد آمد، اظهار کرد: روند قضایی در مورد زندانیان مورد درخواست طرف مقابل انجام شده است و این موضوع در چارچوب تفاهم انجام شده است.

 

نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه

کنعانی با اشاره به نقش شهید سلیمانی در مبارزه با تروریسم، بر روح بلند قهرمان بین المللی مبارزه با تروریسم درود فرستاد و گفت: وقوع حادثه تلخ دیروز در شاهچراغ بار دیگر نقش این شهید بزرگوار در مبارزه با تروریست را برهمگان روشن کرد.
وی ادامه داد: اگر نبود ایثارگری‌ها و خستگی‌های شبانه روزی آن شهید بزرگوار معلوم نبود که تروریست‌های جنایتکار چه بر روز منطقه می‌آوردند.
سخنگوی وزارت خارجه خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی نقش موثر و تعیین کننده‌ای در مبارزه با این گروه‌های تکفیری و داعش ایفا کرد و همه کارشناسان سیاسی، امنیتی و نظامی به نقش آن شهید بزرگوار واقف هستند.وی در مورد ملیت تروریستی که به شاهچراغ حمله کرده است، گفت: تا به این لحظه خبر تایید شده‌ای از ملیت و تابعیت عامل تروریستی شاهچراغ دریافت نکرده‌ام.وی افزود: چهارشنبه هفته گذشته در تقویم ملی ما روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم بود امروز هم روز مقاومت لبنان در جنگ نابرابر ۳۳ روزه با اسراییل است. سردار سلیمانی نقش سازنده در مبارزه با تروریسم و گروه‌های تکفیری مثل داعش داشت. آمریکایی‌ها انتقام از فردی گرفتند که نقش تعیین کننده در تهدید رژیم صهیونیستی داشت.


اولین بازدید هیئت ایران از ایستگاه آب سنجی دهراود

سخنگوی وزارت خارجه درباره حق‌آبه هیرمند گفت: هنوز ماموریت توافق شده هیئتی که به افغانستان از هفته گذشته رفته‌اند تمام نشده است. با توجه به پیگیری مکرری که دولت و دستگاه دیپلماسی برای استیفای حق‌آبه ایران داشت و از طرف اظهارات طرف افغانستانی مبنی بر اینکه کمبود بارندگی باعث کمبود آب شده است، طرف ایرانی در خواست بازدید از سد و مرکز رصد و ایستگاه آب سنجی را داشت. وی افزود: هیاتی فنی متشکل از کارشناسان فنی وزارت نیرو و تعدادی از معتمدین و مسئولان استان سیستان و بلوچستان با هماهنگی افغانستان به این کشور سفر کردند تا با وضعیت آشنا شوند و هم از ایستگاه آب سنجی دهراود بازدید کنند.
کنعانی اظهار کرد: بازدید انجام شده و پس از بازدید این هیئت به کشور بازگشته است و مقامات ذیربط در جریان گزارش این بازدید قرار خواهند گرفت و به جمع بندی خواهند رسید.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: طبق توضیحات آقای کاظمی قمی این اولین بازدید هیئت ایران از ایستگاه آب سنجی دهراود بوده است.


زمان دقیق سفر رییس جمهور به عربستان مشخص نیست

کنعانی در ارتباط با سفر رییس جمهور کشورمان به عربستان گفت: هنوز زمانی برای این سفر تعیین نشده است. سفر وزیرخارجه را در بازه زمانی نزدیک به ریاض در جهت همکاری‌های دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و بین المللی داریم.

 



تبادل زندانیان و آزادسازی منابع مسدود شده ایران با برجام ارتباطی ندارد

سخنگوی وزارت خارجه در مورد تاثیر توافق ایران و آمریکا بر تبادل زندانیان و آزادسازی منابع بلوکه شده بر برجام گفت: برجام مسیر خودش را دارد و بسته نیست. روند تبادل زندانیان و آزادسازی منابع مسدود شده ایران با موضوع مذاکرات برجام ارتباطی ندارد اما موضوعات می‌توانند بر هم تاثیر داشته باشند و کمک کننده باشد. ایران به مسیر دیپلماتیک برای رفع تحریم‌ها پایبند است.
سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی درباره تعداد ایرانیان آزاد شده در توافق با آمریکا بیان کرد: درباره زندانیان ایرانی توضیح دادم بسنده کنید تا کار پیش برود.
کنعانی در مورد انتقال منافقین به کانادا و هزینه این اقدام برای این دولت، افزود: این خبر را از رسانه‌ها دریافت کردیم. خبر دقیق‌تری دراین‌باره ندارم. اقدامات را دولت آلبانی علیه این فرقه انجام داده است. امیدواریم با توجه به شناختی که از ماهیت این فرقه وجود دارد دولت آلبانی اقدامات خود را تکمیل کند. متاسفانه برخی از کشورهای غربی با رویکردهای دوگانه به دنبال استفاده ابزاری از جریان‌های تروریستی بویژه منافقین علیه کشورمان هستند در طول سال‌ها شاهد حمایت مالی از این فرقه تروریستی بودیم.
وی گفت: انتظار داریم کشورهای عضو سازمان ملل متحد از این گروهک تروریستی استقبال نکنند. سابقه سیاه این گروهک تروریستی دال بر این اقدامات از جمله ترورهای کور و جمعی است. هرگونه حمایت در هر سطحی از فرقه تروریستی مسئولیت بین المللی برای این کشورها را به وجود خواهد آورد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه