English

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به خبرگزاری موج؛

گفتگوی با واسطه با طرف آمریکایی برای تبادل زندانیان ادامه دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: موضوع تبادل زندانیان را بعنوان موضوع انسانی مورد توجه داریم و گفتگوی با واسطه با طرف آمریکایی برای توافق تبادل زندانیان ادامه دارد.

گفتگوی با واسطه با طرف آمریکایی برای تبادل زندانیان ادامه دارد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، ناصر کنعانی روز دوشنبه در نشست خبری هفتگی خود با تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار گفت: فردا سه شنبه ۱۷ مرداد یادآور سالروز شهادت ۸ دیپلمات ایرانی و خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزارشریف افغانستان است و این روز را گرامی می دارم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به سفر امیرعبداللهیان به ترکیه گفت: با دعوت زخمی همتای خود دیشب وارد توکیو شد و با نخست وزیر، وزیر ان خارجه، دفاع، بهداشت و رفاه دیدار خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در چارچوب روابط تاریخی موضوعات مختلفی برای همکاری بین دو کشور وجود دارد، ژاپن بعنوان کشور مهم آسیایی در اولویت توسعه روابط با کشورهای آسیایی قرار دارد.

 

گفتگوی با واسطه با طرف آمریکایی برای تبادل زندانیان ادامه دارد

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به خبرگزاری موج با بیان اینکه موضوع تبادل زندانیان را بعنوان موضوع انسانی مورد توجه داریم، گفت: گفتگوی با واسطه با طرف آمریکایی برای توافق تبادل زندانیان ادامه دارد.

کنعانی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج درباره محتوای سفر هفته گذشته آقای باقری به مسقط و صحبتهای امروز وزیر امور خارجه در توکیو مبنی بر انجام صحبتهای غیرمستقیم با آمریکا برای تبادل زندانیان، گفت: موضوعات مهمی را در دست پیگیری داریم که به طور مستمر نیازمند تعامل و گفتگو است و به همین متظور در سطوح مختلف سفرهایی برگزار می شود.

وی ادامه داد: مقامات عمانی هم نقش آفرینی دارند و در چارچوب پویایی دیپلماتیک با تمرکز بر امور مهم این سفرها انجام می شود. سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره تبادل زندانیان با آمریکا اظهار کرد: این موضوع را بعنوان موضوع انسانی مورد توجه داریم و گفتگوی با واسطه با طرف آمریکایی برای توافق تبادل زندانیان ادامه دارد.وی افزود: این موضوع جاری و درحال انجام است که دولت عمان هم طبیعتا در این زمینه نقش آفرینی موثری دارد.

 

ایران پیگیر مطالبات خود در همه سطوح است

کنعانی درباره مطالبات ملت ایران اظهار کرد: موضوع مطالبات ایران از کشورهای دیگر از موضوعات مهم در دست پیگیری دولت است و در ارتباط ژاپن هم این موضوع در سطوح مختلف گفتگو شد طوری که سال گذشته در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک مورد گفتگوی رئیس جمهور ایران و نخست وزیر ژاپن قرار گرفته بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه