English

بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی؛

خبرنگاران سفیرانی برای دیپلماسی خبر و اطلاع‌رسانی در گام دوم انقلاب باشند

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار با صدور بیانیه‌ای این روز را به تلاشگران عرصه اطلاع‌رسانی تبریک گفت.

خبرنگاران سفیرانی برای دیپلماسی خبر و اطلاع‌رسانی در گام دوم انقلاب باشند

به گزارش خبرگزاری موج، متن بیانیه  شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خبرنگار از مهمترین عوامل دانایی، اطلاع رسانی و آگاهی‌بخشی است و تاثیر مهمی در ساحت فضای فکری جامعه و تنویر افکار عمومی داشته ونقش موثری درهمسوسازی افق فکری و هم‌گرایی ذهنی مردم و مسئولین ایفا می‌نماید.

خبرنگاران، پیوست حضور در صحنه و انعکاس دهنده صدای مردم هستند و حق‌گویی و مطالبه‌گری از شاخصه‌های مهم متعهدان این عرصه است که وارثان تفکر و طلایه‌داران آوردگاه آگاهی و ضمیر روشن جامعه هستند و یکی از مهمترین ارکان نقد بنیان اندیشگی منحط غرب به شمار می‌آیند، در این مصاف نابرابر همچون چراغی هدایت‌گر، با هوشیاری و با نگرشی عمیق به رخدادها با سرلوحه قراردادن انسجام ملی و آرامش عمومی، آگاهی‌بخشی را ارتقاء داده  و در راستای دفاع از حریم ارزش‌ها و گفتمان انقلاب اسلامی میدان‌داری می‌نمایند و به تبیین درست حقایق و دستاوردها و موفقیت‌های نظام در عرصه‌های مختلف پرداخته و در جهت بهره‌مندی از ارزش‌ها در هدایت نگرش‌های جامعه و تشریح پیشرفت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران مجاهدت دارند.

خبرنگار می‌تواند هنر نگار باشد و با قلمش جامعه را به سمت و سوی آرامش و وحدت پیش ببرد و یا خدایی ناکرده  می‌تواند ضرر نگار باشد و موجب سلب اعتماد اجتماعی شده و حتی با غفلت از نکته سنجی، بستری برای موج سواری دشمن در داخل و خارج فراهم سازد.

خبرنگاران این ظرفیت را دارند که سفیرانی آگاهی‌بخش و دانایی‌افزا برای دیپلماسی خبر و اطلاع‌رسانی در گام دوم انقلاب باشند و به‌عنوان مجاهدی دلیر و نقادی منصف، جلوه‌های ویژه‌ای را که ثمره‌اش احقاق حق و تعالی انسانی باشد؛ خلق نمایند.

بی‌تردید اهتمام به بازتاب مراسم و مناسبت‌ها رسالتی خطیر برای تداوم راه و آرمان شهدا و تعظیم شعائر الهی و لبیک گویی به جهاد تبیین است و خبرنگار به مثابه دیده‌بانی هوشیار می‌تواند نقش آفرینی نموده و با راه‌اندازی موج خبری و انتشار تحلیل های دقیق علمی در محکومیت هتک حرمت به ساحت‌قدسی قرآن کریم و حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر و واکنش به ناهنجاری اخلاقی و رفتاری به وظیفه‌ی خطیر خویش عمل نمایند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن گرامیداشت روز خبرنگار و یاد و خاطره شهدای عرصه رسانه بویژه شهید محمود صارمی، از تلاش‌ و کوشش‌ افسران جبهه فرهنگی در جنگ شناختی تقدیر و تشکر به‌عمل می‌آورد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه