English

رئیس جمهور در مراسم روز ارتش:

خدا باوری، خودباوری و مردم باوری شاخصه بزرگ ارتش ایران است

سخنرانی رئیس‌جمهور در مراسم رژه روز ارتش جمهوری اسلامی دقایقی پیش آغاز شد.

خدا باوری، خودباوری و مردم باوری شاخصه بزرگ ارتش ایران است

به گزارش خبرگزاری موج، این مراسم که به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی با حضور جمعی از فرماندهان ارشد نظامی آغاز شده به دلیل تقارن با ماه رمضان صرفاً به صورت محمول انجام می‌شود.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز سه‌شنبه ۲۹ فروردین‌ماه پیش از آغاز مراسم رژه روز ارتش که در مقابل حرم مطهر امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران شاخصه هایی همچون خدا باوری، خودباوری و مردم باوری دارد.

وی افزود: خدا باوری اندیشه دفاع از مردم و وطن و حفظ ارزشهای الهی و ایستادگی و مقاومت را ایجاد می‌کند. ارتش ایران در دنیا افتخار دارد که ولایت مدار است و تحت زعامت جانشین امام عصر خدمت می‌کند و دستور و فرمان او را که فرمان الهی است بخ جان می خرد. امروز ارتش دلاور و شجاع ما در عرصه‌های مختلف علم و فناوری گوی سبقت را از ارتش‌های منطقه ربوده است و ارتش ما ارتشی مجهز، بروز و به هنگام است.

رییس جمهور گفت: ما شاهد بکارگیری تجهیزات پیشرفته‌ای در ارتش هستیم که جلوه ما می توانیم است. ارتش از تهدیدها فرصت می‌سازد و از همه کاستی‌ها برای کشور فرصت می‌سازد.ارتش به مردم عشق می وارد و ملت هم به ارتش اعتماد دارد. ارتش امروز پشتوانه امنیت کشور است. هرجا حادثه ای در کشور پیش می آید ارتش در کنار ملت است. ارتش سد محکمی در مقابل ضد انقلاب و گروه‌های تکفیری و اشرار است و مرزبانی از مرزهای کشور را به عهده دارد. ارتش در اقیانوس‌ها از منافع ایران پاسداری می‌کند و مردم این زحمات را می بینند.

رئیسی گفت: امروز مردم با همه نیروهایی که پاسدار حریم جمهوری اسلامی هستند احساس یکی بودن دارند. حضور نیروهای مسلح ما برای منطقه امنیت‌ساز است. پیام این حضور و روز ارتش پیام صلح و دوستی برای کشورهای منطقه است و هر دستی که بخواهد امنیت برای منطقه را حفظ کند را می‌فشارد. اما پیام ارتش و نیروهای مسلح ما به نیروهای فرامنطقه‌ای به ویژه نیروهای آمریکایی این است که هرچه زودتر منطقه را ترک کنند.

وی افزود: امروز ارتش جمهوری اسلامی افتخار حراست زمینی، دریایی و هوایی دارد. آسمان کشور ما از همیشه در نقاط منطقه امن ترین آسمان را دارد و این افتخار، حضور و شجاعت مثال زدنی است. نیروی ارتش با ۴۸ هزار شهید از کشور، مردم، وطن و ارزش‌های اسلامی دفاع کردند. اینها جای شکرگزاری و تشکر از فرماندهی کل قوا و ستاد کل مشترک نیروهای مسلح و همه کیانی که برای توانمند شدن هر چه بیشتر نیروهای مسلح تلاش می‌کنند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه حضور نیروهای فرامنطقه‌ای کمکی به امنیت منطقه نمی‌کند یادآور شد:شما دیدید نیروهای مسلح ما چگونه در مقابل تروریست‌ها مقاومت کردند. دیدید فرماندهان ارتش ما و شهید سلیمانی چگونه برای امنیت منطقه تلاش کردند. قدرت جمهوری اسلامی و توان رزمی حتما به نفع امنیت منطقه است و بارها مسئولین منطقه به ما گفتند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به وقت نیاز کنار آن‌ها بوده‌اند.

رئیسی تاکید کرد: نیروهای فرامنطقه‌ای و آمریکایی باید هرچه زودتر منطقه را ترک کنند زیرا به نفع خود و منطقه است. حضور نیروهای بیگانه امنیت منطقه را تهدید می‌کند اما نیروهای مسلح ما در هرکجا از منطقه هستند امنیت ساز هستند. نیروهای مسلح ما در مقابل تروریست‌ها ایستادگی کرده و منطقه را امن کردند اما بیگانگان فقط امنیت کشورهای منطقه را تهدید می‌کنند.

رئیس‌جمهور در پایان خاطرنشان کرد: قدرت نیروهای مسلح ما به نفع امنیت منطقه است و بر هیچکس پوشیده نیست که نیروهای مسلح ما چگونه از تمامیت ارضی و امنیت کشورهای منطقه حراست کردند. دشمنان به ویژه رژیم صهیونیستی این پیام را دریافت کرده‌اند که کوچکترین اقدامی علیه کشور پاسخ سختی از جانب نیروهای مسلح دربر خواهد داشت و با نابودی حیفا و تل آویو همراه خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه