English

رئیس جمهور پیام داد:

عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خیانت به ملت فلسطین است

رئیس جمهور در پیامی به مناسبت روز جهانی قدس گفت: موضع جمهوری اسلامی در حمایت از فلسطین هیچ تغییری نکرده است.

عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خیانت به ملت فلسطین است

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس جمهور در پیامی به مناسبت روز جهانی قدس با تأکید بر پایداری جمهوری اسلامی بر موضع خود در حمایت از فلسطین متذکر شد: عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خیانت و خنجری از پشت بر ملت فلسطین است.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در پیامی به مناسبت روز قدس با بیان اینکه امروز جریان مقاومت در مقابل جریان سازش سربلند است، اظهار داشت: عهدشکنی رژیم صهیونیستی در قبال قراردادهای متعدد را هرگز فراموش نکرده و تاکید می‌کنیم که عادی کردن روابط با رژیم صهیونیستی، خیانت به فلسطینی‌ها و جبهه مقاومت و خنجری است که از پشت بر جبهه مقاومت و فلسطین عزیز فرود می‌آید.

وی در این پیام تصویری که عصر امروز جمعه برای اجتماع رهبران و فرماندهان گروه‌های فلسطینی و مردم غزه به مناسبت روز جهانی قدس در این شهر منتشر شد، با آرزوی قبولی طاعات روزه‌داران در لیالی پربرکت قدر، ماه رمضان را موسم دوری و بیزاری از ظالمان و ستمگران توصیف کرد و گفت: ملت ایران به فرموده و به تبعیت از شهید بزرگ این ماه، حضرت علی (ع)، همواره با ظالمان و غاصبان در ستیز و حامی مظلومان و از جمله مردم مظلوم سرزمین غصب شده فلسطین بوده و خواهد بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه ملت فلسطین در عین مظلومیت قهرمان مقاومت بوده و ایستادگی مثال‌زدنی از خود به نمایش گذاشته‌اند، افزود: سال‌ها ایستادگی مردم استوار فلسطین پای آرمان آزادی فلسطین و قدس نزد بشریت شایسته تقدیر و نزد پروردگار عالم شایسته اجر عظیم است.

رئیسی با تمجید از حماسه‌آفرینی‌های آحاد فلسطینیان اظهار داشت: بر همه شهدای بزرگ آرمان قدس شریف و از جمله حاج قاسم سلیمانی و همه مردان،‌ زنان و جوانان و نوجوانان عزیزی که برای دفاع از فلسطین تمام زندگی و جان شیرین خودشان را در طبق اخلاص نهادند و بر همه مادران، همسران، خواهران و زنان غیرتمند، صبور و مقاوم فلسطینی درود می‌فرستیم.

رئیس جمهوری با اشاره به نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس از سوی امام خمینی «رضوان‌الله تعالی علیه»، تصریح کرد: امام عظیم‌الشان ما مسأله فلسطین و آزادی قدس را به عنوان بزرگ‌ترین و مسأله محوری جهان اسلام اعلام کردند تا توجه همه جهانیان به قدس شریف، مظلومیت مردم فلسطین و ظلم و ستم و استکباری که رژیم صهیونیستی و حامیان او در دنیا دارند، جلب شود.

رئیسی با بیان اینکه ملت فلسطین با توجه به 70 سال مقاومت، حقیقتا قهرمان این میدان هستند، خاطرنشان کرد: اگر تا دیروز عده‌ای دور میزهای سیاسی می‌نشستند تا برای ملت فلسطین تصمیم بگیرند، امروز این گروه‌های جهادی هستند که ابتکار عمل و خلاقیت را در دست دارند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه موضع جمهوری اسلامی ایران از ابتدا تاکنون در حمایت از فلسطین هیچ تغییری نکرده است، گفت: امروز امام خامنه‌ای «حفظه‌الله تعالی» مسأله فلسطین را مهم‌ترین مسأله جهان اسلام می‌دانند و معتقدند موضوع مقاومت، موضوع امروز ماست و باید جبهه مقاومت را تقویت کرد.

وی با بیان اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران بر حمایت از جبهه مقاومت استوار است، افزود: همگان بدانند ما در حمایت از جبهه مقاومت هیچ تردیدی نداریم؛ جمهوری اسلامی برای حمایت از جبهه مقاومت مصمم است.

حجت الاسلام رئیسی اظهار داشت: امروز نظم جدیدی در جهان در حال رقم خوردن است که در این نظم جدید جبهه مقاومت تقویت می‌شود و جبهه دشمنان مقاومت در حال افول هستند. هر کس شرایط و وضعیت امروز آمریکا را ببینند و با گذشته مقایسه کند حتماً نشانه‌های افول آمریکایی‌ها و قدرت آنها را چه در منطقه و چه در سطح جهانی می‌بیند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به وضعیت رژیم صهیونیستی اضافه کرد: شاخص‌ها کاملا نشانگر آن است که شرایط و وضعیت رژیم صهیونیستی از همه زمان‌ها بدتر و این رژیم رو به افول است.

رئیسی تصریح کرد: امروز این جریان مقاومت است که در مقابل جریان سازش، سربلند است؛ جریان سازش، همواره در جریان مبارزات مردم فلسطین به دنبال منحرف و کند کردن مقاومت بوده است. قراردادهای اسلو، شرم‌الشیخ، کمپ دیوید و قراردادهای دیگری را که دشمن به هیچکدام از آنها پایبند نبود فراموش نکرده‌ایم. دشمن کوچک‌ترین توجهی به این قراردادها نکرد و ثابت شد که همانگونه که قرآن کریم می‌فرماید، آنها میثاق‌شکن هستند و به میثاق آنان نباید توجه کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز رژیم صهیونیستی دنبال روابط با کشورهای اسلامی است تا خود را تطهیر و امنیتش را افزایش دهد، خاطرنشان کرد: از همین تریبون می‌گویم که عادی کردن روابط با رژیم صهیونیستی، خیانت به فلسطینی‌ها و جبهه مقاومت محسوب می‌شود و این خنجری است که از پشت بر جبهه مقاومت و فلسطین عزیز فرود می‌آید.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت‌ها بدانند اگر بخواهند همراه با ملت‌هایشان حرکت کنند، باید خواست ملت‌ها را که دوری از رژیم صهیونیستی است، درک کنند، گفت: سخن آخر اینکه عادی‌سازی روابط نه برای رژیم صهیونیستی امنیت‌ساز است و نه برای کشورهایی که با رژیم صهیونیستی رابطه برقرار می‌کنند.

رئیسی اظهار امیدواری کرد: رزمندگان فلسطینی در میدان مبارزه روز به روز پیروزی‌های بیشتری کسب کنند و به زودی همه مسلمانان نماز را در کنار ملت قهرمان و مقاوم فلسطین در قدس شریف اقامه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه