English

روز قدس امسال باید مشت محکمی بر دهان اسرائیل باشد

رئیس‌جمهور با اشاره به جنایات اخیر صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی از جمله حمله جنایت‌بار به معتکفان و عبادت‌کنندگان فلسطینی در مسجدالاقصی، گفت: مسلمان باید در روز قدس امسال نشان دهند که حامی مظلوم هستند و در مقابل اشغالگر و ظالم می‌ایستند.

روز قدس امسال باید مشت محکمی بر دهان اسرائیل باشد

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه  در دیدار با جمعی از خیرین و مسئولین مؤسسات خیریه که با ضیافت افطار همراه بود، ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی، کریم اهل بیت (ع)، خدمت منفعت‌محور و انسان‌دوستانه را از اقسام مختلف خدمت در دنیا و در فرهنگ‌های مختلف عنوان کرد و گفت: براساس آموخته‌های دینی ما، نگاه متعالی به مسئله خدمت، رویکرد خدامحور است که در فرهنگ ما با مضامینی همچون وقف و نذر شناخته می‌شود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز بسیاری از خدمات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، توسط خیرین به شکل داوطلبانه و بدون در نظر گرفتن نفع شخصی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: کار خیر صرفاً در مسائل مالی تعریف نمی‌شود بلکه دانشمند، متخصص یا نخبه‌ای که دانش، ابتکارات و خلاقیت‌های خود را به صورت داوطلبانه به جامعه ارائه می‌دهد نیز خیّر محسوب می‌شود، از همین رو است که براساس احادیث و روایات اهمیت فاعل خیر از کارِ خیر بالاتر است.

وی ضمن تقدیر از نقش خیرین و مؤسسات خیریه در ایام همه‌گیری کرونا و رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه در کشور، بر ضرورت توجه و مشارکت دادن بیشتر خیرین در حوزه سلامت، مدرسه‌سازی، مسکن‌سازی و رفع آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

رئیس‌جمهور در این نشست همچنین ناظر به سخنان تعدادی از خیرین و مسئولین مؤسسات خیریه بر ضرورت تشکیل دبیرخانه و کارگروهی متشکل از صاحب‌نظران و چهره‌های خیّر برای تهیه و تبیین نظام مسائل مؤسسات خیریه و همچنین بررسی کارشناسی و ارائه راهکار و راه‌حل این مسائل تأکید کرد.

رئیسی با اشاره به اینکه مشارکت خیرین در طرح‌های زیرساختی و محرومیت‌زدا برای دولت ارزان‌تر، دقیق‌تر و سریع‌تر به انجام می‌رسد، تصریح کرد: امیدواریم خروجی این نشست‌ها با همگرایی بیشتر دولت و خیرین و مؤسسات خیریه منجر به کاهش فقر و ایجاد امید و آرامش در خانواده‌های نیازمند شود.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه دولت در تعهدات خود در طرح‌های زیرساختی و محرومیت‌زدا نسبت به خیرین پیشتاز است، بر آمادگی استفاده از همه ظرفیت‌های دولت در جهت رفع مشکلات و موانع پیش‌روی فعالیت‌های خیرین تأکید کرد.

وی، همفکری و همراهی دولت و خیرین را موجب چند برابر شدن ظرفیت و توان مقابله با محرومیت و فقر در کشور عنوان کرد و با تأکید بر اینکه فقر زیبنده کشور اسلامی نیست، تلاش مضاعف همه دست‌اندرکاران و مسئولین مرتبط را برای رخت بر بستن فقر و محرومیت از کشور خواستار شد.

رئیس‌جمهور در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به تحمیل چندین دهه ظلم و محرومیت به ملت مظلوم فلسطین، جنایات اخیر صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی از جمله حمله جنایت‌بار به معتکفان و عبادت‌کنندگان فلسطینی در مسجدالاقصی و همچنین حملات اخیر به مردم فلسطین در غزه را محکوم و تصریح کرد: مسلمان در سراسر جهان باید در روز قدس امسال نشان دهند که حامی مظلوم هستند و در مقابل اشغالگر و ظالم می‌ایستند.

گفتنی است که در این نشست، پیش از سخنان رئیس‌جمهور ۱۷ نفر از خیرین و مسئولان مؤسسات خیریه به طرح مسائل و مشکلات خود پرداختند.

تأکید بر تخصیص سهم مسئولیت اجتماعی معادن در خدمات عام‌المنفعه، تسهیل مشارکت خیرین در طرح‌های کشوری، توجه به تسهیل ارتباط با خیرین خارج از کشور، ضرورت تشکیل مجمع خیرین قرآنی، ایجاد نرم‌افزار برای اطلاع مؤسسات خیریه از اقدامات دیگر مؤسسات و جلوگیری از موازی‌کاری، حمایت از مجمع خیرین مقابله با آسیب‌های اجتماعی و فعال‌سازی طرح محله‌های مسجدمحور از جمله محورهای مطرح شده در سخنان خیرین و مسئولین مؤسسات خیریه در این نشست بود.

رئیس‌جمهور همچنین در پایان این نشست با تقدیر از تلاش‌ها و خدمات جهادی اسماعیل احمدی شهید جهادگر و مدیرکل حوزه ریاست وزارت ورزش و جوانان کشور در جهت محرومیت‌زدایی از مناطق محروم، از خانواده این شهید جهادگر تجلیل کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه