English

رئیس جمهور در جمع دانشجویان:

هیچ مشکل غیرقابل حلی در کشور وجود ندارد/ وزیر علوم سازوکار جدید برای ارتباط با دانشگاهیان فراهم کند

رئیس جمهور در دیدار صمیمانه نمایندگان تشکل‌ها و فعالان دانشجویی، از جامعه دانشگاهی کشور که پرچم تولید علم را در قضایای اخیر بالا نگه داشت، قدردانی کرد.

هیچ مشکل غیرقابل حلی در کشور وجود ندارد/ وزیر علوم سازوکار جدید برای ارتباط با دانشگاهیان فراهم کند

به گزارش خبرگزاری موج ، رئیس جمهور درباره شائبه بنگاهداری دولت گفت: دولت سرمایه‌گذاری و ایجاد بنگاه‌های اقتصادی را مفید، اما بنگاه‌داری دولتی را مضر می‌داند و به هیچ عنوان بنگاه‌داری از سوی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها مورد تایید دولت نیست و با موارد تخلف برخورد شده و خواهد شد.

 

مولدسازی در همه قوانین توسعه محور کشور مورد تاکید بوده اما دولت‌های قبل آن را اجرا نکردند

رئیسی درباره برنامه دولت برای منضبط کردن نظام پولی و بانکی کشور نیز تصریح کرد: معتقدیم تحول اقتصادی در گرو اصلاح نظام بانکی است. دولت در بازنگری در عملکرد و مقررات نظام بانکی مصمم و مقابله با بی‌انضباطی مالی بانک‌ها و اضافه برداشت برخی موسسات پولی و بانکی را وظیفه خود می‌داند.

حجت الاسلام رئیسی در ادامه در پاسخ به شبهه یکی از حاضرین درباره لایحه مولدسازی دارائی‌های دولت گفت: در همه قوانین توسعه محور موجود در کشور و حتی قوانین بودجه سال‌های اخیر بر مولدسازی اموال مازاد دولت‌ها تاکید شده، اما دولت‌های قبل هیچ‌کدام به این قانون عمل نکرده‌اند. دولت مردمی در راستای اجرای این قانون مغفول مانده ساز و کاری طراحی کرد، اما متاسفانه برخی با تنگ‌نظری این اقدام دولت را به شیوه‌ای نادرست در جامعه مطرح کردند.

 

مسئله مسکن برای دولت نه شعار انتخاباتی، بلکه یک مسئله محوری ناظر به نیاز کشور است

رئیسی درباره پرسش دیگری مبنی بر امکان تحقق وعده ساخت ۴ میلیون مسکن در سال نیز تصریح کرد: ساخت یک میلیون مسکن در سال، پیش از آنکه وعده این دولت باشد، نیاز قطعی و ضروری کشور و بر اساس مصوبه مجلس، یک الزام قانونی است. مسئله مسکن برای دولت فقط شعار انتخاباتی نیست، بلکه یک مسئله محوری ناظر به نیاز کشور است و از این رو دولت با تمام توان برای تحقق این نیاز کشور و اجرای این الزام قانونی تلاش خواهد کرد.

رئیس جمهور همچنین درباره عدم هماهنگی در مواضع برخی دولتمردان نیز اظهار داشت: نظر رسمی دولت درباره مسائل مختلف کاملا مشخص و به صورت روشن اعلام می‌شود و اگر گاهی سخنی مغایر با نظر دولت از سوی یکی از دولتمردان مطرح می‌شود، یک نظر و دیدگاه شخصی بوده و قابل تعمیم به کلیت دولت نیست.

رئیسی در پاسخ به انتقاد از انتصاب برخی افراد غیر همسو با دولت گفت: نگاه ما در انتصابات در دولت از ابتدا نه بر اساس نگاه‌های حزبی و جناحی که بر اساس شایسته‌سالاری و کارآمدی بوده است و در همین راستا همه مدیران موظف و متعهد به اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های دولت برای تحقق وعده‌های داده شده به مردم و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند و در این مسیر با هیچ فردی تعارف نداریم.

رئیسی در ادامه در پاسخ به پرسش یکی دیگر از دانشجویان درباره موضوع فیلترینگ نیز تصریح کرد: ما همانند برخی کشورهای مدعی آزادی بیان، قائل به برگزاری دادگاه برای سکوهای خارجی نیستیم. سیاست دولت جلوگیری از تبدیل شدن فضای مجازی به بستری برای ایجاد ناامنی در کشور است و در این راستا فعالیت هر سکوی خارجی که حاضر به مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی با ایجاد دفتر در داخل کشور باشد، هیچ منعی ندارد.

 

مانع تحقق خواست دشمن در تبدیل موضوع حجاب به یک مسئله امنیتی خواهیم شد

رئیس جمهور در ادامه به طرح موضوع عفاف و حجاب از سوی یکی از دانشجویان اشاره کرد و افزود: دولت مردمی در موضوع عفاف و حجاب به دنبال حل مسئله با نگاه فرهنگی است، چرا که دشمن با برنامه‌ریزی قصد دارد آن را به یک موضوع امنیتی تبدیل کند و دولت نیز با برنامه‌ریزی قطعا اجازه تحقق خواست دشمنان را نخواهد داد.

رئیسی همچنین به موضوع سفرهای استانی دولت نیز اشاره کرد و گفت: سفرهای استانی دولت یکی از اقدامات مثبت و اصولی، بر خلاف سیاست مرکزنشینی دولتمردان و با هدف شناخت مسائل و مشکلات اقصی نقاط کشور از نزدیک، تعیین اولویت‌ها با استفاده از نظر نخبگان، صاحب‌نظران و مسئولان استانی و برنامه‌ریزی برای رفع آنهاست. بنای دولت استمرار این سفرها تا رفع مشکلات در استان‌هاست. شخصا معتقد به مباشرت در کارها هستم؛ گزارشات مکتوب را کافی نمی‌دانم و بر اساس تجربیات کاری، حضور در میان مردم را برای تصمیم‌گیری و حل مشکلات راهگشا می‌دانم.

رئیس جمهور همچنین در پایان با بیان اینکه دولت مردمی تنها دولت برنامه‌محور پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود که برنامه خود را نیز در تمام دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی در مرعا و منظر قرار داده است، افزود: دولت در راستا اجرایی شدن برنامه‌های خود از نقد صاحب‌نظران، دانشگاهیان و شما دانشجویان استقبال می‌کند، چرا که شما را سرمایه‌های بزرگ کشور می‌داند و به تعبیر شهید بهشتی تلخی نقدهای صادقانه را بر شیرینی تایید و تمجیدهای کاذب منافقانه ترجیح می‌دهد.

رئیسی تاکید کرد: دولت مسائل، ظرفیت‌ها و نیازهای کشور را می‌شناسد و به رغم تلاش‌های دشمن و استمرار جنگ ترکیبی برای توقف پیشرفت‌های کشور، معتقد است هیچ مشکل غیرقابل حلی در کشور وجود ندارد و با همگرایی، هماهنگی، همدلی و گفتمان مشترک، آینده روشنی پیش روی کشور است و مشکلات هم حل خواهد شد.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت استفاده از نظرات دانشگاهیان در تصمیم‌سازی‌ها، وزیر علوم را مکلف به ایجاد یک ساز و کار جدید برای ارتباط موثر و مستمر دانشگاه با دولت کرد.

در این نشست محسن نراقی به نمایندگی از بسیج دانشجویی، امیرمحمد کولایی و عمادالدین صفایی به نمایندگی از اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، امیرحسین پناهی و زینب شوندی به نمایندگی از اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، سعید واشقانی و زهرا مظهری به نمایندگی از اتحادیه دفتر تحکیم وحدت، محمدرضا مریمی به نمایندگی از جنبش عدالتخواه دانشجویی، یونس فرزین‌فر به نمایندگی از نشریات دانشجویی، سید امین توکلانی به نمایندگی از اتحادیه علمی دانشجویی، محمدمهدی نوینی‌فرد به نمایندگی از اتحادیه اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی و جواد غلامی به نمایندگی از هیئت‌های دانشجویی در سخنانی به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود درباره موضوعات مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه