English

با حضور رئیس جمهور؛

برنامه ۱۰ ساله فضایی کشور تصویب شد

دومین جلسه شورای عالی فضایی در دولت سیزدهم، به ریاست حجت الاسلام رئیسی برگزار شد.

برنامه ۱۰ ساله فضایی کشور تصویب شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سازمان فضایی ایران، دومین جلسه شورای عالی فضایی در دولت سیزدهم به ریاست حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور و با حضور اعضای حقیقی و حقوقی این شورا، برگزار شد.

در این جلسه، حسن سالاریه رئیس سازمان فضایی و دبیر شورای عالی فضایی گزارشی از روند اجرای مصوبات اولین جلسه این شورا در دولت سیزدهم، به اعضا ارائه کرد و عملکرد ارگان‌های مختلف و مرتبط با بخش فضایی کشور مورد ارزیابی اعضای جلسه قرار گرفت.

همچنین در این جلسه موضوعات متعددی پیرامون بخش فضایی به خصوص برنامه ۱۰ ساله فضایی مطرح و نهایتاً این برنامه راهبردی به تأیید و تصویب شورای عالی فضایی رسید.

طبق این برنامه، جمهوری اسلامی ایران در ۱۰ سال آینده تبدیل به یک قطب منطقه‌ای در توسعه فناوری‌های فضایی و ارائه خدمات پرتاب‌های فضایی خواهد شد که این هدف گذاری با تکیه بر توانمندی داخلی و دانش متخصصان کشورمان باید محقق شود.

یکی از مهمترین اهداف برنامه ۱۰ ساله فضایی کشور، طرح ریزی و اجرای مأموریت‌های فضایی در راستای بهره مندی شهروندان، کسب و کارها، دستگاه‌های اجرایی از فناوری‌های روز دنیا است که کمک شایان توجهی به رفع مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف خواهد کرد.

توسعه زیرساخت‌های پرتاب و ایستگاه‌های زمینی، سرعت بخشیدن به روند طراحی و ساخت ماهواره‌های مخابراتی، پرتاب ماهواره‌های سنجشی با دقت یک متر و کمتر، حرکت در مسیر تعاملات بین‌المللی و اجرای پروژه‌های مشترک، اجرای طرح‌های اکتشافاتی با تمرکز بر توسعه زیرساخت‌ها، برنامه ریزی جهت رسیدن به پرتاب محموله‌هایی با وزن بالا و... از جمله دیگر سرفصل‌های برنامه ۱۰ ساله فضایی کشور است.

لازم به ذکر است، اولین جلسه شورای عالی فضایی آذر ماه سال ۱۴۰۰ بعد از ۱۱ سال تعطیلی این شورا، به ریاست حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور برگزار شده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی