English

نوری:

افشای سوالات آزمون‌های نهایی مدارس قبل از جلسه امتحان شایعه است

وزیر آموزش و پرورش گفت: در جریان برگزاری آزمون های دی ماه ، مورد خاصی که بر خلاف پروتکل و دستور عمل امتحانات باشد، وجود نداشته است.

افشای سوالات آزمون‌های نهایی مدارس قبل از جلسه امتحان شایعه است

به گزارش خبرگزاری موج، یوسف نوری در جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت:‌ برای آزمون های دی ماه که بیش از ۳۵۰ هزار نفر شرکت کردند و داوطلبان با سابقه تحصیلی هم در آن حضور دارند،‌ تدابیر لازم دیده شده و از امکانات سازمان سنجش برای برگزاری این آزمون ها با همکاری که دوستان در این سازمان داشته اند ، بهره برده‌ایم .

وزیر آموزش و پرورش در همین ارتباط افزود: موارد خاصی که بر خلاف پروتکل و دستور عمل امتحانات باشد و سبب افشا شده باشد وجود نداشته است، همچنین دوستان در شورای عالی انقلاب فرهنگی از فرآیند طراحی سوال تا اجرا بازدید کردند و نامه‌ای هم به اصحاب رسانه ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نهادها ناظر داده شده تا برای اطمینان در طول مدتی که تا پایان برگزاری آزمون های دی ماه باقی مانده ، بیایند و از این فرایند بازدید کنند .
این مقام عالی رتبه در وزارت آموزش و پرورش همچنین تصریح کرد : به طور طبیعی در جریان برگزاری امتحانات اتفاقاتی بوده که بعضا دانش آموزان تخلف کرده اند مانند نگاه کردن از برگه دیگری و یا موارد این چنینی که در امتحانات معمولی رخ می‌دهد، در مواردی که چنین اتفاقاتی رخ داده، برابر قوانین و مقررات امتحانی،‌ با دانش آموزان متخلف برخورد شده است.
 وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: برخی اخباری که در شبکه‌ها اجتماعی در مورد امتحانات پخش می‌شود، باعث فشار روانی بر روی دانش آموزان می شود و این موضوع بر عملکرد آنها اثر می‌گذارد و منجر به این می شود که آنها نتوانند با موفقیت امتحانات را پشت سر بگذارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی