English

معاون اجرایی رئیس جمهور:

پاسخ ۲ میلیون نامه سفرهای استانی به هیئت دولت داده شده است

بیش از ۲ میلیون مراجعه در سفرهای استانی به هیئت دولت داشته‌ایم که به بیشتر آنها پاسخ داده شده است.

پاسخ 2 میلیون نامه سفرهای استانی به هیئت دولت داده شده است

به گزارش خبرگزاری موج، محسن منصوری در دومین نشست هم اندیشی با مدیران کل دفاتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی و مسئولین استانداری‌های سراسر کشور اظهار کرد: بیش از ۲ میلیون مراجعه در سفرهای استانی به هیئت دولت داشته‌ایم که به بیشتر آنها پاسخ داده شده است.

وی ادامه داد: در دستگاه اداری کشور نگاه صرف اداری و کارمندی و در مقابل آن نگاه الهی و توحیدی وجود دارد. اگر درک ما ناقص از نقشه کلان نظام باشد، ممکن است فرسوده و خموده شویم و پاسخگویی به مردم را کمتر کند. ما در افق تمدن اسلامی در حال حرکت هستیم و باید نقش خود را درک کنیم.

معاون اجرایی رییس جمهور خاطرنشان کرد: رهبری فرایند پنج گانه تحقق انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی را برشمرده‌اند که ما در مرحله تحقق دولت اسلامی هستیم و دشمن هم این مسأله را درک کرده است. ما در حال طی فرایند تحقق دولت اسلامی، مسیر رو به رشدی داشته‌ایم، اما باید تلاش خود را بیشتر کنیم و دشمن هم نگران همین مسأله است و علیه نظام توطئه می‌کند. آنچه این اواخر در خیابان ها رخ داد به دلیل همین نگرانی دشمن است.

منصوری با بیان اینکه مرکز ارتباطات مردمی و ادارات کل بازرسی پیشانی خدمت رسانی به مردم قرار دارند، گفت: ما در معاونت اجرایی کمک می‌کنیم تا مشکلات این حوزه را حل کنیم. رهبری فرمودند که سفرهای استانی اتفاقی درخشان بود و در واقع ما مدال افتخار از رهبری گرفتیم.

وی تاکید کرد: ما باید راهبرد حل مسأله و نه ارجاع را با کار میدانی و جهادی دنبال کنیم. ما در کشور خوب تصمیم می‌گیریم، اما در پیگیری برای حل مشکلات و اجرای تصمیمات ضعف داریم. ماموریت مهم ما افزایش سرمایه اجتماعی کشور است. رهبری هم فرمودند که دولت سیزدهم امید و اعتماد را به مردم بازگرداند.در اتفاقات اخیر اگر دولت سرمایه اجتماعی در بین مردم نداشت، معلوم نبود چه اتفاقی می‌افتاد. با این حال ما باید این سرمایه اجتماعی را تقویت کنیم. برخورد همراه با مهربانی و عطوفت با مردم یکی از راه های افزایش امید و اعتماد مردم است. اگر با تندی و غرور با مردم برخورد کنیم، مردم از ما دور می شوند. سرمایه دولت برخورد همراه با عطوفت با مردم است.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت:ما گاهی حرکت جهادی را فراموش می‌کنیم. باید اندازه توان خود حرکت کنیم.ما باید پرچم مبارزه با فساد و تحقق عدالت را در دست بگیریم. دولت رئیسی به دولت پاکدست شناخته می شود به دنبال تحقق عدالت و مبارزه با فساد است.

وی در پایان تاکید کرد: مردم خیلی وقت‌ها نه از رفتارها، بلکه از فرایندها گلایه دارند. ما باید این فرایندها را اصلاح کنیم. بروکراسی پدر کشور را در می‌آورد. گاهی یک فرد در یک روستا برای گرفتن مجوز دام‌داری باید وقت زیادی صرف کرده و به چندین دستگاه مراجعه کند. بروکراسی باید اصلاح شود. اگر در دولت سیزدهم نتوانیم بر این بروکراسی غلبه کنیم، گرفتار می‌شویم. اصلاح رفتارها مهم است اما اصلاح بروکراسی هم خیلی اهمیت دارد. در این مسیر باید محکم رفتار کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه