English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

لابی ها مانع استیضاح وزرای ناکارآمد شد / ۵ وزیر در نوبت استیضاح

برخی نمایندگان مجلس معتقدند هیات دولت از تیمی جوان و کم تجربه هستند که در یک سال و نیم گذشته عملکرد ضعیفی به جای گذاشته اند و از آنجایی که برخی از استانداران هم تحمیلی یا ضعیف هستند به مشکلات استان ها دامن زده اند، از این رو این مسیر باید اصلاح شود یا 5 وزیر استیضاح شوند.

لابی ها مانع استیضاح وزرای ناکارآمد شد / 5 وزیر در نوبت استیضاح

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، یک سال و نیم پیش رئیس جمهور اعلام کرده بود که با هیچ وزیری پیمان اخوت نبسته ایم و عملکرد وزرا بعد از یکسال برای ادامه کار مورد ارزیابی قرار می گیرد و حالا بعد از یک سال و نیم برخی وزرا که عملکرد ضعیفی داشته اند تا مرز استیضاح آمده اند، اما به بهانه ای شرایط خاص کشور و دادن فرصت به وزرای تازه کار، از استیضاح گریختند و حتی برخی به دلیل لابی های قوی با وجود اینکه وزرا نامه برای استیضاح آنها امضا کرده بودند اما به این مرحله نرسیده اند.  

حالا برخی نماینده های مجلس نسبت به عملکرد خود نمایندگان ناراضی هستند و معتقدند در برابر عملکرد ضعیف وزرا نباید خام لابی ها شوند. هرچند به نظر می رسند که عده ای از نماینده ها در قبال گرفتن امتیازهایی از رای خود بر می گردند. 

 

ضعف عملکرد استانداران بی تجربه و تحمیلی

رئیس کمیته دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با انتقاد به عملکرد برخی از وزرا و استانداران کشور، گفت: در یک سال گذشته دولت سیزدهم از جوانان کم تجربه برای سمت های مدیریتی همچون استانداران استفاده کرده است و من به عنوان کسی که 25 سال سابقه مدیریت در وزارت کشور را دارم این عملکرد را نمی توانم بپذیرم و برخی از همکاران ما در مجلس هم همین اعتقاد را دارند، زیرا در چند وقت اخیر به جای استانداران ما نماینده ها برای حل مشکل واحدهای تولیدی و ... به نهادها و دستگاه ها نامه نگاری کرده ایم. بنابراین چون برخی از این استاندارها تحمیلی هستند به همین دلیل وزیر کشور باید تغییرات لازم را ایجاد کند.

علیرضا شهبازی با وجود اینکه معتقدم وزیر کشور آدم خوبی است و نیاز به فرصت دارد، افزود: به طور قطع باید نسبت به مدیرانی که به عنوان استاندار انتخاب کرده است بازنگری کند تا مشکلاتی که امروز در بخش اقتصادی استان ها وجود دارد تسهیل شود. در واقع برخی از نیروهای که در کشور بکار گرفته شده اصلا تجربه ندارند و بسیاری از استانداران در مدیریت استان درمانده شده اند و بسیاری از نمایندگان مجلس معتقدند که استانداران نتوانسته اند در سطح استان موفق باشند به همین دلیل دولت نباید نسبت به این مساله بی توجه باشد.

 

بی توجهی دولتمردان به مشکلات مردم

شهبازی که سابقه استانداری کردستان را هم در کارنامه خود دارد با تاکید بر اینکه امروز بسیاری از واحدهای صنعتی در رابطه با بیمه، مالیات و ... مشکل دارند، تصریح کرد: مدیران ما شهامت این را ندارند که موانع پیش پای تولید بردارند و ما نمایندگان باید درخواست حذف جریمه و ... را برای تسهیل اشتغال و تولید به سازمان های مربوطه ارائه دهیم. در شرایط کنونی معتقدم اگر با احساس مسئولیت بیشتری تصمیم گیری برای انتخاب مدیران اتفاق بیفتد کشور را بهتر از شرایط  کنونی می توانیم اداره کنیم از این رو دولت باید به انتظار مردم برای رفع مشکلات اقتصادی توجه کنند.

رئیس کمیته دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سیاست های بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در چند وقت اخیر نشان می دهد که عملکردشان نتیجه بخش نبوده است، گفت: هرچند مساله فقط وزارت اقتصاد و بانک مرکزی نیست و رشد نقدینگی و نوسانات ارزی روی مسائل اقتصادی اثرگذار بوده که بخشی از تحت تاثیر اقدامات دشمن بوده اما کم کاری های هم اتفاق افتاده است.

 

لابی ها در زمان استیضاح وزرا

او با اشاره به اینکه در شرایط کنونی مشکلاتی در قیمت خودرو وجود دارد و این رشد قیمت خودرو نشان دهنده عدم موفقیت وزیر صنعت است، گفت: از آنجاییکه لابی ها مانع استیضاح او شد، نسبت به عملکرد نمایندگان مجلس هم گلایه مندم. در واقع ما درباره عملکرد وزارت صنعت اشکال داشتیم اما با لابی گری در مجلس استیضاح رفع شد و وزیر با 183 رای دوباره برگشت. البته در شرایط کنونی بحث استیضاح وزیر صنعت، وزیر بهداشت و وزیر اقتصاد و حتی وزیر کشور همچنان مطرح است و این مساله به ادامه راه آنها بستگی دارد.

 

تبعیض در اجرای طرح رتبه بندی معلمان

همچنین دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج با اشاره به اینکه وزارت آموزش نباید در طرح رتبه بندی معلمان تفاوتی برای مهر آفرین قائل شود، گفت: پیش از این وزارت آموزش پرورش اعلام کرد معلمان مهرآفرین را ساماندهی کرده و  شمولیت لازم برای طرح رتبه بندی برای آن‌ها در تصویب طرح رتبه بندی ایجاد شده و حالا وزارت آموزش و پرورش نباید در طرح رتبه بندی هیچ تفاوتی  قائل شود.

حسین حاتمی با بیان اینکه در بحث استیضاح وزیر آموزش و پرورش اگر سایر نمایندگان مجلس به اجماع برسند حتما اقدام می شود، افزود: در شرایط کنونی فعلا  یک فرصت دیگر به وزیر آموزش و پرورش داده شده و از آنجایی که اعتبارات لازم برای اجرای رتبه بندی معلمان در سال ۱۴۰۱ وجود دارد باید دید در ادامه راه وزارت آموزش و پرورش چگونه عمل می کند و بعد از آن درباره وزیر تصمیم گیری کرد.

 

بیشتر بخوانید:

طرح استیضاح وزیر ورزش در مجلس کلید خورد

احتمال استیضاح وزیر آموزش و پرورش با نقض قانون رتبه بندی معلمان / قانون برای معلمان مهرآفرین یکسان با سایرین است

طرح استیضاح وزیر بهداشت کلید خورد

سه دلیل استیضاح کنندگان وزیر صنعت/ نابسامانی قیمت کالاها و مشکلات بازار خودرو جدی است

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه