English

فرمانده نیروی هوایی ارتش:

با تجهیزات ساخت متخصصان داخلی، پاسخگوی تهدیدات هستیم

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی به واسطه تجربیات دوران دفاع مقدس توانسته است خود را به‌عنوان یک قدرت علمی و فناورانه مطرح کند و با بهره‌گیری از تجهیزات روزِ ساخت متخصصان داخلی، پاسخگوی تهدیدات پیشِ رو باشد.

با تجهیزات ساخت متخصصان داخلی، پاسخگوی تهدیدات هستیم

به گزارش خبرگزاری موج، امیر سرتیپ خلبان «حمید واحدی» فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در همایش ملی جایگاه علم و فناوری هوایی در دوران دفاع مقدس که امروز (شنبه) در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری برگزار شد، اظهار داشت: عملیات‌های هوایی دوران دفاع مقدس شامل ابعاد فنی، مدیریتی و خلاقیت‌های نیروی انسانی است که در پژوهش‌های شما دانشجویان جوان مورد بررسی قرار گرفته و می‌گیرد.

امیر واحدی ادامه داد: برخی از عملیات‌های هوایی دوران دفاع مقدس از درجه کیفی، فنی و گستردگی بسیار بالایی برخوردار بوده‌اند که همچنان نمونه آن در دنیا وجود ندارد و عملیات «کمان ۹۹» در زمره این عملیات‌ها قرار دارد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش افزود: در عملیات کمان ۹۹ بیش از ۱۴۰ فروند هواپیمای شکاری بمب‌‌افکن در خاک دشمن مدیریت شده و به بمباران اهداف پرداختند که این چنین حجم، گستردگی و دقت عملی در سطح عملیات‌های هوایی دنیا کم‌نظیر است.

وی عنوان کرد: با وجود شرایط دشواری که دشمنان به واسطه تحریم‌های ظالمانه ایجاد کرده‌اند، امروز نیروی هوایی به واسطه تجربیات دوران دفاع مقدس توانسته است خود را به‌عنوان یک قدرت علمی و فناورانه مطرح کند و با بهره‌گیری از تجهیزات روزِ ساخت متخصصان داخلی، پاسخگوی تهدیدات پیشِ رو باشد.

امیر واحدی با اشاره به اینکه همه ما باید در راستای ایجاد نیروی هوایی در تراز انقلاب اسلامی تلاش کنیم، گفت: امروز از شما جوانان غیور این مرز و بوم انتظار می‌رود که نیاز‌های عملیاتی نیروی هوایی را احصا کرده و با تلاش‌های علمی و دانش‌بنیان خود، این نیاز‌ها را مرتفع کنید تا همواره در این عرصه، قدرتمندانه پاسخگوی تهدیدات باشیم.

وی با تأکید بر لزوم هوشمندسازی و بهینه‌سازی تجهیزات دفاعی اظهار داشت: تولیدات و پژوهش‌های علمی ما باید مطابق با دانش روز و در راستای رسیدن به تجهیزات دفاعی دانش‌بنیان باشد.

فرمانده نهاجا تأکید کرد: باید با هم‌افزایی و تلاش مضاعف سازمان جهاد خودکفایی نیروی هوایی و مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی در مسیر تحقق نقشه جامع دفاعی با در نظر گرفتن اولویت‌های نیروی هوایی حرکت و هم‌افزایی لازم را ایجاد کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه