English

شهریار حیدری در گفتگو با خبرگزاری موج:

تهدید ایران برای اعمال تحریم‌ ها، جنگ روانی است/ آمریکا تحت لابی صیهونیستی و عربی به بن‌ بست سیاسی رسیده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: آمریکا خود را در تنگناهای سیاسی می بیند و با بهانه جویی، اعلام می کند که برجام به بن بست رسیده و به دنبال تحریم های بیشتر علیه ایران است.

تهدید ایران برای اعمال تحریم‌ ها، جنگ روانی است/ آمریکا تحت لابی صیهونیستی و عربی به بن‌ بست سیاسی رسیده است

شهریار حیدری در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، درباره اظهارات نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مبنی بر آنکه در صورت عدم احیای توافق، تحریم ها علیه ایران بیشتر می شود، گفت: برجام همیشه تحت فشار روانی بوده و اکنون این اظهارات نیز بیشتر جنگ روانی است تا ایران، برای پذیرفتن خواسته های ناحق طرف های برجامی از جمله آمریکا، تحت فشار قرار گیرد.

نماینده مردم قصر شیرین، گیلان غرب و سرپل‌ ذهاب در مجلس، ادامه داد: از سال 2015 تاکنون دو موضوع در دستور کار برجام بوده است، نخست لغو تحریم ها و دوم شفاف سازی از سوی جمهوری اسلامی ایران.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با بیان اینکه جمهوری اسلامی در تمام مذاکرات ، همواره شفاف سازی داشته است، تصریح کرد: این شفاف سازی ها حتی به تایید آژانس هم رسیده است اما با توجه به اینکه آمریکایی ها بهانه ای در دست ندارند، تلاش می کنند با طرح چنین مواردی، موضوع را به انحراف بکشانند.

وی یادآور شد: از سویی دیگر بسیاری از مشکلات در برجام، متاثر از خروج آمریکا از توافق بوده است لذا در مذاکرات اخیر، توافق شد تا در راستای خواسته های به حق جمهوری اسلامی ایران، برجام زودتر به نتیجه برسد و از استمرار جلسات خودداری شود.

حیدری تاکید کرد: در حال حاضر آمریکا خود را در تنگناهای سیاسی می بیند و با بهانه جویی، بارها اعلام می کند که برجام به بن بست رسیده و به دنبال تحریم های بیشتر علیه جمهوری اسلامی ایران هستند.

 

بیشتر بخوانید:

ابتکار جدیدی را درباره مذاکرات احیای برجام روی میز گذاشتیم

 

نماینده مردم قصر شیرین، گیلان غرب و سرپل‌ ذهاب در مجلس، افزود: آمریکا در طول 40 سال گذشته تا جای ممکن، تحریم هایی را علیه ایران اعمال کرده است و تلاش آمریکا برای تحریم های بیشتر علیه ایران، موضوع جدیدی نیست، چراکه این کشور، تاکنون تحریم های جزئی و کلی زیادی بر کشور ما اعمال کرده، تاجایی که شرکت ها، نهادها، سازمان ها، موسسات و افراد زیادی را به لیست تحریم های خود اضافه کرده است.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات برجام دست برتر را داشته و حرف های زیادی برای گفتن دارد، گفت: حال با توجه به اینکه آمریکا با لابی هایی که متاثر از لابی های صیهونیستی و عربی، به بن بستی سیاسی رسیده است، همواره به دنبال بهانه جویی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با اشاره به اینکه خواسته جمهوری اسلامی ایران، قانونی، به حق و مشروع است، تصریح کرد: به طور قطع آنچه که در برجام مذاکره شده، خواسته نظام جمهوری اسلامی و متاثر از خواست ملت است و به هیچ وجه با جنگ های روانی، تیم مذاکره کننده ما از خواسته های قانونی خود کوتاه نخواهد آمد.

حیدری با بیان اینکه پذیرش یا عدم پذیرش خواسته های ایران، به طرف های مذاکره کننده بستگی دارد، افزود: بارها حقانیت ما در نهادهای بین المللی از جمله آژانس ثابت شده است و جمهوری اسلامی هیچ گونه انحرافی در مسیر انرژی هسته ای چه در چهارچوب آژانس و چه در چهارچوب برجام نداشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس در پایان اظهار امیدواری کرد تا آنچه که توافق شده به نتیجه برسد و مذاکرات برجام بیش از این ادامه پیدا نکند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    اقای رئیسی مذاکرات برجام بسیار طولانی و فرسایشی شده است وبرجام چند ماهی ست در بلاتکلیفی ست ، زمان تصمیم گیری قاطع در خصوص برجام رسیده است، اصلا به صلاح نیست نظام وملت را بیش از این به انتظار امریکا گذاشت، زمان انتظار برای تصمیم گیری امریکا در خصوص برجام بسیار طولانی وخسارت بار و فرسایشی شده است وزمان تصمیمگیری برای امریکا به سر امده ،اکنون وقت تصمیم گیری قاطع وانقلابی شما در خصوص برجام ست ،یا توافق وامضای برجام و یا اعلام مرگ برجام وخروج ایران از برجام برای همیشه .سریعا کشور را باید از بلاتکلیفی برجام خلاص کنید.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه