English

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفتگو با خبرگزاری موج:

خروج سپاه از لیست تروریستی از محور سفر انرکیه مورا به ایران/ رایزنی برای تضمین عدم خروج آمریکا از توافق برجام

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس، گفت: سفر انریکه مورا به ایران برای آن صورت گرفت که هم واقعیت های موجود در ایران به گوش آمریکایی ها برسد و هم دیدگاه های آمریکایی ها به ایران منتقل شود.

خروج سپاه از لیست تروریستی از محور سفر انرکیه مورا به ایران/ رایزنی برای تضمین عدم خروج آمریکا از توافق برجام

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با بیان اینکه مذاکرات بین ایران و آمریکا و طرف های غربی با موانعی روبرو شده است، گفت: بخش عمده این موانع، برای آن است که آمریکایی‌ها نه در گذشته نسبت به تعهدات خود جدی بودند و نه تحلیل درستی از شرایط حال دارند.

نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تحلیل آمریکایی ها آن است که ایرانی ها در این وضعیت مجبور هستند با ما توافق کنند؛ لذا ما هر خواسته ای داریم باید مطرح کنیم، زیرا اگر ایرانی ها دستشان از زیر سنگ پرونده اتمی درآید دیگر حرف ما را گوش نخواهد داد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: از سویی دیگر آمریکایی ها برای افکار عمومی خود و کنگره نیاز به یک برگ برنده دارند تا بگویند از زمان خروجشان از برجام تا الان که به دنبال بازگشت به برجام از طریق مذاکره هستند، چه دستاوردهایی داشته اند.

رحیمی جهان آبادی یادآور شد: واقعیت آن است که آمریکایی ها با اقدامات خود هیچ دستاوردی نداشتند و در این مدت ایرانی ها نیز نسبت به زمان امضای اولیه برجام، درصد غنی سازی خود را افزایش داده و نسل جدید سانتریفیوژها را نیز نصب کرده‌اند و عملا آمریکا با خروج از برجام و تلاش برای برگشت مجدد به این توافق، به دستاوردی نرسیده است.

 

بیشتر بخوانید:

سیاست راهبردی خنثی‌ سازی تحریم ترفند دشمن را ناکام گذاشته است

 

وی با اشاره به سفر انرکیه مورا به ایران برای احیای توافق برجام، گفت: این سفر برای آن صورت گرفت که هم واقعیت های موجود در ایران به گوش آمریکایی ها برسد و هم دیدگاه های آمریکایی ها به ایران منتقل شود؛ از جمله موضوع خروج سپاه از لیست تروریستی، بحث تضمین عدم خروج از قرارداد یا بحث مربوط به تعهدی که آمریکایی ها در قبال اجرای تعهدات خود باید بدهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس، افزود: اکنون موارد مذکور، در حال رایزنی است، اما اینکه تا چه اندازه طرف غربی و ایران موضوعات مطرح شده را بپذیرد، هنوز مشخص نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه