English

حسن همتی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج:

احتمال افزایش سطح غنی سازی تا ٩٠ درصد در صورت عدم نتیجه در مذاکرات وین

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس گفت: اگر توافقی صورت نگیرد، سطح غنی سازی ما در حد دلخواه بالا می رود تاجایی که ممکن است به ٩٠ در صد هم برسد.

احتمال افزایش سطح غنی سازی تا ٩٠ درصد در صورت عدم نتیجه در مذاکرات وین

حسن همتی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با بیان اینکه نتیجه بخش بودن مذاکرات دست ما نیست و بنا به اظهارات وزیر امورخارجه، آمریکا باید تصمیم خود را بگیرد، گفت: آمریکا به دنبال امتیازگیری بیشتر است در صورتی که ما امتیاز بیشتری نخواهیم داد.

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در گذشته آمریکایی ها به دنبال برجام های دیگر برای اضافه کردن بسیاری موارد از جمله صنعت موشکی ایران به هرگونه توافق جدید بودند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با اشاره به تصویب قانون اقدام راهبردی در مجلس، افزود: یکی از مشکلات ما در گذشته اقدامات داوطلبانه بود؛ یعنی اقداماتی که نه در چارچوب قانون و نه در چارچوب مقررات صورت می گرفت که این ها مشکلات بسیار جدی برای کشور به وجود آورد و باعث شد آمریکا هر روز قدم های بیشتری را پیش ببرد که غیر قابل کنترل باشد، اما در نهایت بعد از قانون مجلس و روی کار آمدن دولت جدید شرایط تا حدی تغییر کرد.

 

بیشتر بخوانید:

برجام در دولت حسن روحانی برجام نبود

 

وی با بیان اینکه بحث رفع تحریم ها و راستی آزمایی مورد تاکید ایران است، یادآور شد: آمریکا تمایلی به خروج سپاه از لیست تحریم ها ندارد در حالی که این موضوع یکی از شروط ما محسوب می شود؛ چراکه سپاه یکی از ارگان های جهادی، انقلابی و اساسی برای کشور است، لذا تحریم آن طبیعتا برای کشور قابل پذیرش نیست.

همتی با تاکید بر اینکه در مذاکرات وین آمریکا موش می دواند، تصریح کرد: ما از برجام خارج نشدیم که بخواهیم با التماس به آن بازگردیم، بلکه آنها می خواهند به برجام بازگردند و لذا باید امتیازات بیشتری دهند؛ از سویی دیگر یکی از خواسته های ما بحث جبران خسارت ها است، زیرا خروج آمریکا از برجام به لحاظ اقتصادی و تجاری هزینه های سنگینی برای کشور داشت.

این نماینده مجلس یازدهم، ادامه داد: اگر توافق به نتیجه نرسد هیچ اتفاقی نخواهد افتاد چراکه نگاه ما به داخل است و هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس گفت: از طرفی اگر توافقی صورت نگیرد سطح غنی سازی ما در حد دلخواه بالا می رود تاجایی که ممکن است به ٩٠ در صد هم برسد؛ در این شرایط همه موارد غیر نظامی ما در صنعت هسته ای پیشرفت بسیار جدی خواهد کرد و ایران به استقلال کامل در صنعت پزشکی  و فناوری خواهد رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    اقای رئیسی مذاکرات برجام بسیار طولانی و فرسایشی شده است وبرجام چند ماهی ست در بلاتکلیفی ست ، زمان تصمیم گیری قاطع در خصوص برجام رسیده است، اصلا به صلاح نیست نظام وملت را بیش از این به انتظار امریکا گذاشت، زمان انتظار برای تصمیم گیری امریکا در خصوص برجام بسیار طولانی وخسارت بار و فرسایشی شده است وزمان تصمیمگیری برای امریکا به سر امده ،اکنون وقت تصمیم گیری قاطع وانقلابی شما در خصوص برجام ست ،یا توافق وامضای برجام و یا اعلام مرگ برجام وخروج ایران از برجام برای همیشه .سریعا کشور را باید از بلاتکلیفی برجام خلاص کنید.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه