English

مجتبی یوسفی در گفتگو با خبرگزاری موج:

حمایت دولت از انبوه‌سازان و سازندگان مسکن/ پروژه‌های مسکن در دولت قبل تعطیل شد

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: سامانه‌هایی طراحی شده که در آن فعالیت‌ها در حوزه‌ی مسکن مشخص می‌شود لذا طبق آن دولت، سازندگان و انبوه‌سازان واقعی را شناسایی و حمایت می‌کند.

حمایت دولت از انبوه‌سازان و سازندگان مسکن/ پروژه‌های مسکن در دولت قبل تعطیل شد

مجتبی یوسفی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، وضعیت نامطلوب بازار مسکن و تورم لجام گسیخته آن را ناشی از سیاست‌های دولت قبل دانست و گفت: در زمان تصدی‌گری آخوندی بر وزارت مسکن و شهرسازی همه‌ی پروژه‌های مسکن تعطیل شد و فاصله‌ی زیادی در بازار بین عرضه و تقاضا پدید آمد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با افزایش قیمت‌ مسکن، قدرت خرید در مردم کاهش یافت، تصریح کرد: البته ناگفته نماند که کاهش قدرت خرید مسکن، نباید دلیلی بر عدم ارائه تسهیلات به متقاضیان شود لذا باید در کنار اعطای تسهیلات، شرایط و ضوابط خاصی برای بازپرداخت آن در نظر گرفت.

 

رونق مسکن با اختصاص ٣٦٠ هزار میلیارد تومان تسهیلات از سوی دولت

عضو کمیسیون عمران در مجلس با اشاره به قانون جهش تولید مسکن، بیان داشت: با تصویب قانون جهش تولید مسکن و انجام اقداماتی از سوی دولت از جمله اختصاص ٣٦٠ هزار میلیارد تومان تسهیلات، می‌توان شاهد رونق در ساخت و ساز و حل شدن بخشی از مشکلات مردم بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، رونق در ساخت‌وساز مسکن را تنها با اجرای کامل برنامه‌ها و سیاست‌های دولت دانست و افزود: لزوم اجرای اخذ مالیات از خانه‌های لوکس با عنوان «جریمه سوداگران مسکن»، سیاستی است که دولت باید به کار گیرد و در کنار آن، بر خرید و فروش و احیاء مجدد کد رهگیری برای مشاورین املاک، نظارت دقیقی داشته باشد تا از این طریق فاصله بین عرضه و تقاضا کاهش یابد.

 

مسکن؛ پیشران در اقتصاد کشور

وی با تاکید بر اینکه حوزه مسکن، پیشران در اقتصاد کشور است، تصریح کرد: مسکن با ۱۵۶ شغل، به صورت مستقیم و غیرمستقیم ارتباط دارد و این یعنی با تولید مسکن، بازار اشتغال رونق می‌یابد لذا در این شرایط، معیشت مردم دچار تغییر شده و چه بسا ممکن است، افراد در ساخت و ساز نیز نقش مستقیمی داشته باشند.

 یوسفی در پاسخ به این سوال که دولت علاوه بر اعطای وام ساخت مسکن، چه اقدام دیگری می‌تواند انجام دهد، گفت: امروزه سامانه‌هایی طراحی شده که در آن فعالیت‌ها در حوزه‌ی مسکن مشخص می‌شود، لذا دولت می‌تواند طبق این سامانه، سازندگان و انبوه‌سازان واقعی را شناسایی و حمایت کند، همچنین دولت می‌تواند زمین ارزان قیمت در اختیار افراد گذاشته و با تامین مصالح مورد نیاز، از افزایش بی‌رویه قیمت مصالح جلوگیری کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم، با بیان اینکه وعده ۴ میلیون مسکن در چهار سال، دست یافتنی است، تصریح کرد: اگرچه شرایط کنونی تاحدی سخت است اما با توجه به اراده و تلاش دولت، امید به تحقق این وعده وجود دارد.

 

لزوم نظارت بانک مرکزی بر اعطای تسهیلات مسکن

وی ادامه داد: برای تحقق ساخت ۴ میلیون مسکن طی ۴ سال، نیاز نیست که سالانه یک میلیون مسکن ساخته شود بلکه برای اجرای چنین طرحی، باید شرایط اعطای تسهیلات را فراهم کرد که البته دولت نیز در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به پشتوانه قانونی در کم کردن سود و طولانی کردن مدت بازپرداخت و ابلاغ آن به بانک مرکزی، گفت: با کمک منابع مشخص شده در قانون برای اعطای تسهیلات، افراد می‌توانند به صورت پلکانی، اقساط را پرداخت کنند.

نماینده مردم اهواز در مجلس، نقش بانک مرکزی را نظارت بر اعطای تسهیلات دانست و گفت: اگر انحرافی در این خصوص صورت گیرد بدون شک بانک مرکزی باید سریعا آن را مدیریت و کنترل کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه