English

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی خبر داد:

ارائه طرح مالیات بر عایدی مسکن به مجلس شورای اسلامی

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی از ارائه طرح مالیات بر عایدی مسکن به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

ارائه طرح مالیات بر عایدی مسکن به مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، زهرا سعیدی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به ارائه طرح مالیات بر عایدی مسکن به مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این طرح هم اکنون در ۱۷۰ کشور جهان در حال اجراست و انجام آن در کشور می تواند مفید و موثر باشد.

وی افزود: طرح مالیات بر عایدی مسکن در دنیا CGP یک طرح شناخته شده است که افراد پس از ورود به بازار و کسب سود باید درصدی مالیات پرداخت کنند.

سعیدی تصریح کرد: طرح مالیات بر عایدی سرمایه در بخش املاک که با هدف حمایت از تولید و عرضه، کاهش نوسانات بازار مسکن، جلوگیری از سوداگری و حمایت از خانه دار شدن اقشار متوسط و ضعیف تدوین شده، با امضای ۱۱۷ نماینده مجلس شورای اسلامی، اعلام وصول شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در کشور ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد خالی و ۶۰ هزار باب خانه مسکونی خالی در اصفهان وجود دارد.

سعیدی گفت: متاسفانه وضعیت نامناسب اقتصادی در سال های گذشته عده ای سوء استفاده گر را بر آن داشت که سرمایه ها را در ساخت مسکن صرف و شمار زیادی از این خانه ها نیز خالی است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر اقتصاد و وزیر مسکن با طرح مالیات بر عایدی مسکن مخالفت نمی‌کنند اما بررسی آن در کمیسیون‌های تخصصی مجلس طولانی شد و بیش از 8 ماه است که این طرح را بلاتکلیف گذاشته‌اند.

وی با اشاره به  500 هزار واحد خالی در تهران بیان کرد: متاسفانه برای CGP که بخش مهمی از مالیات بر عایدی مسکن است قانون موثری در کشور نداریم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت مسکن گفت: التهاب امروز مسکن پذیرفتنی نیست ، طرح مالیات بر عایدی مسکن کمک به وضعیت فعلی کشور می کند.

رئیس فراکسیون رسانه و روابط عمومی مجلس گفت: در طرح عایدی مالیات بر مسکن با سرمایه گذاران نداریم و با سوداگران و دلالان کاذب در این بازار مسکن داریم.

زهرا سعیدی نماینده مبارکه

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه