English

دونالد ترامپ:

اقدامات متقابل خود در برابر فرانسه را به زودی اعلام می‌کنیم!

تصمیم فرانسه برای اخذ مالیات از غول‌های اینترنتی همان زمان با واکنش دولت آمریکا مواجه شد. رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: اقدامات متقابل خود در برابر فرانسه را به زودی اعلام خواهیم کرد.

اقدامات متقابل خود در برابر فرانسه را به زودی اعلام می‌کنیم!

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از دویچه وله، طبق مصوبه دریافت مالیات از کنسرن‌های بزرگ اینترنتی مثل آمازون، گوگل، فیس‌بوک و اپل که اوایل ژوئیه در مجمع ملی فرانسه به تصویب رسید، برای درآمد حاصل از فعالیت کنسرن‌های بزرگ اینترنتی در فرانسه سه درصد مالیات تعلق می‌گیرد.

تصمیم فرانسه برای اخذ مالیات از غول‌های اینترنتی همان زمان با واکنش دولت آمریکا مواجه شد. دونالد ترامپ ، رئیس جمهوری آمریکا دستور داد در مورد تعیین مالیات دیجیتال برای کنسرن‌های بزرگ از سوی فرانسه تحقیق شود.

رابرت لایت‌هایزر نماینده تجاری آمریکا در این باره گفت که ایالات متحده "بسیار نگران" است که هدف این قانون "به گونه‌ای ناعادلانه" کنسرن‌های آمریکایی باشد.

پس از گذشت حدود دو هفته از واکنش اولیه واشنگتن، اکنون ترامپ فرانسه را به مقاله به‌مثل تهدید کرده است. او روز جمعه در توییتر، تصمیم فرانسه برای دریافت مالیات را "حماقت ماکرون" نامید و نوشت: اگر کسی بخواهد از شرکت‌های بزرگ اینترنتی آمریکا مالیات اخذ کند، این کشور باید ایالات متحده آمریکا باشد.

ترامپ اعلام کرده، اقدامات متقابل خود در برابر فرانسه را به زودی اعلام خواهد کرد. او در ادامه توییت خود همچنین نوشت: من همیشه گفته‌ام شراب آمریکایی بهتر از فرانسه است.

پس از این توییت ترامپ، کاخ سفید نیز در یک موضع‌گیری در این باره اعلام کرد: ایالات متحده از تصمیم فرانسه برای دریافت مالیات دیجیتال به زیان شرکت‌ها و کارگران آمریکایی، به‌شدت سرخورده شده است.

کنسرن‌های بزرگ اینترنتی که در سطح بین‌المللی فعال هستند معمولا در اروپا مالیات ناچیزی پرداخت می‌کنند. اتحادیه اروپا از مدت‌ها پیش در تلاش بود مقررات واحدی را برای دریافت مالیات از این شرکت‌ها وضع کند اما این تلاش‌ها با مقاومت چندین کشور عضو اتحادیه شکست خورد.

به دلیل فقدان یک راه‌حل بین‌المللی یا اروپایی درباره دریافت مالیات از فعالیت کنسرن اینترنتی، فرانسه تصمیم گرفت خود به تنهایی در این باره اقدام کند. شرکت‌های گوگل، آمازون، فیس‌بوک و اپل در فرانسه حدود ۲۵ میلیون یورو درآمد دارند و باید سه درصد این پول را به عنوان مالیات به نهادهای فرانسوی پرداخت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه