English

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

پولدارها کمتر از کارمندان و کارگران مالیات می دهند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: متاسفانه به دلیل ساختار غلط اخذ مالیات در کشور، پولدارها کمتر از کارمندان و کارگران مالیات می دهند.

پولدارها کمتر از کارمندان و کارگران مالیات می دهند

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، اظهار داشت: یکی از مهمترین اشکالات در مدیریت اقتصادی کشور این است که ما بیش از ضرورت، به درآمدهای نفتی متکی هستیم و این در حالی است که طی سال های اخیر اکثر دولت ها شعار قطع وابستگی به نفت در بودجه را مطرح کرده اند.

وی افزود: اگر وابستگی بودجه به نفت نبود و ما برای برآورده کردن نیازهای اقتصادی کشور نیاز به فروش نفت و گاز و به ویژه خام فروشی نداشتیم، کشورهای غربی و در راس آنها آمریکایی ها نمی توانستند در هر لحظه ما را با تهدید تحریم ها و افزایش تحریم ها تحت فشار قرار دهند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: اتکای بودجه و اقتصاد کشور به فروش نفت و کسب درآمدهای نفتی از یک سو ما را در معادلات بین المللی با ضعف روبرو کرده و از سوی دیگر موجب شده که اقتصاد ایران آسیب پذیر باشد.

جعفرزاده ایمن آبادی گفت: این در حالی است که می توانیم با برنامه ریزی علمی و مناسب و بهره مندی از ظرفیت های بومی و داخلی، اتکای بودجه به نفت را کاهش داده و نیاز کشور به نقدینگی را از شیوه های دیگری تامین کنیم.

وی بیان داشت: یکی از راه های اصلی که کشورها برای کسب درآمد از آن استفاده می کنند، اخذ مالیات های مستقیم و غیر مستقیم است. متاسفانه در ایران به دلیل ساختار غلط اخذ مالیات، در این حوزه با ضعف های جدی روبرو هستیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در حال حاضر کارگران و کارمندان تنها قشرهایی هستند که مالیات خود را به موقع پرداخت می کنند. این در حالی است که دلال ها، بساز و بفروش ها و برخی از اصناف پر درآمد، یا مالیات نمی دهند و یا از پرداخت مالیات واقعی خودداری می کنند.

جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد: به عبارتی شرایط کشور در حوزه مالیات به نحوی است که پولدارها مالیاتی پرداخت نمی کنند و در مقابل کارگران و کارمندان و اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه، مالیات پرداخت می کنند.

وی در پایان تاکید کرد: با اصلاح ساختار مالیاتی کشور، از یک سو می توانیم عدالت اجتماعی را به درستی اجرایی کرده و از سوی دیگر وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفتی را کاهش دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • مشکات نور

    چشم مسعولان روشن!!!!که پولدارها مالیات گریز هستن واز فقرا به زور مالیات می گیرید.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه