English

آزادیخواه در گفت وگو با موج:

اسلامی می‌بایست فرایند سفر گروسی را با کمیسیون امنیت ملی و مجلس هماهنگ میکرد

نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: یکسری ناهماهنگی ها باعث شده وکلای ملت در جریان این موضوع قرار نگیرند،

اسلامی می‌بایست فرایند سفر گروسی را با کمیسیون امنیت ملی و مجلس هماهنگ میکرد

احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج با اشاره به سفر اخیر رافائل گروسی به ایران،  اظهار داشت:  ما یک بخشی را به سازمان انرژی اتمی حق می‌دهیم، به هرحال یک‌سری طبقه بندی ها وجود دارد و الزاماً قرار نیست همه موارد و موضوعات این سازمان حتماً از درگاه مجلس عبور کند.

وی با بیان اینکه ممکن است در دیدار گروسی با آقای اسلامی اصلا تفاهم‌نامه ای امضا نشده باشد، ادامه داد: به هر حال این اقدامات متاثر از طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم هاست.

نماینده مردم ملایر در مجلس افزود: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها طرح توانمندی بود که حقوقدانان بسیاری و همچنین رهبر معظم انقلاب آن را تاییدکردند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای اسلامی می‌بایست فرایند سفر آقای رافائل گروسی را با هماهنگی کمیسیون امنیت ملی و مجلس تدوین میکرد و ثانیاً بلافاصله بعد از سفر ایشان هم گزارشی را در جلسه علنی یا غیرعلنی ارائه می داد . بنابراین به نظر من بخشی از این مشکل متوجه خود آقای اسلامی و برخی از اشکال متوجه هیئت رئیسه مجلس است.

آزادیخواه با بیان اینکه بنابراین یکسری ناهماهنگی ها باعث شده وکلای ملت در جریان این موضوع قرار نگیرند، تصریح کرد: مجلس و نمایندگان وکلای ملت هستند و این حق مردم است که در جریان موضوع قرار گیرند.

وی بیان کرد: در قانون هسته ای اقتدارمان به صورت پیدا و پنهان دیده شده لذا در سایه اقتدار است که ما می‌توانیم تحریم ها را برداریم.

آزادیخواه اظهار کرد: ما موضع منفعلانه قبل از تصویب قانون هسته ای را به حوزه فعالانه تبدیل کردیم که این امر از تمام مواد این قانون قابل اقتباس است.

وی با بیان اینکه پس از اتمام مهلت سه ماهه توافق، جمهوری اسلامی ایران دیگر آن را تمدید نکرد بلکه تصمیم گرفت این رویه ادامه داشته باشد یعنی به لحاظ حقوقی هم‌اکنون هیچ توافقی بین ایران و آژانس وجود ندارد و ایران صرفا بنا به اراده خود تصمیم به ادامه این روند به مدت یک ماه دیگر گرفت، افزود: در حوزه دوربین‌ها اتفاق بزرگی افتاد چرا که ما زیر ذره بین سازمان انرژی اتمی بودیم  اما الان در قالب این طرح ما می‌توانیم اختیارات وسیعی را از سازمان بگیریم که این یک اقدام جدی بود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سرانجام مذاکرات وین ، اظهار کرد : با استانداردهای روابط بین الملل که از آقای امیرعبداللهیان سراغ دارم قطعا روابط فراملی مان گسترش خواهد یافت و همچنین موضوع تحریم‎ها که الان مذبذب و لق شده است، پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید یک جریان نو در سیاست خارجی ما آغاز شود چرا که طی ۸ سال گذشته موضع منفعلانه ای داشتیم، خاطرنشان کرد: آقای امیرعبداللهیان کلانتر دیپلماسی کشور ماست لذا این توانمندی را دارد که فصل جدیدی را در سیاست خارجی اغاز کند ودر این فصل حتما تحریم‌ها برداشته خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه