English

عزیزی در گفت وگو با خبرگزاری موج:

ایران مانع تحمیل خواسته های سلطه طلبانه آمریکا در وین شد

عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی گفت:ایران اجازه نداد که آمریکا سیاست ها و خواسته های سلطه طلبانه خود را در مذاکرات وین پیاده کند.

 ایران مانع تحمیل خواسته های سلطه طلبانه آمریکا در وین شد

ابراهیم عزیزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به تهدید آمریکا مبنی بر اینکه در صورت عدم بازگشت ایران به برجام فروش نفت ایران به چین را تحریم میکنند، اظهار داشت: اساسا آمریکایی ها در این جایگاهی نیستند که بخواهند چنین اقدامی را انجام دهند لذا مدتهاست فقط بلوف می زنند.

وی با بیان اینکه آمریکا کشوری است که از مدتها پیش از درون تهی شده و به شکل یک قدرت پوشالی در آمده است، ادامه داد: آمریکایی ها در مقامی نیستند که بخواهند علیه کشورمان اقدامی را انجام دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسئله تحریم های اعمال شده علی جمهوری اسلامی ایران، گفت: تحریم ها به برکت مقاومت و ایستادگی ملت ایران قطعا راه به جایی نخواهد برد؛ همانطور که در حوزه دفاعی، صنعتی، صنعت هوافضا و بخش های موشکی علیرغم وجود تحریم ها بهترین دستاوردها را شاهد بودیم.

*چینی ها گوش به فرمان آمریکایی ها نیستند

عزیزی تصریح کرد: ما براین باور هستیم که چینی ها گوش به فرمان آمریکایی ها نیستند و سیاست همراهی چین و ایران مدتهاست که امریکایی ها را به خشم آورده است لذا بهتر است آمریکایی ها با این خشم کنار بیایند و به این باور برسند که سیاست راهبردی جمهور اسلامی ایران که هموراه ارتباط با دوئل قدرتمند است،  ادامه پیدا خواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکایی ها اگر قدرتی برای خود قائل هستند اول مشکلات داخلی خودشان را حل و سیاست های مفتضحانه خودشان را سامان دهند لذا نیازی به برطرف کردن مشکلات دیگر کشورها نیست.

وی با تاکید بر اینکه سیاست راهبردی جمهوری اسلامی هم اتکا به همه کشورهایی است که با آن همراه هستند، عنوان کرد: بنابراین تحریم چین ، روسیه و ایران، سیاست های نخ نما شده ای است که راه به جایی نخواهد برد.

عزیزی با بیان اینکه اظهارات و اقدامات آمریکا ناشی از آن است که ایران هرگز به این کشور باج نداده است، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در ادامه قانون راهبردی برای لغو تحریم ها و همچنین با سیاست مدبرانه نظام اسلامی زیربار زیاده خواهی های آمریکا در برجام نرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران اجازه نداد که امریکا سیاست ها و خواسته های سلطه طلبانه خود را در مذاکرات وین پیاده کند لذا این مهم موجب خشم آمریکا شده است .

عزیزی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین بیشترین ناراحتی آمریکا از سیاست های عزتمندانه همراه با منافع ملی و مقتدرانه ایران و عدم باج دهی و سلطه ناپذیری ایران اسلامی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه