English

هانی زاده در گفتگو با خبرگزاری موج:

تمدید یکماهه توافق میان ایران و آژنس بین المللی انرژی اتمی نوعی سیاسی کاری است/ مذاکرات وین وارد فاز سیاسی شده است

کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: تمدید توافق همکاری دوجانبه ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی نوعی سیاسی کاری است.

تمدید یکماهه توافق میان ایران  و آژنس بین المللی انرژی اتمی نوعی سیاسی کاری است/ مذاکرات وین وارد فاز سیاسی شده است

حسن هانی زاده کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به تمدید یکماهه توافق میان ایران و آژانس بین الملی انرژی اتمی  و تاثیر آن بر نتیجه مذاکرات وین، اظهار داشت: تمدید توافق همکاری دوجانبه ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی نوعی سیاسی کاری است.

وی با بیان اینکه مذاکرات وین وارد فاز سیاسی شده است، ادامه داد: پیش بینی می شد که مذاکرات طی هفته های گذشته به خروجی مثبتی برسد اما متاسفانه یکسری بازی ها و زدو بندهای سیاسی صورت گرفته که به نتایج انتخابات در ایران گره خورده است.

کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت:  هیات مذاکره کننده ایران یک فرآیند زمانی یکماهه برای همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی را تعیین کرده که درواقع آخرین فرصتی است که در اختیار این نهاد بین المللی قرار می گیرد و اگر در طول یک ماه آینده اقدامی در راستای همکاری با ایران برای رفع تحریم ها انجام نشود و آژانس تعهدات متقابل خود نسبت به ایران را انجام ندهد، طبیعی است که ایران هم گام های بیشتری برای کاهش تعهدات خودش خواهد برداشت.

*اگر آژانس سیاسی کاری را بر مسائل فنی ترجیح دهد ایران تصمیمات جدی تری اتخاذ خواهد کرد

وی با بیان اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی باید در این فرصت یکماهه حسن نیت خود را به خوبی ثابت کند، تصریح کرد: اگر آژانس سیاسی کاری را بر مسائل فنی ترجیح دهد قطعا ایران تصمیمات جدی‌تری اتخاذ خواهد کرد و همکاری خود با آژانس را کاهش خواهد داد.

کارشناس مسائل سیاست خارجی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه با فرض بازگشت آمریکا به برجام و برداشته شدن همه تحریم ها آینده برجام چه خواهد شد؟، اظهار کرد: اگر آمریکا بی قید و شرط به برجام بازگردد و همه تحریم ها را لغو کند، طبیعی است که ایران هم همه همکاری های خودش را در چارچوب برجام با همه کشورهای امضا کننده توافق برجام از جمله آمریکا ادامه خواهد داد؛ در غیر اینصورت اگر آمریکا بخواهد به صورت گزینشی و با یکسری پیش شرط ها به برجام بازگردد و یکسری تحریم ها را برای مدت کوتاهی لغو کند و بار دیگر مکانیسم ماشه را راه بیندازد، قطعا ایران نمی تواند با این روند با کشورهای 1+5 و آژانس همکاری کند.

هانی زاده در پایان خاطر نشان کرد: بنابراین ایران باید از بازگشت آمریکا به برجام و لغو تحریم ها استفاده اقتصادی کند در غیر اینصورت نمی توان نسبت به آینده برجام خوش بین بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه