English

ظهره‌وند در گفتگو با خبرگزاری موج مطرح کرد:

آمریکایی ها با کمترین هزینه به دنبال بازگشت به برجام هستند/ تکرار دولت یازدهم در آینده ایده آل آمریکایی هاست

عضو پیشین تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: آمریکایی ها با کمترین هزینه به دنبال بازگشت به برجام هستند تا ایران را در موقعیت دلخواه خودشان قرار دهند؛ آمریکایی ها نمی خواهند جریان اصلاح طلب موقعیتش را در انتخابات از دست بدهد، چرا که تکرار یک شرایطی مثل شرایط دولت یازدهم برای آمریکایی ها شرایطی ایده آل است.

آمریکایی ها با کمترین هزینه به دنبال بازگشت به برجام هستند/ تکرار دولت یازدهم در آینده ایده آل آمریکایی هاست

ابوالفضل ظهره‌وند عضو پیشین تیم مذاکره کننده هسته‌ای و سفیر سابق ایران در ایتالیا و افغانستان در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، در خصوص روند مذاکرات وین و اظهارات ضد و نقیض مقامات آمریکایی در خصوص به نتیجه رسیدن این مذاکرات، اظهار داشت: آمریکایی ها با کمترین هزینه به دنبال بازگشت به برجام هستند تا ایران را در موقعیت دلخواه خودشان قرار دهند.

وی با بیان اینکه بحث هایی که در این دوره از برجام انجام می دهند چندان تفاوتی با بحث های دوره گذشته ندارد، ادامه داد: همان کارهایی که در گذشته انجام داده اند،  الان هم در حال انجام آن هستند یعنی تعلیق را به جای لغو معرفی  کردند.

عضو پیشین تیم مذاکره کننده هسته‌ای و سفیر سابق ایران در ایتالیا و افغانستان تصریح کرد: در حال حاضر تحریم های غیر هسته ای نمی تواند لغو شود، لذا نسبت به تحریم های هسته ای بعد از اجرایی شدن برجام متمرکز شده اند. بخش دیگری از تحریم ها هم اصلا امکان لغو شدن ندارد؛ چرا که اگر لغو شود ساختار تحریمی آمریکا شکسته می شود و سرمایه گذاری هایشان از بین می رود، بنابراین در تلاشند تا با کمترین امتیاز تیم مذاکره کننده را پای توافق جدید بیاورند.

این میزان انعطاف از طرف آمریکایی ها، صرفا بخاطر انتخابات ایران است

ظهره‌وند در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برگزاری انتخابات در ایران تا چه اندازه بر مسیر مذاکرات و تصمیم آمریکایی ها برای به نتیجه رسیدن موثر خواهد بود، تصریح کرد:  قطعا اگر این میزان انعطاف هم که از طرف آمریکایی ها می بینیم صرفا به انگیزه انتخابات ایران است چون مسئله انتخابات برایشان مهم است.

وی یادآور شد: بدبینی که امروز در بین جامعه نخبگانی در تعامل با غرب بوجود آمده است کار را برای آمریکایی ها سخت کرده، لذا می خواهند نگذارند جریان اصلاح طلب موقعیتش را در انتخابات از دست بدهد چرا که تکرار یک شرایطی مثل شرایط دولت یازدهم برای آمریکایی ها شرایطی ایده آل است.

عضو پیشین تیم مذاکره کننده هسته‌ای و سفیر سابق ایران در ایتالیا و افغانستان در پایان خاطرنشان کرد: شاید با این کارشان رای دهندگانی که به اصلاح به آنها خاکستری می گویند بیایند و به کاندید مورد نظر آمریکایی ها رای دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه