English

بهشتی پور در گفت وگو با موج:

تصور پایان تحریم ها با افزایش قدرت هسته ای اشتباه است/ با بالا بردن قدرت اقتصادی تحریم ها بی اثر یا کم اثر خواهد شد

کارشناس مسائل هسته ای گفت: اینکه فکر کنیم به صرف افزایش قدرت هسته ای می توانیم تحریم ها را پایان دهیم، اشتباه است.

تصور پایان تحریم ها با افزایش قدرت هسته ای اشتباه است/ با بالا بردن قدرت اقتصادی تحریم ها بی اثر یا کم اثر خواهد شد

حسن بهشتی پور کارشناس مسائل بین الملل در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به سرانجام مذاکرات وین، اظهار داشت:  برای پایان یافتن تحریم ها هیچ راهی به جز مذاکره کردن وجود ندارد.

وی ادامه داد: برای اینکه در این مذاکرات دست برتر را داشته باشیم، مجلس شورای اسلامی قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را تصویب کرد و دولت را ملزم به اجرای آن کرد.اجرای این قانون منجر به  افزایش توان هسته ای کشور می شود که در نهایت منجر به افزایش قدرت چانه زنی میشود اما اینکه فکر کنیم به صرف اینکه قدرت هسته ای را افزایش دهیم می توانیم تحریم ها را پایان دهیم، اشتباه است.

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه افزایش توان هسته ای ایران تنها موجب افزایش قدرت چانه زنی در مذاکرات می شود، گفت: ما به موازات افزایش قدرت هسته ای باید قدرت اقتصادی خود را بالا ببریم تا بتوانیم تحریم ها را کم اثر و یا بی اثر کنیم.

بهشتی پور افزود: بنابراین معتقدم حتی با بالا بردن قدرت اقتصادی می توانیم تحریم ها را بی اثر و یا کم اثر کنیم نه اینکه به آنها پایان دهیم.

وی تصریح کرد: پایان تحریم ها باید در مذاکرات اتفاق افتد لذا هیچ را دیگری وجود ندارد.

بهشتی پور بیان کرد: برای اینکه بتوانیم قدرت اقتصادی خود را افزایش دهیم باید به اصلاح یکسری امور از جمله اصلاحات نظام بانکداری که به جای بنگاهداری در ارز و ساختمان و... و یا با اصلاح نظام بیمه و اصلاح نظام مالیاتی بپردازیم تا به افزایش بهره وری تولید در داخل کشور کمک کنیم.

کارشناس مسائل بین الملل افزود: ما در دولت آقای روحانی هرچه قدر این مسائل را مطرح کردیم اما توجهی نشد لذا امیدواریم در دولت سیزدهم این کارها را انجام دهد تا توان اقتصادی ایران بالا ببرد تا اثار تحریم ها کمرنگ شود.

بهشتی پور تصریح کرد: هرچقدر مذاکرات را به تاخیر بیندازیم مردم ایران ضرر خواهند کرد و فشار بیشتری به اقتصاد کشور وارد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برخی می گویند نباید تحریم ها را به اقتصاد ایران گره زد در حالی که ما گره نزدیم این موضوع در نظام بین الملل گره خورده است.

کارشناس مسائل بین الملل افزود: بنابراین مردم شایسته چنین وضعیت اقتصادی نیستند که باید هرچه سریعتر اقداماتی صورت گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه