English

رییس اندیشکده بیانیه گام دوم انقلاب:

بیانیه گام دوم، دستوری نیست

رییس اندیشکده بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، این بیانیه را قطب‌نمای جریان انقلاب و دارای رویکرد جذب حداکثری توصیف کرد.

بیانیه گام دوم، دستوری نیست

به گزارش خبرگزاری موج، صبح امروز (یکشنبه ۱۴ شهریور)، نشستی با حضور مدیران رسانه‌ها از سوی اندیشکده بیانیه گام دوم وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) برگزار شد.

در این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین علی ذوعلم رییس اندیشکده بیانیه گام دوم گفت: بیانیه گام دوم انقلاب در حالی صادر شد که زمزمه‌های ناامیدی به گوش می‌رسید.  

وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم، دستوری نیست، اظهار کرد: این بیانیه علاوه بر اینکه جنبه الهام‌بخشی و رویکرد جذب حداکثری دارد، قطب نمای جریان انقلاب اسلامی نیز محسوب می‌شود.

 رییس اندیشکده بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ادامه داد: گاهی تلقی می‌شود آنچه از طرف رهبری انقلاب صادر می‌شود رنگ و بوی سیاسی و حاکمیتی دارد، درحالی که ما قائل به این نیستیم. رهبر انقلاب به عنوان چهره‌ای اندیشمند، وظیفه هدایت گفتمانی جریان انقلاب را برعهده دارند.

ذوعلم گفت: وظیفه ما این است که مشخص کنیم جوهره بیانیه گام دوم و مفاهیم اساسی و کلیدواژه‌های اصلی آن چیست و نقش آنها در رشد جامعه و انقلاب چه می‌تواند باشد و چه کمکی می‌توانیم به تحقق آن بکنیم.

وی با بیان اینکه نباید به صورت شعاری با بیانیه گام دوم برخورد کنیم، اظهار داشت: این بیانیه فرصتی در اختیار جریانات و گروه‌های مختلف قرار داده که انقلابی که از آن دفاع می‌کنند را در قالب این بیانیه ببینند.

 رییس اندیشکده بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، یکی از رسالت‌های رسانه‌ها را نسبت به بیانیه گام دوم، پیشگیری از غفلت از بیانیه دانست و گفت: رسانه‌ها باید مدام نسبت به اهمیت بیانیه تذکر دهند.

ذوعلم، مطالبه هوشمندانه، موثر و منصفانه را یکی دیگر از وظایف رسانه‌ها درباره بیانیه گام دوم عنوان کرد و گفت: اکنون که رییس‌جمهوری می‌گوید در صدد تحقق بیانیه گام دوم هستیم باید این مطالبه را به‌طور جدی از دولت مطرح کنیم.

وی، رصد و مراقبت از شعارزدگی و ابزارسازی از بیانیه گام دوم را وظیفه دیگر رسانه‌ها عنوان کرد و افزود: رسانه‌ها باید برای فعال‌سازی سیاستگذاران و پژوهشگران نسبت به همه زمینه های بیانیه‌ گام دوم زمینه سازی کنند. هویت و استقلال کشور و جامعه منوط به راهی است که در بیانیه گام دوم ترسیم کرده است.

نشست دلالت‌های رسانه‌ای بیانیه گام دوم انقلاب و نقش رسانه‌ها در گام دوم انقلاب، صبح امروز (یکشنبه ۱۴ شهریور) با حضور جمعی از مدیران رسانه‌ها از سوی اندیشگاه بیانیه گام دوم وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) برگزار شد.

در این نشست، مدیران مسئول برخی از خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های حاضر دیدگاه‌های خود را در خصوص نحوه عملیاتی کردن و اجرایی کردن بیانیه گام دوم مطرح کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه