English

ادامه بررسی صلاحیت گزینه پیشنهادی وزرات ارتباطات در مجلس

عباس زاده: وزیر پیشنهادی سابقه یک روز کار اجرایی ندارد/ محفوظی: زارع پور در حوزه فناوری تجربه قابل قبولی دارد

ادامه رسیدگی به صلاحیت گزینه پیشنهادی وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

عباس زاده: وزیر پیشنهادی سابقه یک روز کار اجرایی ندارد/ محفوظی: زارع پور در حوزه فناوری تجربه قابل قبولی دارد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، ادامه رسیدگی به صلاحیت گزینه پیشنهادی وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

در ادامه محمود عباس‌زاده مشکینی در مخالفت صلاحیت گزینه پیشنهادی وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات،گفت: این وزراتخانه یک وزارت زیربنایی است، یک شاهراهی را باز می‌کند که تمام وزراتخانه‌ها باید از آن مسیر عبور کنند.

وی تاکید کرد: طبیعتا ما باید برای این وزارتخانه به صورت اخص نیرویی را استفاده کنیم که واجد دو مولفه باشد؛ یک خواستن و دوم توانستن. ما در انگیزه وزیر پیشنهادی شکی نداریم، اما برای عنصر توانستن سنجه داریم. توانستن یعنی نیروی پیشنهادی تخصص و تجربه داشته باشد. شوربختانه باید اعلام کنم وزیر پیشنهادی در حوزه ارتباطات تخصص ندارند و تحصیل کرده کامپیوتر و آتی هستند در حالی که موضوع این وزارتخانه «ای سی تی» است.۹۵ در ماموریت‌های این وزراتخانه زیر ساختی است.

 نماینده مردم مشکین شهر در مجلس اظهارداشت: وزیر پیشنهادی سابقه یک روز کار اجرایی در حوزه ارتباطات را ندارد. وزیری که سوار کار نباشد نمی‌تواند موجب تحول و تغییر باشد. در این وزارتخانه به مقدار ۲۰ میلیارد دلار تجهیزات زیربنایی داریم، ما نباید با سرنوشت کشور شوخی کنیم.

*وزیر پیشنهادی نمی‌تواند مدیریت مطلوبی در حوزه وزرات ارتباطات داشته باشد

غنی نظری در مخالفت با گزینه پیشنهادی وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات،گفت: ایشان در یک کمیسیون می‌گوید با طرح مصونیت از فضای مجازی مخالفم و در یک کمیسیون می‌گوید موافقم. مخالفت ما با برنامه‌های ایشان است و پیش‌بینی می‌کنیم با وضعیت برنامه‌های ایشان، این وزیر نمی‌تواند مدیریت مطلوبی در حوزه وزرات ارتباطات داشته باشد.

* زارع پور تخصص و تجربه دارد

سید مجتبی محفوظی در موافقت با گزینه پیشنهادی وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات،گفت:یکی از وزرای جوان و با انگیزه کابینه دکتر زارع پور است. اتفاقا یکی از ویژگی‌های آقای زارع پور تخصص و تجربه است. 

وی با بیان اینکه این جوانان ما بودند که جنگ تحمیلی را به بهترین شکل اداره کردند، افزود: جناب آقای زارع‌پور دارای عالی‌ترین سطح تحصیلات از دانشگاه‌های داخلی و خارجی هستند و تجربه قابل قبول ایشان در حوزه فناوری کشور نشان از انتخاب درست آیت‌الله رئیسی دارد. دکتر زارع پور در حوزه فاوا قطعا متخصص هستند. ایشان در دهه هشتاد مرکز توسعه و فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال را راه اندازی کردند. راه‌اندازی چندین خدمت الکترونیکی در وزرات ارشاد به واسطه دکتر زارع پور باعث شد این وزراتخانه به عنوان وزراتخانه برتر در توسعه خدمات ارتباطی شناخته شود.

 نماینده مردم خوزستان در مجلس اظهارداشت: دکتر زارع پور در قوه قضائیه هم خوش درخشیدند و این قوه را در مدت کوتاه متحول کردند.

مجتبی یوسفی  در موافقت با برنامه های زارع پور گفت: کابینه توانمند و به تعبیر مقام معظم رهبری جوانِ مومنِ انقلابی یعنی حضور کارآمدترین و متخصص ترین افراد در حوزه های مختلف که بتواند در شرایط حساس کنونی مشکلات مردم را حل کند، لذا داشتن برنامه و کارنامه مشخص که وزرا در هر حوزه بتوانند تحول گرا باشند یا در مقابل رانت و تعارض منافع اقدام موثر انجام دهند و مرغوب لابی ها نشوند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: ما افتخار می کنیم که جوانان در کنار پیشکسوتان حضور داشته باشند، اما جوان بودن به معنای جوانی برای مجلس موضوعیت ندارد، بلکه کارآمدی بسیار مهم است.

وی با اشاره به تحصیلات مرتبط زارع پور در حوزه زیرساخت اظهار کرد: در وزارت ارتباطات دو ساحت وجود دارد؛ نخست در حوزه توسعه زیرساخت هاست که باید کار فراوان انجام شود و به برکت نظام جمهوری اسلامی تاکنون اقدامات خوبی در این حوزه انجام گرفته است و دیگری در حوزه نرم افزار، مدیریت منابع و حکمرانی در فضای مجازی است که امروزه به فضای حقیقی تبدیل شده و بیشترین تصمیم گیری ها و معیشت اقتصاد مردم به فضای مجازی گره خورده است.

یوسفی ادامه داد: وزیر پیشنهادی ارتباطات در حوزه نرم افزاری باید برنامه و شهامت تحول داشته باشد که زارع پور در سوابق خود این موضوع را ثابت کرده است.

وی گفت: 3.5 میلیون دانش آموز در روستاهای ما حضور دارند و 20 درصد جمعیت کشور را روستاییان تشکیل می دهند، لذا در شرایط فعلی کرونا که موضوع آموزش و پرورش در فضای مجازی از اهمیت بسیاری برخوردار است و نادیده گرفته شده، وزیر پیشنهادی ارتباطات در برنامه های خود به توسعه زیرساخت های روستاییان و دسترسی دانش آموزان به اینترنت پرسرعت تاکید دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه