English

رییس مجلس در صحن علنی:

باید زنجیره توزیع واکسن را ۸۰ روزه تکمیل کنیم/نامه معرفی وزرا اعلام وصول شد

رییس مجلس گفت: باید تلاش کنیم و بسیج شویم تا زنجیره تولید یا تهیه و توزیع واکسن را در یک حلقه ۷۵ - ۸۰ روزه تکمیل کرده و در اولویت قرار دهیم.

باید زنجیره توزیع واکسن را ۸۰ روزه تکمیل کنیم/نامه معرفی وزرا اعلام وصول شد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس در نطق پیش از دستور خود اظهار داشت: کرونا و موج پنجم یکی از بحران‌های جدی کشور ماست هر روز جمعی از خانواده‌ها عزادار می‌شوند؛ مقام معظم رهبری نیز در بیانات خود اولویت‌های دوازده‌گانه را ابلاغ کردند و تأکید داشتند که موضوع کرونا اولویت کشور است.

وی با اشاره به نشست تخصصی و مشترک کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس افزود: ما جمع بندی این جلسه را به رئیس جمهور ارائه کردیم تا نظرات کارشناسی مجلس در این زمینه مشخص باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار  کرد : ستاد مرکزی ملی کرونا تصمیمات خوبی را اتخاذ کند؛ اگر لازم است محدودیت‌هایی اجرا شود، حتما کارشناسی شده تصمیم بگیرند و قاطعانه همه محدودیت‌ها را اجرا کنیم.

قالیباف گفت: تحقیقات نشان می‌دهد که «محله محوری» مثل طرح شهید سلیمانی که قبلا اجرا شد، بسیار کارساز است؛ خدمات غیرضروری بیمارستانی می‌تواند در محلات اعمال شود، ظرفیت‌های زیادی در این روش مخصوصا در مناطق دوردست وجود دارد.

رییس مجلس به ضرورت واکسن و واکسینه کردن هر چه سریع‌تر مردم اشاره کرد و گفت: همه ما باید تلاش کنیم و بسیج شویم تا زنجیره تولید یا تهیه و توزیع واکسن را در یک حلقه ۷۵ - ۸۰ روزه را تکمیل کرده و در اولویت قرار دهیم. حتی در زمینه اعتبارات، هر نوع ارزی را باید تأمین کنیم. اگر دولت نیازمند اصلاحیه‌ای در سند ۱۴۰۰ است، می‌توانیم یه صورت دو فوریتی آنرا انجام دهیم.

قالیباف به ضرورت تأمین دارو و رسیدگی به کادر درمان تأکید کرد و گفت: فشار روی کادر درمان بسیار زیاد است. اعزام‌ نیروهای کمکی، توجه به نیازهای معیشتی و تداوم این توجه جزء اولویت‌های کشور است.

وی تصریح کرد: باید به سیستم دارو توجه کنیم؛ کمبود دارو در مکان‌هایی دیده می‌شود، که دارو وجود دارد.

اعلام وصول نامه معرفی وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم توسط رییس مجلس

همچنین محمد باقر قالیباف در جلسه علنی امروز نامه آیت الله رئیسی درباره معرفی وزرای پیشنهادی برای اخذ رای اعتماد را اعلام وصول کرد. 

رئیس مجلس پس از اعلام وصول فهرست پیشنهادی کابینه و قرائت اسامی وزرای پیشنهادی تصریح کرد: یک برنامه کلی نیز ضمیمه نامه رئیس جمهور است.

قالیباف تصریح کرد: ما سعی داشتیم فهرست کابینه را چهارشنبه اعلام وصول کنیم اما نامه رسمی رئیس جمهور ساعت 13:35 به دست ما رسید لذا از آنجا که جلسه علنی تمام شده بود و ما باید طبق آیین نامه در نشست علنی فهرست وزرای پیشنهادی را اعلام وصول کنیم، امروز یعنی شنبه جلسه علنی برگزار کردیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه