English

قالیباف در جمع خبرنگاران:

خبرنگاران باید به دنبال انعکاس حق و حقیقت در جامعه و شفاف سازی باشند/ رژیم صهیونیستی در رأس همه تروریست‌هاست

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: خبرنگاران باید به دنبال انعکاس حق و حقیقت در جامعه و شفاف سازی باشند.

خبرنگاران باید به دنبال انعکاس حق و حقیقت در جامعه و شفاف سازی باشند/ رژیم صهیونیستی در رأس همه تروریست‌هاست

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج،  محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسبت هفدهم مرداد روز خبرنگار ، در جمع خبرنگاران حاضر شد و با تبریک این روز، اظهار داشت: به خبرنگاران پارلمانی تبریک می‌گویم که  بار مضاعفی را به دوش می‌کشند. خبرنگاران در روشن کردن حقایق و واقعیت‌ها و پایان دادن به بعضی از شایعه‌ها و تهمت‌ها رسالت مهمی دارند و باید به دنبال انعکاس حق و حقیقت در جامعه و شفاف سازی باشند. 

وی با گرامی داشت یاد شهدای خبرنگار دفاع مقدس ادامه داد:  اگر این قشر خبرنگار نباشد، طبیعتاً شفافیت، نقد و انتقاد پذیری و اصلاح و حل مشکلات هم صورت نخواهد پذیرفت و آنها، حلقوم واقعی مردم در بیان مشکلاتشان هستند. 

قالیباف با بیان اینکه قانون اساسی، وظایف قوا را به صورت مستقل تصریح کرده است، اظهار کرد: اصل تفکیک قوا بسیار خوب و متقی است؛ حتما مشکلات مردم و پیشرفت و رشد جامعه امروز که با اولویت اقتصادی همراه است، نیازمند یک همدلی، همکاری، انسجام و فهم اولویت‌های مشترک است و حتی در برخی اوقات معتقدم برای حل مشکلات، روش‌های اجرا و رویکرد‌های مشترک می‌خواهیم.

رئیس مجلس اظهار کرد: در شرایطی هستیم که محکوم به موفقیت هستیم و هیچ بهانه‌ای برای کار نکردن نداریم. این بار سنگین به دوش دولت است و ما در مجلس در عین اینکه مکلفیم نقش نظارتی و قانون‌گذاری و ریل‌گذاری را هم انجام دهیم، حتماً با همدلی و همراهی کمک می‌کنیم. مردم توقع دارند هر سه قوه دست به دست هم دهیم. فکر می‌کنم دوستان خبرنگاران بسیار می‌توانند موثر باشند و از این جهت کمک کنند تا به این هم‌افزایی، روشن کردن حقایق و واقعیت‌ها به حل مشکلات مردم و مشکلات جدی جامعه بپردازیم.

وی افزود: اگر جایی احساس می‌کنیم که مجلس، دولت یا قوه قضائیه از مسیر اصلی خود در حال فاصله گرفتن است و به حاشیه‌ها می‌رود، نقش خبرنگاران بسیار موثر است تا بتوانند یادآوری کنند و این رسالت بزرگی بر عهده همه است.

  قالیباف با اشاره به محکومیت حمله به نفتکش رژیم صهیونیستی از سوی وزرای هفت کشور صنعتی گفت: ما با هرگونه اقدام غیرقانونی و حرکت تروریستی مخالف بوده و هستیم. دشمنان ما خودشان داعش و تروریست‌ها را به وجود آوردند، تربیت و تجهیز کردند. در اخبار می بینیم، هر روز در دریای سرخ به کشتی ها و نفتکش ها آسیب می‌زنند، اگر تروریستی وجود داشته باشد، رژیم صهیونیستی در رأس آنهاست.

وی ادامه داد: ما همیشه قانون و مقررات را دنبال کردیم و خودمان مدافع امنیت راه‌های بین المللی و انتقال انرژی هستیم. اما آنها به دنبال چنین بحث هایی هستند، دیدید در حادثه اخیر آتش‌سوزی و در ساعات اولیه چه حرف‌هایی زدند، اما بعداً که مشخص شد اتفاق طبیعی بوده است، از ادعایشان عقب‌نشینی کردند.

گفتنی است در دیدار قالیباف با خبرنگاران در حاشیه صحن علنی، وی دغدغه‌های خبرنگاران را شنید و در نهایت با آنها عکس یادگاری انداخت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی