English

امینی:

ایجاد عدالت اجتماعی و جلوگیری از رانت و فساد از ضرورت های دولت آیت الله رئیسی است

فعال سیاسی اصولگرا گفت: ایجاد عدالت اجتماعی و جلوگیری از رانت و فساد از ضرورت های دولت آیت الله رئیسی است

ایجاد عدالت اجتماعی و جلوگیری از رانت و فساد از ضرورت های دولت آیت الله رئیسی است

به گزارش خبرگزاری موج، محمودرضا امینی با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری اظهار داشت: آنچه درمراسم تنفیذ و فرمایشات مقام‌معظم رهبری و از طرفی صحبت‌های آیت الله  رئیسی در این مراسم،  همچنین  اظهارات دورئیس قوه دیگر یعنی حجت الاسلام محسنی اژه‌ای و قالیباف در مراسم تحلیف مفهوم است که وجود اراده ای تحولی و جدی و یک گفتمان صادقانه در کشور برای بهبود وضعیت اقتصادی‌اجتماعی فرهنگی و حتی سیاسی ونیز صداقت در مواجهه با مردم است، مردمی که اعتمادشان به مسئولین به دلیل ناکارامدی و وعده های دروغین از یک سو وفشارهای اقتصادی واجتماعی کاسته شده است .

وی ادامه داد: از صحبت‌ها وادعاها می‌شود فهمید که عزم آیت الله رئیسی برای مقابله با فساد و گسترش عدالت اجتماعی جدی است .

امینی با بیان اینکه رئیسی ضرورت‌های جامعه، نیازها و انتظارات مردم، چالش‌های پیش رو و همچنین وجود موانع را شناسایی کرده است، تصریح کرد: ایت الله رییسی به‌خوبی می‌داند در مسیر پیش رو راه بسیار سخت و پرچالشی دارد و چاره‌ای جزء به کارگیری همه ظرفیت‌ها و انرژی‌ها وجود ندارد.

وی افزود:  در سپهر سیاسی کشور و خصوصا در هشت سال گذشته وعده‌های بی‌شماری به مردم داده شده درحالیکه نتایج کم فروغی را دیده‌اند. نمی‌شود گفت مردم انتظار فراوانی دارند ولی آنچه واقعیت دارد این است که مردم دیگر و صرفا گفته‌ها و شعارها اعتماد و اطمینان ندارند پس باید اعتماد مردم را با عمل جلب کرد و برای این کار انتظار نیست که همه وعده‌ها به فوریت عمل شود بلکه این مردم پا به کار کافی است که فقط چند وعده عمل شده ببینند تا تمام‌قد پشتیبان رئیس‌جمهور و مسئولین باشند.

فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: شکی نیست اقتصاد کشور کاملاً نیاز به باز معماری بازسازی عمیق ، استفاده از استراتژی‌های جدید  دارد تا معیشت مردم تامین و دغدغه‌های آنها رفع گردد و لی با صندوق خالی با بدهی‌های فراوان با مشکلات اشتغال و عدم تولید، این کاری بس دشوار است.

امینی بیان کرد:  اما صاحبان مشاغل بخش‌های خصوصی پا به کار هستند و نیاز است دولت انقلابی پای کار اقتصاد قرار بگیرد؛  شاید اگر دولت به‌عنوان یک دولت تخصصی اقتصادی خودنمایی کند امید مردم به اقتدار کشور و افزایش ضریب شاخص منافع ملی قابل‌توجه باشد. سردرگمی‌های فرهنگی با رفتارهای ناهنجار فرهنگی باعث ناشناخته شدن ارزش‌های انقلاب اسلامی و هویت ایرانی اسلامی است. سردرگمی و ناهنجاری نیاز به سامان‌دهی دارد و نیازمند حوزه اندیشه برای توسعه کشور در این فرایند است که قاعدتاً انتظار می‌رود دولت دراین‌راستا تلاش کنند.

وی ادامه داد:  عدالت اجتماعی و کاهش فاصله فقر و غنی برخورد با تبعیض و جلوگیری از رانت‌ها و جلوگیری از فساد و مبارزه عملی با فساد  و بستن گلوگاه‌های فسادخیز از ضرورت‌های دولت آقای رئیسی است که در شعارهای او دیده می‌شود اما منتظر عملی شدن و ولو یک مورد در این حوزه هستیم.

وی افزود:  وابستگی کل گفتمان هشت سال قبل به گفت‌وگوی برجامی و سردرگمی در روند تعامل جهانی و به نوعی فریب خوردن از سلطه گران و فریب دادن مردم در فرآیند برجام  موضوع روابط در صحنه سیاست خارجی و بین‌المللی را بسیارمهم می نماید. بنظر میرسد وقت آن رسیده تا از ظرفیت‌های جایگزین و یا متعادل‌کننده قدرت اروپایی آمریکایی برای تقابل با سلطه‌گری باتعامل و ظرفیت‌های چین و روسیه و کشورهای همسایه، منطقه، قاره آفریقا و آمریکای جنوبی بهره‌مند شویم و این نیاز به یک طرح نو در سیاست خارجی است .

فعال سیاسی اصولگرا گفت: خلاصه آن که آقای رئیسی هم در مقابل خداوند تبارک و تعالی قرآن قسم خورد وهم درمحضرولایت امر مسلمین ونمایندگان مردم تعهد داد  و قول‌ها و وعده‌هایی داد اما فاصله وعده تا عمل، قدم‌های بلند مردان الهی و صادق است و از رئیسی چنین انتظاری هست.

امینی تصریح کرد:  قاعدتاً گفتمان رئیسی با گفتمان همه رؤسای جمهور قبلی باید متفاوت باشد و یا حداقل برمبنای ارزش‌های اسلامی و انقلاب اسلامی استوار باشد تا بتواند گفتمان و تقویت‌و عملی کننده ارزش‌های انقلاب اسلامی و توسعه واقعی جمهوری اسلامی در تراز اسلام ناب محمدی باشد.

وی گفت:  شاید این فرصت، ویژه‌ترین فرصت در طول تاریخ سپهر سیاسی بعد از انقلاب است که دولت، مجلس ،قوه قضاییه با گفتمان انقلاب و ادعای انقلابی‌گری و تلاش انقلابی پای رفع مشکلات کشور و حل موانع و چالش‌های مردم و توسعه کشور و توسعه عدالت اجتماعی و تقویت مردم قرار گرفته اند. این بهترین فرصت و درعین‌حال خطرناک‌ترین زمان برای ناکارآمدی و خسارت است و آقای رئیسی همراه با سایر دولت‌مردان در قوای دیگر باید بدانند شایداین آخرین فرصت خدمت صادقانه است .

وی با بیان اینکه وظیفه همه نخبگان، صاحب‌نظران ،اهل قلم، سخنرانان، اندیشمندان است تا به تقویت بهینه سازی کشور و ارائه پیشنهادات و نظارت بر روندها و حمایت‌های به‌موقع اقدام کنند، گفت: پس همه و همه به پیش برای ایران اسلامی و مدل پیشرفته جهانی و وصل به حکومت امام‌زمان ان‌شاءالله.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه