English

محمودرضا امینی:

در گام دوم انقلاب نباید جرات فساد در بدنه حکمرانان وجود داشته باشد/ فساد ستیزی آقای اژه ای قابل ملاحظه است

فعال سیاسی اصولگرا گفت: در گام دوم انقلاب اساسا نباید جرات فساد در بدنه حکمرانان وجود داشته باشد و مدیران نظام که می خواهند گام دوم را حکمرانی کنند باید عاری از فساد و فکر فساد باشند.

 در گام دوم انقلاب نباید جرات فساد در بدنه حکمرانان وجود داشته باشد/ فساد ستیزی آقای اژه ای قابل ملاحظه است

به گزارش خبرگزاری موج، محمودرضا امینی فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به انتصاب حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای به ریاست قوه قضاییه، اظهار داشت: سالیان درازی است که آقای حجت الاسلام اژه ای را می شناسم. مشخصات ویژه ای در او وجود دارد و عقبه ای که می تواند امیدواری هایی را برای مردم داشته باشد.

وی با بیان اینکه فساد ستیزی آقای اژه ای قابل ملاحظه است، ادامه داد:  در عقبه تلاش های خوب آقای اژه ای شاید حضور ایشان در مدت ریاست آقای آملی لاریجانی برای مردم گمانه هایی را ایجاد کرده باشد که خب این صحنه از فعالیت های رو به جلو اقای اژه ای را شکل خواهد داد که باید این گمانه ها را از افکار عمومی بزداید.

فعال سیاسی اصولگرا افزود: اما واقعیت این است که امروز به تناسب وضعیت موجود جامعه در فضای موجود مشکلات متعدد بازمانده از دوره های مختلف، خصوصا گذار از 40 سالگی انقلاب اسلامی از یک طرف و وضعیت ما در جهان از سویی دیگر، اقتضای یک قوه قضاییه متناسب با این نیازها است.

امینی با بیان اینکه علم حقوق و مدیریت های حقوق علمی است که می تواند روزانه پویا شود، تصریح کرد: در شرایط موجود آقای اژه ای زمامدار هدایت و مدیریت قوه قضاییه ای است که از او انتظارات فراوانی وجود دارد.

وی اظهار داشت: آقای اژه ای از یک سو،  یک سند تحولی را در اختیار دارد و از طرف دیگری تذکرات و راهکارهایی را مقام معظم رهبری در حکم ایشان مطرح کردند و مهم تر از همه اینها این است که مردم باید اعتمادشان نسبت به این قوه بیشتر از پیش شود.

امینی افزود: زحمات آیت الله رئیسی در قوه قضاییه موثر بود و قاعدتا ادامه آن می تواند مردم را امیدوارتر کند.

وی بابیان اینکه قوه قضاییه باید خود را  برای گام دوم انقلاب آماده کند، تصریح کرد:  رهبری توصیه هایی در اینباره  به همگان داشتند که باید مورد توجه قرار گیرد.

فعال سیاسی اصولگرا بیان کرد: در گام دوم انقلاب اساسا نباید جرات فساد در بدنه حکمرانان وجود داشته باشد و مدیران نظام که می خواهند گام دوم را حکمرانی کنند باید عاری از فساد و فکر فساد باشند.

امینی گفت: دو سال از چهل سالگی انقلاب  و گام دوم می گذرد،  ما دولتمردانی دایم که از پست های خود کنار می روند لذا  اگر در جاهایی که خسارتی به کشور وارد کرده اند باید بازخواست شوند لذا این جرات را در آقای اژه ای می بینیم که با قدرت مسوولینی که دیانت را رعایت نکرده اند و نفوذ پذیرفتند و جاسوس پروری کردند و... را بازخواست کند.

وی با بیان اینکه جاده پر تلاطمی پیش روی آقای اژه ای وجود دارد؛ تاکید کرد: بر اساس مشکلات رفتاری و ساختاری در دولت و حتی مجلس دهم و در بعضی از سازمان های رسمی کشور فضای جرم خیزی و جرم اندوزی فراهم شد. عده ای هستند که بخاطر رفتارهای ناصواب همچون بحث های ارزی متهم شدند که نیازمند توجه ویژه هستند یعنی اینکه جرم هایی حادث شده است که اصالتا خودش جرم نبوده است و دیگران این جرم را ایجاد کرده اند. پس مسیر دوم حجت الاسلام  اژه ای این است که  برای افرادی که حکمی صادر شده است را بررسی کند تا به کاهش جمعیت زندان ها کمک کند.

فعال سیاسی اصولگرا گفت: سومین مسئله که موضوع مهمی است،  بازتعریف آزادی های اجتماعی است؛ هرج و مج، بی دینی، لودگی، از همگسیختگی اجتماعی نباید بعنوان آزادی در نظر گرفته شود چه دلیلی دارد اگر مقامی مورد نقد قرار میگیرد بخواهد شکایت کند؟ بالاخره نقادی منصفانه یکی از کارهای اساسی است.

وی تصریح کرد: در همین قوه قضاییه کسانی را داشتیم که اگر کوچکترین نقدی به آنها می شد، تحمل نمی کردند و موضوع به صورت دستوری پیگیری می شد نه قضایی. آزادی مردم باید در حقوق و قانون نوشته شود و هرکسی نتواند با یک اعتراض ،  اشکال و شکایتی آزادی دیگران اعم از اهل قلم را بگیرد.

وی بیان کرد: آقای اژه ای یک کاربلد قوه قضاییه است  و در سطح رییس یک قوه هم میداند باید چه کند. شاید وقت آن رسیده است کسانی که احساس ارامش بیجا داشتند باید بساط خود را جمع کنند.

امینی خاطرنشان کرد: قوه قضاییه قضات عادلی دارد اما در عین حال یک مجموعه بورکراتیکی است که در آن بسیاری از مشکلات هم وجود دارد و اگر بخواهد پاک کننده باشد باید خودش پاک و از هر شاعبه ای به دور باشد.

فعال سیاسی اصولگرا در پایان تاکید کرد: شاید یکی از وظیفه های گران آقای اژه ای این باشد که به خود قوه قضاییه یک توجه ویژه ای در جهت بازسازی و بازپروری و منابع انسانی داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر