English

محمودرضا امینی:

طرح موضوع مهم بودن قوه قضاییه نسبت به قوه مجریه یک موضوع انحرافی بود/ رئیسی یک فرد مجرب و آگاه به تمام زوایاست

فعال سیاسی اصولگرا گفت: طرح موضوع مهم بودن قوه قضاییه نسبت به قوه مجریه یک موضوع انحرافی بود، گرچه با اطلاعاتی که من دارم قرار بر این بوده که مخالفین آقای رئیسی ابتدا او را تشویق به نیامدن کنند .

طرح موضوع مهم بودن قوه قضاییه نسبت به قوه مجریه یک موضوع انحرافی بود/ رئیسی یک فرد مجرب و آگاه به تمام زوایاست

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، محمودرضا امینی فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به ورود آیت الله رئیسی به عرصه انتخابات ریاست جمهوری ، اظهار داشت: قوه قضاییه نه قوه پیشگیری کننده و نه قوه اجرا کننده است بلکه یک نیروی بازدارنده و ماخذه کننده است .

وی  با اشاره به آخرین تمهیدات آقای رئیسی در قوه قضاییه ، ادامه داد: آقای رئیسی در قوه قضاییه ایده «ترک فعل» توسط مسئولین را مطرح کرد بنابراین اگر سر فساد را در نظر بگیریم ریشه فساد را، قوه قضاییه نمی تواند از بین ببرد اما فسادگر را می تواند ماخذه کند البته مشخص شده است که با ماخذه ها اصل موضوع از بین نمی رود.

فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه نفر دوم کشور پس از مقام معظم رهبری رئیس قوه مجریه است، افزود: طرح موضوع مهم بودن قوه قضاییه نسبت به قوه مجریه یک موضوع انحرافی بود، گرچه با اطلاعاتی که من دارم قرار بر این بوده که مخالفین آقای رئیسی  ابتدا او را تشویق به نیامدن کنند .

*رئیسی فردی انقلابی و مردمی است

امینی با اشاره به ویژگی های اخلاقی و کاری آیت الله رئیسی،  تصریح کرد: آقای رئیسی یک فرد مجرب و آگاه به تمام زوایاست و با دستور کاری که از در قوه قضاییه داشت،  توانست حدود 1500 کارخانه را به چرخه تولید برگرداند.

وی اظهار کرد: اقای رئیسی در این مدت نشان داد که فردی انقلابی و مردمی است  لذا  با تکیه بر علم اجتهادی،  دینی ،  فقاهت وآ گاهی های بین المللی که دارد، ورودشان به عرصه انتخابات درست است.

فعال سیاسی اصولگرا با شاره به رقابت ها میان کاندیداها در این دوره از انتخابات، گفت: نوع حضور کاندیداها نشان می دهد یک لشکر کشی انجام شده است. برخی از افرادی که ثبت نام کرده اند می دانند صلاحیت شان تایید نمی شود و برخی هم که ممکن است صلاحیت شان تایید شود قاعدتا بنا ندارند ادامه دهند، لذا طرفین به دنبال این هستند که نسبت به یک نفر اجماع داشته باشند.

وی بیان کرد:  تعدد حضور کاندیداها نشاندهنده این است که یک تجمعی از سلایق و ایده هایی انجام شده که این افراد هم طرفداران خود را دارند اما در نهایت اجماع نسبت به یک نفر انجام خواهد شد.

* اجماع نسبت به آقای رئیسی و لاریجانی است

امینی افزود: از ظاهر قضیه می توان تصور کرد که اجماع نسبت به آقای رئیسی و لاریجانی است و بقیه باید در این فضا نقش ایجاد کنند و اگر بخواهند خلاف این عمل کنند موجب شکست آراء خودشان خواهند شد.

وی با اشاره به عدم حضور قالیباف در عرصه انتخابات، گفت: باید از آقای قالیباف یک تقدیر ویژه کرد چرا که می توانست حضور یابد و طرفدران خودش را هم داشت، اما نیامد.

*اصلاح طلبان می خواهند شورای نگهبان را در مقابل مردم قرار دهند

فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به حضور گسترده اصلاح طلبان برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: برای شورای نگهبان این دوره سخت تر است و افرادی ثبت نام کردند که سوابق مختلفی از جمله محکومیت و... داشتند و اساسا صلاحیت نداشتند. بنابراین ثبت نام های گسترده ای که از سوی اصلاح طلبان انجام شد، نشاندهنده این است که می خواهند شورای نگهبان را در مقابل مردم قرار دهند.

وی افزود: برداشت من این است که جریان هایی رقم می خورد تا حوادث نابسامانی انتخابات و فضای اجتماعی را رقم بزند و شاید بگوییم فتنه در پیش است.

*نوع پذیرش ثبت نام ها در وزارت کشور نشاندهنده یک تمرد قانونی بود

امینی با اشاره به مصوبه جدید شورای نگهبان ، افزود: آقای رحمانی فضلی گفتند که بین ما و شورای نگهبان اختلافی نیست اما عملا نوع پذیرش ثبت نام ها در وزارت کشور نشاندهنده یک تمرد قانونی بود.

وی ادامه داد: ماجراهایی وجود دارد که از هر طریقی بخواهند رییس جمهوری انتخاب شود که دولت سوم روحانی را تشکیل دهند و یا افکار عمومی را به سمتی بکشند که کاندیدای مورد نظر خودشان را روی کار بیاورند.

فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: بنظر می رسد برخی تصمیم گیری هایی که معطوف به هماهنگی های بین اللملی و بیرون از ایران در حال انجام است معطوف به جریان انتخابات است و اگر بگویند موضوع انتخاباتی ندارد، حرف گزافی است،  حتی در بحث کرونا هم می توان این موضوع را احساس کرد و حذف یکسری مسائل و افزایش آمارهای کرونا و بعد کاهش این آمارها و همچنین بحث واردات واکسن ها مطرح است! به هرحال اگر این پازل ها را کنار یکدیگر قرار دهیم خواهیم دید که چه پالس هایی داده می شود.

وی با اشاره به صحبت رئیس جمهور مبنی بر اینکه قیمت ارز در دست خودمان است و هروقت دلمان بخواهد اعمال می کنیم، افزود:  این «هروقت دلمان بخواهد» را دولت در خیلی چیزها می تواند اعمال کند! 

امینی افزود: کرونا انقدر برای دولت و دولتمردان که می خواستند کار سیاسی انجام دهند، مهم بود که حتی حاضر شدند با وزیر خودشان برخورد کنند!

وی گفت: بنابراین کسانی که سوار بر قدرت هستند در پایان قدرت خود قطعا می خواهند پست را تحویل شخص مورد نظر خودشان دهند.

*به دنبال ایجاد دولت سوم برآمده از وحدت تعارضی هستند

امینی  ادامه داد: آقای رییسی و یا جناح اصولگراها کار سختی را در پیش دارند چرا که اجراییات کشور و فعل و انفعالات برای انتخابات و تبلیغات همچنان در اختیار دولت است.

فعال سیاسی اصولگرا گفت: یکی از مسائل مهم این دوره این است که عملا در این عرصه سیاسی چند رییس جمهور متعارض و مخالف همدیگر،  هم نظر هستند لذا امروز نمی توانیم بگوییم اقای احمدی نژاد با خاتمی و تفکر هاشمی رفسنجانی با هم درگیری دارند چرا که فوکوس همگی بر یک حرکت است و مهم تر اینکه روسای قوه ای هم در این جناح وجود دارند یعنی اینکه آقای ناطق نوری ، کروبی و لاریجانی رییس یک قوه بوده اند. بنابراین همگی این افراد یک تفکری دارند و همگی به ادامه حیات دولت روحانی و تفکر او که لیبرالی است و گرایش به طرف کاهش اقتدار مرکزیت ولایت فقیه است، حرکت می کنند. یعنی به دنبال ایجاد دولت سوم برامده از وحدت تعارضی هستند.

امینی در پایان خاطر نشان کرد: بنابراین در این دوره از انتخابات مردم باید هوشیارانه انتخاب کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر