English

مالکی در گفتگو با خبرگزاری موج:

غربی ها نمی توانند در مذاکرات برای ما تعیین و تکلیف کنند/ اصول سیاست خارجی ایران در دولت آینده تغییر نمی‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ما باید قواعد بازی را تعیین کنیم و برای مذاکرات و گفتگو با غربی‌ها شرط و شروط بگذاریم و غربی‌ها نمی‌توانند در این باره برای ما تعیین تکلیف کنند.

غربی ها نمی توانند در مذاکرات برای ما تعیین و تکلیف کنند/ اصول سیاست خارجی ایران در دولت آینده تغییر نمی‌کند

فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به استراتژی جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات، اظهار داشت: استراتژی جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات مشخص و منطبق با سیاست‌های کلی نظام است.

 وی با بیان اینکه اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دولت آینده تغییر نمی‌کند، ادامه داد: علاوه بر این، تاکید مجلس شورای اسلامی آن است که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران در مذاکرات کاملا لحاظ شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید انسجام ملی و وحدت خود را برای مقابله با زیاده خواهی‌های آمریکا و غرب تقویت کنیم و در این راستا گام برداریم، گفت: باید این وحدت و هماهنگی در دولت آینده وجود داشته باشد تا بتوانیم در مقابل زیاده‌خواهی و بدعهدی غربی‌ها بایستیم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمانی که این اتفاق بیفتد و در کشور اتحاد خوبی درباره مسائل سیاست خارجی به وجود آید، آمریکا و غربی‌ها دیگر موضع فرسایشی کردن مذاکرات و یا لغو گام به گام تحریم‌ها را دنبال نخواهند کرد چرا که می‌دانند این رویه راه به جایی نمی‌برد و به ضررشان تمام می‌شود.

مالکی با اشاره به اظهارات اخیر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه اکنون دولت رئیسی است که باید انتخاب کند که گفتگو‌ها را ادامه دهد و امیدواریم که چنین کند، اما ما در موقعیتی نیستیم که به جای آن‌ها حرف بزنیم، افزود: ما باید قواعد بازی را تعیین کنیم و برای مذاکرات و گفتگو با غربی‌ها شرط و شروط بگذاریم و غربی‌ها نمی‌توانند در این باره برای ما تعیین تکلیف کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه