English

جریان گام دوم انقلاب اسلامی امروز اعلام موجودیت کرد

جریان گام دوم انقلاب اسلامی امروز دوشنبه ۱۳ بهمن طی بیانیه‌ای اعلام موجودیت کرد.

جریان گام دوم انقلاب اسلامی امروز اعلام موجودیت کرد

 به گزارش خبرگزاری موج، متن بیانیه جریان گام دوم انقلاب اسلامی به این شرح است:

در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و در آستانه دومین سالگرد انتشار بیانیه گام دوم انقلاب، شاید این پرسش بجا باشد که آیا جوانان مومن و انقلابی، که در این بیانیه حدود چهل بار از آنان یاد شده و مخاطب اصلی مقام معظم رهبری بوده اند، طی این مدت برای پایایی و پویایی انقلاب و ساختن یک الگوی کامل نظام پیشرفته اسلامی از ایران عزیز طرح نوینی درافکنده اند؟ فارغ از برخی بی‌اعتقادی‌ها و بی‌میلی‌ها و بلکه سنگ‌اندازی‌ها در مسیر حرکت‌های جوانانه انقلابی، شاید بتوان به برخی اقدامات قابل توجه از سوی جوانان در میدان‌های علمی و سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و بین‌المللی اشاره و آن‌ها در چارچوب بیانیه گام دوم تفسیر و تحلیل کرد، اما واقعیت این است که نمی‌توان حرکت عظیم و بنیادین گام دوم را بر این جزایر پراکنده بنا کرد. چرا که بدون ترسیم دقیق نقشه راه، تقسیم وظایف، انباشت و تجمیع تجارب و توانمندی‌ها، و بدون ارتباط و اتصال و کار زنجیره‌ای، حرکت گام دوم پیش نخواهد رفت. نخ تسبیحی باید که این دایره‌های جدا از هم را مجتمع نماید.

جوانان مومن و انقلابی که فکر و عقیده واحد دارند، در پی هدف واحدند و برای یک مقصود در حال تلاشند، باید بیش از پیش در مقام همبستگی، هماهنگی و هم افزایی برآیند و به همان اندازه که اصول انقلاب اسلامی را قبول دارند با یکدیگر مرتبط و متصل شوند. تنها هنگامی که چنین جبهه‌ای مومن، استوار، معتقد و نافذالقلب تشکیل و ولایت بین مومنین حاصل شود، می‌توان برای جامه عمل پوشاندن به توصیه‌های رهبر حکیم انقلاب در بیانیه گام دوم دست به اقدام جدی زد.

برای خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن سازی در گام دوم انقلاب، انتخاب صحیح مسیر، یک مقدمه لازم و اساسی است. باید توجه داشت که تنها دستگاه معرفتی جامعی که می‌تواند پاسخگوی مسائل مبتلابه بشر باشد، از سه ضلع «عقل و دین و تجربه» تشکیل شده است. هر کدام از این اضلاع، برای کشف و فهم دسته‌ای قواعدی از عالم امکان کاربرد دارند، هر یک بدون دیگری ناقص است و تجربه گران‌سنگ بشری، خود روایت‌گر ناکامی مکاتبی است که خواسته‌اند زندگی را بر پایه یکی از این اضلاع بنا کنند؛ و در این سو، تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی گواهی می‌دهد که این دستگاه معرفتی جامع، در دوره زوال و انحطاط مکاتب غرب و شرق، پیشرو و پیش‌برنده بوده است. منتهی این پیش‌روندگی و پیش‌برندگی همواره مشروط به این بوده که ولایت، یعنی تجلی و تبلور همه عناصر سازنده اسلام و ترجمان روز قرآن و سنت، منشاء و الهام‌بخش همه نیرو‌ها در جامعه باشد. هرگاه همه نگاه‌ها به ولایت بود و کارگزاران نظام اسلامی با، ولی فقیه هم‌فکر و هم‌عمل شده و فکر و عمل خود را با ولایت پیوند زدند و برای تحقق تدابیر رهبر خود کوشیدند، پیش رفتیم؛ و هرگاه چشم از سرچشمه ولایت برداشته و نگاه به نقاط دیگر دوخته شد، دل‌زده و ناکام و دچار خسران شدیم.

رهبر حکیم انقلاب اسلامی در طول سه دهه اخیر خطوطی ترسیم کرده‌اند، تدابیری ابلاغ فرموده و باید و نباید‌هایی معین کرده‌اند که می‌توان یک‌به‌یک میان عمل به این‌ها و موفقیت‌ها، و غفلت از این‌ها و ناکامی‌ها ارتباط برقرار کرد. صدور فرمان آتش‌به‌اختیار از جانب ایشان برای جوانان مومن و انقلابی، پیامی بود مبنی بر اینکه غفلت‌ها و ناکامی‌ها در حال فزونی یافتن است، دستگاه مرکزی دچار اختلال جدی شده و جوانان خود باید فکر کنند، تصمیم بگیرند و حرکت و اقدام کنند.

اما بیانیه‌گام دوم و فرمان ایشان مبنی بر اینکه جوانان شانه‌های خود را زیر بار مسئولیت دهند، و پیرو آن مطالبه از جوانان برای زمینه‌سازی تشکیل دولت جوان حزب‌الهی، نظریه‌ای برای گذار از وضعیت آتش‌به‌اختیار به تشکیل یک دستگاه مرکزی و مدیریتی ولایی است. چرا که آتش به اختیار می‌توان پراکنده جنگید و مقاومت کرد، اما پیروز نمی‌توان شد. «دولت جوان حزب الهی» عزیمت جوانان مومن و انقلابی آتش‌به‌اختیار برای سازمان‌یافتن در قالب دولت و در یک کلمه «دولت‌سازی اسلامی» است. این است که باید گام دوم و تشکیل دولت جوان حزب‌الهی را لازم و ملزوم یکدیگر دانست. مسئولیت برداشتن گام دوم انقلاب، با جوانانی است که، اما پرورش‌یافته مکتب امامین انقلاب و میوه و ثمره نظام اسلامی هستند. گام دوم، فصل ثمردهی مدرسه انقلاب در ساختار جمهوری اسلامی از حیث نیروی انسانی است.

جریان گام دوم انقلاب اسلامی اعلام موجودیت کرد

جوانان مومن و انقلابی در عرصه‌های گوناگون، ایده‌های آزموده شده و تجربه شده و موفق برای چالش‌های مزمن کشور دارند که هرگاه فرصتی دست داده، در مقیاس‌هایی کوچک عملیاتی شده‌اند، اما خلاء همت و شجاعت و اختلال در دستگاه مدیریتی کشور، عملیاتی شدن آن‌ها در مقیاس ملی را تا به امروز به تعویق انداخته است.

باید توجه داشت که دولت جوان حزب‌الهی فی‌نفسه یک هدف نیست، پروژه‌ای برای انتقال بین‌نسلی هم نیست، بلکه چنانکه رهبر حکیم انقلاب فرمودند، علاج مشکلات کشور و نسخه‌ای از جنس «اقتصاد مقاومتی» و دیگر تدابیر رهبر انقلاب برای پیشرفت همه‌جانبه و حقیقی ایران عزیز است.

البته نقطه مقابل جوانان انقلابی، پیشکسوتان رنج‌دیده و زحمت‌کشیده انقلاب نیستند. چه، جریان گام دوم وارث و امانت‌دار و ادامه دهنده راهی است که آنان آغاز کرده و تا بدینجا پیموده‌اند و افتخارات درخشان و پیشرفت‌های شگفت‌آور به یادگار گذاشته‌اند. انقلاب اسلامی ملت ایران با قدرت فزاینده ادامه دارد و از همین روست که دولت جوان انقلابی در نقطه مقابل پیری و خستگی و محافظه‌کاری -که قتلگاه انقلاب است - قرار می‌گیرد.

ما به عنوان جمعی از خیل عظیم جوانانی که مخاطب بیانیه گام دوم و مکلف به تکالیف آن هستند، بر خود فرض دانستیم که پرچمی تحت عنوان «جریان گام دوم انقلاب اسلامی» برافراشته و در حد وسع و توان خویش، وظیفه بر زمین‌مانده ایجاد یک جبهه و جریان منسجم از جوانان مومن و انقلابی را که شرط لازم اقدام در گام دوم است، بجا آوریم. عزم ما بر این است که به یاری خدای متعال، میان مومنین، انسجام و پیوستگی ایجاد کرده، توانمندی‌ها را تجمیع، و برای انجام وظایف و ماموریت‌هایی که در بیانات امامین انقلاب اسلامی تبیین شده است، تقسیم کار کنیم.

ما معتقدیم اصرار رهبر حکیم انقلاب بر «دولت جوان حزب‌الهی» به عنوان یک مجموعه پویا و بانشاط، یعنی جریان انقلابی باید از قالب‌ها و سازِکار‌های سنتی که تمرکزشان همواره بر یک شخص بوده، عبور کند و یک تیم جوان و حزب‌الهی را در معرض انتخاب مردم قرار دهد.

تردید نداریم که به شرط صداقت و اخلاص و تقوای جمعی، عزم راسخ و استوار جوانانی که در پی تحقق فرمان، ولی خویش هستند، برکات و رحمت و نصرت الهی را در پی خواهد داشت.

ان‌شاءالله در گام‌های بعدی، به تفصیل و با جزئیات بیشتر، از این حرکت انقلابی با مردم عزیز و بزرگ ایران سخن خواهیم گفت.

حسین آبنیکی؛ رئیس مرکز توسعه و فناوری اطلاعات سازمان انرژی اتمی در دولت دهم

الهام آزاد؛ نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی

مجتبی ابراهیمی؛ معاون سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها

حسین اخگرپور؛ دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان در دوره ۹۷-۹۶

احسان ارکانی؛ نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی

الهام اکبری؛ عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس

محمدمهدی اسماعیلی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران

روح الله ایزدخواه؛ نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی

معصومه پاشایی؛ نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی

سید یاسر جبرائیلی؛ رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست‌های کلی نظام

علی جدی؛ نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی

علی جعفری؛ دبیر اسبق جنبش عدالتخواه دانشجویی

محمد ودود حیدری؛ رئیس سابق سازمان بسیج دانشجویی کشور

علی خضریان؛ نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی

مهدی دوستی؛ مجری طرح پالایشگاه ستاره خلیج فارس و معاون هلدینگ نفت و گاز قرارگاه خاتم الانبیاء (ص)

مجتبی رضاخواه؛ نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی

سمیه رفیعی؛ نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی

مجتبی رئیسی؛ دبیر اسبق جنبش عدالتخواه دانشجویی

محسن زنگنه؛ نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی

محمد سرگزی؛ نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی

معین الدین سعیدی؛ نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی

حسن شجاعی؛ نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی

زهرا شیخی؛ نماینده مردم اصفهان و ورزنه در مجلس شورای اسلامی

حجت الله عبدالملکی؛ معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره)

مهدی عسگری؛ نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی

علی علیزاده؛ نماینده مردم مراغه و عجب شیر در در مجلس شورای اسلامی

محمدحسین قائد شرف؛ دبیر اسبق دفتر تحکیم وحدت

جعفر فرجی؛ مسئول قرارگاه اجتماعی قرب بقیه‌الله الاعظم (عج)

سید علی قریشی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه و مدیرمسئول موسسه فرهنگی-هنری قدیم‌الاحسان

محمدرضا کاشفی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی

عباس گلرو؛ نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی

میثم مظفر؛ رئیس مرکز مطالعات راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام

سید نظام‌الدین موسوی؛ نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی

احمد نادری؛ نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی

مجید نصیرایی؛ نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی

جواد نیک بین؛ نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی

جواد نیکی ملکی؛ رئیس اندیشکده تبیین

محمد همت؛ رئیس مرکز راهبردی آب، انرژی و محیط زیست دانشگاه امام حسین (ع)

مجتبی یوسفی؛ نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی