English

نوسازی بافت فرسوده در کنار اختصاص زمین های جدید برای ساخت مسکن مورد توجه قرار گیرد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بر لزوم نوسازی بافت فرسوده در کنار اختصاص زمین های جدید برای ساخت مسکن تاکید کرد.

نوسازی بافت فرسوده در کنار اختصاص زمین های جدید برای ساخت مسکن مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری موج، احمد امیرآبادی روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با تبریک روز پرستار و تشکر از زحمات کادر درمان،‌ بیان کرد: در بحث‌های گردشگری و مسایل مرتبط با آن منطقه غرب قم با کمبودهایی مواجه است که به دلیل موقعیت قرار گرفتن آن در مبادی ورودی شهر باید هرچه سریعتر برطرف شود.

وی افزود: نیاز است که این موضوع به دلیل اهمیت آن مورد توجه جدی مدیران شهری قرار گیرد، در همین رابطه باید از ظرفیت بوستان جوان به شکل مطلوب‌تری استفاده کرد.

وی ادامه داد: هرچه این مسایل بیشتر مورد توجه قرار گیرد از به وجود آمدن آسیب‌های اجتماعی در سطح استان کاسته می‌شود.

امیرآبادی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: نباید اجازه داده می‌شد که مردم قم در طرح اقدام ملی مسکن برای رفتن به شهرک امیرکبیر ثبت نام کنند، در این رابطه با مسئولان مربوطه صحبت شد و پیگیری‌های لازم برای رفع این دغدغه به وجود آمده، درجریان است.

وی همچنین تاکید کرد: باید مسایل مرتبط با نوسازی بافت فرسوده نیز در کنار اختصاص زمین های جدید برای ساخت مسکن مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در طراحی شهری باید خیابان‌ها و محل عبور و مرور وسیع باشد تا تردد افراد و خودروها به آسانی صورت گیرد، همچنین ایجاد زیرساخت‌ با توجه به شرایط هوشمندسازی شهر قم مورد توجه باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی قم نیز در این جلسه بیان کرد: در طرح اقدام ملی مسکن ۱۰ هزار و ۵۱۶ واحد سهم قم بود که بیش از ۹۵ درصد آن در شهر قم تامین شد اما با توجه به تقاضاهای زیادی که از طرف مردم بود مشخص شد ۳۸ هزار و ۶۰۰ واحد مورد نیاز استان است.

حسن صبوری افزود:‌ برای پاسخگویی به نیازهای مردم در خصوص مسکن۶۳ هکتار از انتهای شهرک قدس به شهر الحاق و پنج هزار واحد مسکونی در این منطقه احداث خواهد شد.

وی با اشاره به این که بحث تامین زمین برای ساخت مسکن در داخل محدوده استان پیگیری می‌شود،‌ ادامه داد: همه کسانی که در استان متقاضی مسکن هستند می‌خواهند مسکن خود را در قم دریافت کنند و ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

وی بیان کرد: ۵۶۰ هکتار از اراضی منطقه پردیسان به محدوده شهری اختصاص می یابد تا در این بخش تقریبا چیزی شبیه محلات مسکن مهر و ساخت واحد مسکونی برای متقاضیان به منظور اسکان جمعیت ایجاد شود.

 
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه